Flutter i Dart. Receptury. Tworzenie chmurowych aplikacji full stack Gdańsk

Tworzenie oprogramowania wymaga zarówno umiejętności, jak i wysiłku. Jeśli jednak zależy Ci na szybkich i satysfakcjonujących efektach, wypróbuj wieloplatformowy framework Flutter i język Dart. Obydwie technologie zapewniają bogaty zestaw narzędzi dla programistów i są świetnym punktem startowym do …

od 41,98 Najbliżej: 0,2 km

Liczba ofert: 3

Oferta sklepu

Opis

Tworzenie oprogramowania wymaga zarówno umiejętności, jak i wysiłku. Jeśli jednak zależy Ci na szybkich i satysfakcjonujących efektach, wypróbuj wieloplatformowy framework Flutter i język Dart. Obydwie technologie zapewniają bogaty zestaw narzędzi dla programistów i są świetnym punktem startowym do tworzenia pięknych aplikacji niewielkim nakładem pracy. Ta książka będzie świetnym uzupełnieniem wiedzy o Flutterze i Darcie, sprawdzi się również jako wsparcie podczas rozwiązywania konkretnych problemów. Znalazło się tu ponad sto receptur, dzięki którym poznasz tajniki pisania efektywnego kodu, korzystania z narzędzi udostępnianych przez framework Flutter czy posługiwania się rozwiązaniami dostawców usług chmurowych. Dowiesz się, jak należy pracować z bazami Firebase i platformą Google Cloud. Przy czym poszczególne receptury, poza rozwiązaniami problemów, zawierają również nieco szersze omówienia, co pozwoli Ci lepiej wykorzystać zalety Fluttera i Darta - spójnego rozwiązania do wydajnego budowania aplikacji! Znajdziesz tu przykłady zastosowania języka Dart i frameworka Flutter w rozwiązywaniu problemów. Wisienką na torcie jest omówienie Firebase i Google Cloud! Rob Edwards, Google Cloud UK&I Dzięki recepturom: poznasz zasady efektywnej pracy z Dartem nauczysz się korzystać z narzędzi Fluttera dowiesz się, jak integrować rozwiązania chmurowe z aplikacjami Fluttera rozwiążesz problemy związane z zarządzaniem danymi przez API rozpoczniesz pracę z bazami danych Firebase zaczniesz budować wieloplatformowe, efektywne i efektowne aplikacje Świetna książka dla każdego, kto chce się nauczyć języka Dart i frameworka Flutter! Alex Moore, Google Cloud UK&I Spis treści: Wstęp 1. Zmienne w języku Dart 1.1. Uruchamianie aplikacji napisanej w języku Dart 1.2. Praca z wartościami całkowitymi 1.3. Praca z wartościami zmiennoprzecinkowymi 1.4. Praca z wartościami boolowskimi 1.5. Praca z wartościami tekstowymi 1.6. Wyświetlanie informacji w konsoli 1.7. Dodawanie stałej (czas kompilacji) 1.8. Dodawanie stałej (czas działania aplikacji) 1.9. Praca ze zmiennymi null 2. Przepływ sterowania 2.1. Sprawdzanie, czy warunek został spełniony 2.2. Zapętlanie, dopóki nie zostanie spełniony warunek 2.3. Iteracja po zakresie elementów 2.4. Warunkowe wykonywanie instrukcji na podstawie wartości 2.5. Przedstawianie wartości za pomocą wyliczeniowego typu danych 2.6. Implementacja obsługi błędów 3. Implementacja funkcji 3.1. Deklaracja funkcji 3.2. Dodawanie parametrów do funkcji 3.3. Stosowanie parametrów nieobowiązkowych 3.4. Zwracanie wartości przez funkcje 3.5. Deklaracja funkcji anonimowych 3.6. Dodawanie funkcjonalnego opóźnienia za pomocą klasy Future 4. Obsługa list i map 4.1. Tworzenie listy danych 4.2. Dodawanie elementów do listy 4.3. Stosowanie list ze złożonymi typami danych 4.4. Obsługa par klucz-wartość w mapach 4.5. Wyświetlanie zawartości mapy 4.6. Sprawdzanie zawartości mapy 4.7. Wyświetlanie złożonych typów danych 5. Wprowadzenie do języka Dart zorientowanego obiektowo 5.1. Dart zorientowany obiektowo - początek 5.2. Tworzenie klasy 5.3. Inicjalizacja klasy za pomocą konstruktora 5.4. Dziedziczenie klasy 5.5. Dodawanie interfejsu klasy 5.6. Domieszkowanie 6. Testowanie w języku Dart 6.1. Dodawanie w swojej aplikacji paczki do testowania 6.2. Budowa przykładowej aplikacji testowej 6.3. Uruchamianie testów jednostkowych w aplikacji 6.4. Grupowanie wielu testów jednostkowych 6.5. Dodawanie sztucznych danych na potrzeby testów 7. Wprowadzenie do frameworku Flutter 7.1. Makieta interfejsu aplikacji 7.2. Tworzenie wzoru projektu Fluttera 7.3. Usuwanie baneru debugowania 7.4. Rozpoznawanie widżetów 7.5. Drzewo widżetów 7.6. Przyspieszenie wyświetlania się widżetów 8. Dodawanie zasobów 8.1. Plik pubspec.yaml 8.2. Dodawanie folderu zasobów 8.3. Odwoływanie się do obrazu 8.4. Paczka Google Fonts 8.5. Importowanie paczek 9. Praca z widżetami 9.1. Tworzenie bezstanowego widżetu we Flutterze 9.2. Tworzenie stanowego widżetu we Flutterze 9.3. Refaktoryzacja widżetów Fluttera 9.4. Zastosowanie klasy Scaffold 9.5. Dodanie nagłówka widżetu AppBar 9.6. Budowa kontenera 9.7. Zastosowanie widżetu Center 9.8. Zastosowanie widżetu SizedBox 9.9. Zastosowanie widżetu Column 9.10. Zastosowanie widżetu Row 9.11. Zastosowanie widżetu Expanded 10. Tworzenie interfejsów użytkownika 10.1. Używanie paczki z czcionkami Google 10.2. Zastosowanie widżetu RichText 10.3. Rozpoznawanie platformy 10.4. Zastosowanie widżetu Placeholder 10.5. Zastosowanie widżetu LayoutBuilder 10.6. Uzyskanie wymiarów ekranu za pomocą klasy MediaQuery 11. Porządkowanie danych wyświetlanych na ekranie 11.1. Implementacja pionowego widżetu ListView 11.2. Implementacja poziomego widżetu ListView 11.3. Dodawanie widżetu SliverAppBar 11.4. Dodawanie widżetu SliverList 11.5. Dodawanie widżetu GridView 11.6. Dodawanie widżetu SnackBar 12. Nawigacja we Flutterze 12.1. Dodawanie nawigacji między stronami za pomocą tras (imperatywnie) 12.2. Dodawanie nawigacji między stronami za pomocą tras (deklaratywnie) 12.3. Implementacja nawigacji typu szuflada 12.4. Praca z zakładkami 12.5. Dodawanie dolnego paska nawigacyjnego 12.6. Zastosowanie kluczy do przekazywania informacji 13. Obsługa danych 13.1. Strategiczne zyskanie dostępu do danych 13.2. Refaktoryzacja danych 13.3. Generowanie klas Darta z danych w formacie JSON 13.4. Asynchroniczne użycie lokalnych danych JSON 13.5. Przetwarzanie zestawu danych w formacie JSON z folderu zasobów 13.6. Dostęp do zdalnych danych w formacie JSON 14. Testowanie interfejsu użytkownika 14.1. Testy automatyczne widżetów we Flutterze 14.2. Przeprowadzanie automatycznych testów widżetów 14.3. Przeprowadzanie testów integracyjnych z użyciem biblioteki Flutter Driver 14.4. Testowanie kompatybilności z systemami Android i iOS 15. Praca z Firebase i Flutterem 15.1. Użycie platformy Firebase z Flutterem 15.2. Konfiguracja projektu Firebase 15.3. Inicjalizacja SDK Firebase dla lokalnego tworzenia aplikacji 15.4. Konfiguracja emulatorów Firebase 15.5. Dodanie paczki flutterfire_cli do środowiska programistycznego 15.6. Integracja z bazą danych Firestore 15.7. Zapis danych w bazie danych Firestore 15.8. Odczyt danych z bazy Cloud Firestore 15.9. Dodanie uwierzytelniania Firebase do aplikacji Fluttera 15.10. Aplikacja webowa we Flutterze z hostingiem Firebase 16. Wprowadzenie do usług chmurowych 16.1. Rozpoczęcie pracy z dostawcami usług chmurowych 16.2. Zarządzanie tożsamością i dostępem 16.3. Hostowanie obiektu w chmurze 16.4. Tworzenie backendowego serwera HTTP za pomocą Darta 16.5. Budowa kontenera Dart 16.6. Wprowadzenie do rozwiązań bezserwerowych z użyciem Darta 17. Rozpoczęcie przygody z tworzeniem gier 17.1. Dodawanie paczki Flame do frameworku Flutter 17.2. Tworzenie podstawowej gry za pomocą Flame 17.3 Dodawanie sprite'a 17.4. Dodawanie poziomego ruchu do sprite'a 17.5. Dodawanie automatycznego ruchu pionowego do sprite'a 17.6. Dodawanie wykrywania kolizji 17.7. Wyświetlanie tekstu 17.8. Dodawanie prostej grafiki 17.9. Dodawanie efektów dźwiękowych Dodatek. Konfiguracja środowiska O autorze: Richard Rose jest architektem w zespole Google Cloud. Słynie z zamiłowania do najnowszych technologii i rozwiązań chmurowych. Stale pracuje nad doskonaleniem swoich umiejętności programistycznych. Często bierze udział w konferencjach technicznych. Mieszka w Wielkiej Brytanii.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Richard Rose
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Miękka
Format
  • 16.5 x 23.5 cm
Rok wydania
  • 2024
Ilość stron
  • 264
Tematyka
  • Programowanie
ISBN
  • 9788328907096