Poczucie podmiotowości pedagogów szkolnych a ich osobowościowe wyznaczniki pracy Gdańsk

Tytuł Poczucie podmiotowości pedagogów szkolnych a ich osobowościowe wyznaczniki pracy Autor Joanna Wierzejska Wydawnictwo UMCS ISBN 978-83-227-9098-4 Rok wydania 2018 Wydanie 1 Liczba stron 324 Format pdf Spis treści Wstęp 9 Rozdział I. Podmiotowość jako przedmiot refleksji naukowej 15 1. …

od 35,91 Najbliżej: 0,2 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Tytuł Poczucie podmiotowości pedagogów szkolnych a ich osobowościowe wyznaczniki pracy Autor Joanna Wierzejska Wydawnictwo UMCS ISBN 978-83-227-9098-4 Rok wydania 2018 Wydanie 1 Liczba stron 324 Format pdf Spis treści Wstęp 9 Rozdział I. Podmiotowość jako przedmiot refleksji naukowej 15 1. Podmiotowość – analiza pojęcia 15 2. Wybrane koncepcje podmiotowości 20 2.1. Problem podmiotowości w rozważaniach filozoficznych 20 2.2. Podmiotowość w ujęciu socjologicznym 28 2.3. Podmiotowość w koncepcjach psychologicznych 34 2.4. Podmiotowość jako kategoria pedagogiczna 41 Rozdział II. Podmiotowość pedagogów w środowisku szkolnym 49 1. Środowisko pracy pedagoga szkolnego i jego poczucie podmiotowości 49 2. Deskryptory poczucia podmiotowości pedagogów 54 2.1. Poczucie koherencji 54 2.2. Poczucie sprawowania kontroli 59 2.3. Poczucie odpowiedzialności zawodowej 64 2.4. Poczucie własnej skuteczności 71 Rozdział III. Osobowościowe wyznaczniki pracy pedagogów 77 1. Pojęcie osobowości zawodowej pedagoga 77 2. Wybrane wymiary osobowości zawodowej pedagoga 81 2.1. Orientacja zawodowa 81 2.2. Zachowania zawodowe 87 2.3. Kompetencje społeczne 92 2.4. Natura psychologiczna 98 Rozdział IV. Metodologiczne założenia badań 103 1. Przedmiot i cel badań 103 2. Problemy badawcze i hipotezy robocze 104 3. Metody, techniki i narzędzia badawcze 107 4. Teren badań oraz charakterystyka badanych osób 110 Rozdział V. Poczucie podmiotowości badanych pedagogów szkolnych 113 1. Ogólny poziom poczucia podmiotowości badanych 113 2. Deskryptory poczucia podmiotowości badanych 115 2.1. Poczucie koherencji badanych pedagogów 116 2.2. Poczucie kontroli (sprawstwa) badanych osób 123 2.3. Poczucie odpowiedzialności zawodowej badanych pedagogów 137 2.4. Poczucie skuteczności badanych pedagogów 153 3. Podsumowanie 156 Rozdział VI. Wybrane wymiary osobowości zawodowej badanych pedagogów 159 1. Orientacja zawodowa badanych osób 159 2. Zachowania zawodowe badanych pedagogów 166 3. Kompetencje społeczne badanych osób 172 4. Natura psychologiczna badanych pedagogów 180 5. Podsumowanie 186 Rozdział VII. Zależności między poczuciem podmiotowości badanych pedagogów szkolnych a ich orientacją zawodową 189 1. Ogólny poziom poczucia podmiotowości badanych a ich orientacja zawodowa 190 2. Zależności między deskryptorami poczucia podmiotowości badanych pedagogów a ich orientacją zawodową 191 2.1. Poczucie koherencji badanych pedagogów a ich orientacja zawodowa 191 2.2. Poczucie kontroli badanych pedagogów a ich orientacja zawodowa 194 2.3. Poczucie odpowiedzialności badanych pedagogów a ich orientacja zawodowa 197 2.4. Poczucie własnej skuteczności badanych pedagogów a ich orientacja zawodowa 209 3. Podsumowanie 210 Rozdział VIII. Zależności między poczuciem podmiotowości badanych pedagogów szkolnych a ich zachowaniami zawodowymi 213 1. Ogólny poziom poczucia podmiotowości badanych a ich zachowania zawodowe 213 2. Zależności między deskryptorami poczucia podmiotowości badanych pedagogów a ich zachowaniami zawodowymi 214 2.1. Poczucie koherencji badanych pedagogów a ich zachowania zawodowe 215 2.2. Poczucie kontroli badanych pedagogów a ich zachowania zawodowe 216 2.3. Poczucie odpowiedzialności badanych pedagogów a ich zachowania zawodowe 220 2.4. Poczucie własnej skuteczności badanych pedagogów a ich zachowania zawodowe 232 3. Podsumowanie 233 Rozdział IX. Zależności między poczuciem podmiotowości badanych pedagogów szkolnych a ich kompetencjami społecznymi 237 1. Ogólny poziom poczucia podmiotowości badanych a ich kompetencje społeczne 237 2. Zależności między deskryptorami poczucia podmiotowości badanych pedagogów a ich kompetencjami społecznymi 240 2.1. Poczucie koherencji badanych pedagogów a ich kompetencje społeczne 240 2.2. Poczucie kontroli badanych pedagogów a ich kompetencje społeczne 244 2.3. Poczucie odpowiedzialności zawodowej badanych a ich kompetencje społeczne 248 2.4. Poczucie własnej skuteczności badanych pedagogów a ich kompetencje społeczne 261 3. Podsumowanie 262 Rozdział X. Zależności między poczuciem podmiotowości badanych pedagogów szkolnych a ich naturą psychologiczną 265 1. Ogólny poziom poczucia podmiotowości badanych a ich natura psychologiczna 265 2. Zależności między deskryptorami poczucia podmiotowości badanych pedagogów a ich naturą psychologiczną 267 2.1. Poczucie koherencji badanych pedagogów a ich natura psychologiczna 267 2.2. Poczucie kontroli badanych pedagogów a ich natura psychologiczna 270 2.3. Poczucie odpowiedzialności zawodowej badanych pedagogów a ich natura psychologiczna 272 2.4. Poczucie własnej skuteczności badanych pedagogów a ich natura psychologiczna 284 3. Podsumowanie 285 Zakończenie 289 Spis tabel 301 Spis wykresów 309 Bibliografi a 311

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Joanna Wierzejska
Wybrane wydawnictwa
  • UMCS
Format
  • PDF
Ilość stron
  • 324
Rok wydania
  • 2018