Poezja pokolenia przełomu wieków XX i XXI w kanonie kulturowym oraz w edukacji Gdańsk

Tytuł Poezja pokolenia przełomu wieków XX i XXI w kanonie kulturowym oraz w edukacji Autor Ewa Dunaj Język polski Wydawnictwo UMCS ISBN 978-83-7784-459-5 Rok wydania 2014 Lublin Liczba stron 272 Format pdf Spis treści Wprowadzenie Kolejna zmiana warty 7 ROZDZIAŁ PIERWSZY. PRZEKLĘCI, BARBARZYŃCY, …

od 33,23 Najbliżej: 4,8 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Tytuł Poezja pokolenia przełomu wieków XX i XXI w kanonie kulturowym oraz w edukacji Autor Ewa Dunaj Język polski Wydawnictwo UMCS ISBN 978-83-7784-459-5 Rok wydania 2014 Lublin Liczba stron 272 Format pdf Spis treści Wprowadzenie Kolejna zmiana warty 7 ROZDZIAŁ PIERWSZY. PRZEKLĘCI, BARBARZYŃCY, DZICY 27 Śmierć, agonia, choroba. Autobiografia w literaturze najnowszej 27 O recepcji twórczości Andrzeja Bursy 37 Dekalog poetycki na czas podły. „Nieść kamień lekko jak dmuchawiec” 50 „Chcę po was śmiechu śmiesznego” albo jak śmiać się „bez poważnego powodu” 59 Bez końca albo koniec i początek, czyli o ponowoczesnym rozumieniu sytuacji Schyłkowej 68 Z grzechem niedobrze 76 ROZDZIAŁ DRUGI. CO PO BARBARZYŃCACH? 85 Nowy świat nieprzedstawiony, czyli milczenie (młodych) owiec 85 Biografie niezakorzenione: „pokolenie nic” w najmłodszej literaturze 98 „Zawołałam formę by nie krzyczeć bezkształtnie” – poszukiwanie (nowego) języka we współczesnej poezji polskiej 108 Być kobietą – „stety” czy niestety? Płeć jako wartość i jako defekt we współczesnej polskiej poezji mężczyzn i kobiet 123 „Odrębne, nieporównywalne rodzaje człowieczeństwa” 142 E-mail, SMS, wpis na blogu jako motywy i źródła inspiracji językowej we współczesnej poezji polskiej 149 Ciało mężczyzny 163 ROZDZIAŁ TRZECI. MŁODA LITERAT URA W SZKOLNYM KANONIE 183 Literatura wysoka i niska w kanonie lekturowym zreformowanego liceum ogólnokształcącego 183 Kształcenie literackie w programie matury międzynarodowej International Baccalaureate School 193 Praca z filmem krótkometrażowym jako sposób na wyzwolenie kreatywności uczniowskiej na lekcjach języka polskiego 201 Piszę, więc jestem 209 Od „poczytaj mi mamo” do „cała Polska czyta dzieciom (codziennie)”, czyli – jak sprawić, by nie zanikła sztuka czytania książek 226 Z dziennika Pimki 234 Dlaczego jestem obcy? 242 ZAKOŃCZENIE 249 NOTA WYDAWNICZA 251 BIBLIOGRAFIA 253 I. Podmiotowa 253 II. Przedmiotowa 256 Indeks 265

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Ewa Dunaj
Wybrane wydawnictwa
  • UMCS
Format
  • PDF
Ilość stron
  • 272
Rok wydania
  • 2014