Egmont Escape Quest Poszukiwacze Zaginionego Skarbu Ełk

4,75
2 opinie

Escape Quest. Poszukiwacze zaginionego skarbu. Książka z łamigłówkami Escape Quest to połączenie powieści paragrafowej z grą role-playing oraz łamigłówkami w stylu escape room. Przygody, tajemnice i ucieczki z zastawionych pułapek, a do tego wszystkiego solidny trening logicznego myślenia i …

od 25,61 Najbliżej: 1 km

Liczba ofert: 3

Oferta sklepu

Opis

Escape Quest. Poszukiwacze zaginionego skarbu. Książka z łamigłówkami Escape Quest to połączenie powieści paragrafowej z grą role-playing oraz łamigłówkami w stylu escape room. Przygody, tajemnice i ucieczki z zastawionych pułapek, a do tego wszystkiego solidny trening logicznego myślenia i wyciągania wniosków. Ciekawa fabuła zachęcająca do rozwiązywania kolejnych zagadek i innowacyjna mechanika, która wymaga spostrzegawczości i kreatywnego podejścia. Właśnie otrzymałeś pamiętnik największej odkrywczyni stulecia, niedawno zmarłej Sarah Edson-Taylor. Pamiętnik ten zawiera wiele tajemnic i kryje w sobie klucz do skarbu poszukiwaczki. Jeśli trafił w twoje ręce, niewątpliwie zostałeś uznany za zdolnego do wykonania tej misji… Ale czy staniesz na wysokości zadania? Podróżuj po różnych zakątkach świata śladami Sarah Edson-Taylor, aby znaleźć zostawione przez nią wskazówki i odszukać jej tajemniczy skarb! Uważaj na zastawione pułapki i czyhające niebezpieczeństwa. O Autorach Kaedama to grupa znanych i cenionych autorów gier. W jej skład wchodzą: Antoine Bauza, Corentin Lebrat, Ludovic Maublanc i Théo Rivière. Christophe Swal to ilustrator aktywny od prawie dwudziestu lat w świecie nie tylko gier planszowych i RPG, lecz także komiksów i literatury młodzieżowej. Escape Quest to kolekcja gier książkowych, których bohaterem staje się czytelnik. Każdy z tytułów w serii ma fabułę, która zachęca do dokonywania postępów w grze. Poszczególne zadania łączą się tematycznie z treścią książki, co pozwala na jeszcze pełniejsze przeżycie przygody. Gra odbywa się offline i nie wymaga żadnych aplikacji, bo wszystkie niezbędne wskazówki znajdują się w książce. Mechanika gry skonstruowana jest w ten sposób, że rozwiązaniem zadania jest numer strony, na jaką należy się udać, by kontynuować opowieść. By znaleźć ukryte wskazówki i to zadanie rozwiązać, trzeba użyć specjalnych zakładek, a nawet przekręcać i zaginać strony. Czasem zadanie wymaga wycięcia elementu, dopasowania, zmierzenia go czy ułożenia jak puzzle, przez co poszczególne tomy serii Escape Quest nabierają mocno growego charakteru. Wszystkie zagadki i zadania wymagają logicznego myślenia, wyciągania wniosków, spostrzegawczości czy kreatywnego podejścia typu „out of the box”. Podstawowe informacje: Wydawca: Egmont Liczba stron: 96 Wymiary: 27.0×19.2cm Wiek: 12+

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Marka
  • EGMONT
Typ
  • Komiksy paragrafowe
Wydanie
  • Polskie
Minimalna liczba graczy
  • 1

Opinie Egmont Escape Quest Poszukiwacze Zaginionego Skarbu Ełk

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4,75 na podstawie 2 opinie
  • Froszti
    4,5
    Połączenie książki, gry przygodowej i założeń znanych z Escape Roomów. Brzmi intrygująco? Jeśli tak to zdecydowanie powinna was drodzy czytelnicy, zainteresować nowa seria Escape Quest od wydawnictwa Egmont. Pozycja mająca spory potencjał, aby zaciekawić liczne grono odbiorców. Na samym wstępie należy jasno określić, czym tak naprawdę jest owa seria. Mamy tutaj do czynienia (tak jak zostało to wspomniane we wstępie) z pozycją łączącą w sobie elementy książki (z bogatą oprawą graficzną) i solowej gry przygodowej, gdzie na gracza/czytelnik, będzie czekać spora ilość wyzwań i zagadek, z którymi będzie musiał sobie poradzić, aby popchnąć fabułę do przodu. Założenia są proste: kolejne rozwiązane zagadki będą prowadzić do konkretnych stron (całości nie czyta się w klasyczny sposób), opisujących nowe lokacji, gdzie znajdują się kolejne „umysłowe wyzwania”, i tak dalej, aż do wielkiego finału. Fabuła tytułu skupia się na postaci Sary Edson-Taylor, wielkiej poszukiwaczki przygód, która całe swoje życie poświęciła odkrywaniu kolejnych skarbów. Zadaniem gracza jest podążanie za wskazówkami z notesu odkrywczyni, przemierzanie kolejnych regionów świata i zebranie wszystkich artefaktów, zanim wpadną w niepowołane ręce. Koncept opowieści brzmi dość prosto i taki też jest. Nie mamy tutaj do czynienia z czymś wybitnym, jeśli chodzi o fabułę, całość trzyma jednak odpowiedni poziom i dostarcza odbiorcy solidnej porcji rozrywki (a to jest najważniejsze). Najprościej całość porównać do filmów pokroju „Indiana Jones” i „Bibliotekarz”. Czyli pozycji z dynamicznym scenariuszem, w którym pojawiają się pewne dosyć umowne elementy (odrobinę nawet infantylne), na które należy przymknąć oko. Historia jest istotna, jednak najważniejszą rolę ogrywają tutaj przeróżnej maści zagadki, popychające całą przygodę do przodu. Wyzwania stawiane przed graczem/czytelnikiem są dosyć różnorodne, jedne z nich wymagają wielkiej spostrzegawczości, inne matematycznych zdolności, a jeszcze inne łamania szyfrów/szukania skojarzeń słownych czy ogólnego logicznego myślenia. Ogromnym plusem jest tutaj wykorzystanie w rozgrywce całej książki jako elementu pomocnego w rozwiązywaniu zagadek. Mowa tutaj zarówno o obracaniu tytułu, pisaniu na konkretnych stronach, składaniu ich czy nawet dziurawieniu – wszystko to aby pomóc w rozwiązaniu problem, przy jednoczesnym mocniejszemu zaangażowaniu gracza. Bardzo ważną rolę w rozgrywce i zagadkach odkrywają również elementy oprawy, które należy przed przystąpieniem do zabawy wyrwać, aby później wykorzystać w „podróży”. Całościowo poziom zagadek można określić jako średni. Większość z nich nie powinna przysporzyć problemów nawet nastoletniemu czytelnikowi (pozycja zalecana jest dla osób 12+). Nie oznacza to jednak, że nie znajdziemy tutaj kilku wyzwań, które naprawdę wymuszą rozruszanie szarych komórek i będą stanowić zagwozdkę nawet dla dorosłego odbiorcy. Na całe szczęście w przypadku „utknięcia”, można zawsze skorzystać z pewnych podpowiedzi i gotowych rozwiązań umieszczonych na końcu publikacji w formie „zapieczętowanych” dokumentów. Jedynym elementem warstwy „łamigłówkowej”, do którego można się przyczepić to pewne (na szczęście jednostkowe) problemy z precyzyjnym opisem danego zadania. Brak jasnych wytycznych może powodować u niektórych graczy nadmierne „kombinowanie” i doszukiwanie się wielkiej tajemnicy tam, gdzie jej nie ma (sam utknąłem w pewnej części dzieła, szukając mocno zagmatwanego wyjaśnienia, gdzie odpowiedź była banalnie prosta). Cała recenzja na PopKulturowy Kociołek
    • fabuła
    • jakość wydania
  • Użytkownik Ceneo
    5
    Gra jest świetna, a wiele klimatu żywcem przeniesionego z gier na PC czy konsole takich jak TR, czy Uncharted. Świetne zagadki i spójna fabuła, która sprawia, że przechodzenie tej gry to ogromna satysfakcja. Polecam, warto przejść. Można w nią grac samemu lub w parę osób. Dodatkowo jest pięknie wydana, ale to pokazuje na swoim filmie-*****
    • akcja
    • fabuła
    • jakość wydania