Osoba z upośledzeniem umysłowym w realiach współczesnego świata (E-book) Dobre Miasto

4,5
1 opinia

Polecana książka o problemach osób z upośledzeniem umysłowym w realiach współczesnego świata jest księgą pamięci o naszej Koleżance dr Grażynie Tkaczyk, która nie może już towarzyszyć osobom z upośledzeniem umysłowym w pokonywaniu barier ograniczających ich rozwój. Ma ona zatem szczególny …

od 27,99 Najbliżej: 40 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Polecana książka o problemach osób z upośledzeniem umysłowym w realiach współczesnego świata jest księgą pamięci o naszej Koleżance dr Grażynie Tkaczyk, która nie może już towarzyszyć osobom z upośledzeniem umysłowym w pokonywaniu barier ograniczających ich rozwój. Ma ona zatem szczególny charakter, ale jednocześnie jest po prostu książką, która dostarcza wiedzy na temat aktualnych dokonań w obszarze oligofrenopedagogiki. Kierujemy ją zatem do ogółu Czytelników, którzy zajmują się wsparciem osób z upośledzeniem umysłowym bądź przygotowują się profesjonalnie do podjęcia takiej roli, a więc do pedagogów specjalnych i studentów tego kierunku. Napisana przystępnym językiem, publikacja ta może być także źródłem wiedzy dla szerszych kręgów osób zainteresowanych problemami upośledzenia umysłowego. Tom pierwszy ”Osoba z upośledzeniem umysłowym w realiach współczesnego świata” został podzielony na cztery rozdziały. Pierwszy z nich zawiera teoretyczne rozważania na temat miejsca człowieka z upośledzeniem umysłowym we współczesnym świecie, możliwości jego funkcjonowania i barier je ograniczających. Autorzy czterech zamieszczonych tu tekstów szukają odpowiedzi na pytania o możliwości integracyjne tych osób, szanse, jakie stwarza dla nich edukacja, a także o ich szczególną wartość we współczesnym świecie. Drugi rozdział wprowadza w świat przeżyć osób z upośledzeniem umysłowym oraz w przeżycia ich najbliższych, upośledzenie umysłowe jest bowiem problemem całej rodziny, przed którą w takiej sytuacji pojawiają się zupełnie nowe wyzwania. Autorzy kolejnych tekstów poddają analizom problemy wyuczonej bezradności, radzenia sobie ze stresem, agresji i funkcjonowania w rolach społecznych osób obciążonych upośledzeniem, a także ich zdolności do autorewalidacji. Rozdział kończą teksty mówiące o przeżyciach matek, ich radzeniu sobie z opieką i rehabilitacją oraz ich lękach o przyszłość dzieci, które raczej zawsze będą potrzebowały pomocy, także wówczas, kiedy one same nie będą mogły jej zapewnić. Rozdział trzeci książki zawiera teksty dotyczące edukacji i rehabilitacji osób z upośledzeniem umysłowym. Przedstawione tu zostały zarówno problemy kształcenia tradycyjnego, jak i formy współczesne, sukcesy pedagogów specjalnych w tym obszarze oraz bariery, które muszą oni na co dzień pokonywać. Ponadto w rozdziale tym poruszone zostały kwestie znaczenia pracy zawodowej w życiu osób z niepełnosprawnością umysłową. Ostatni rozdział poświęcony jest kontaktom społecznym osób z upośledzeniem umysłowym. Zawiera diagnozy postaw wobec nich przejawianych, mówi też o ich konsekwencjach dla społecznych interakcji oraz możliwościach ich modyfikowania. Zwrócono w nim także uwagę na oddziaływania pośrednie – rozwiązania instytucjonalne, w tym prawne. Maria Chodkowska Danuta Osik-ChudowolskaSpis treści:Wprowadzenie Droga naukowo-badawcza dr Grażyny Tkaczyk Wykaz osiągnięć w pracy naukowej dr Grażyny Tkaczyk MEMORABILIA Czesław Kosakowski Zatrzymane w pamięci… Marzenna Zaorska Od serca… ozdział I TEORETYCZNE ZAŁOŻENIA WSPIERANIA ROZWOJU OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM Maria Chodkowska Drogi do integracji osób z upośledzeniem umysłowym Władysław Dykcik Wielowymiarowość, wielokontekstowość niepełnosprawności intelektualnej jako problem społeczno-kulturowy podstawą etosu nowoczesnej edukacji osób upośledzonych na każdym etapie życiowej normalizacji. Marzenna Zaorska Osoba głuchoniewidoma niepełnosprawna intelektualnie we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej. Renata Zubrzycka Człowiek głębiej upośledzony umysłowo jako wartość zagrożona Rozdział II OSOBOWOŚCIOWE I RODZINNE KONTEKSTY UPOŚLEDZENIA UMYSŁOWEGO Janusz Kirenko Psychospołeczne korelaty wyuczonej bezradności osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim Zofia Palak Percepcja własnej sytuacji a funkcjonowanie w rolach społecznych młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym. Beata Szabała Radzenie sobie ze stresem przez młodzież z lekkim upośledzeniem umysłowym Katarzyna Ćwirynkało Autorewalidacja osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną Agnieszka Żywanowska Czynniki środowiska rodzinnego a zachowanie agresywne osób niepełnosprawnych intelektualnie Katarzyna Bielińska Psychospołeczne funkcjonowanie matek z rodzin wychowujących dziecko z upośledzeniem umysłowym – studia przypadków Grażyna Kwaśniewska A gdy już dorosną – refleksje i doświadczenia matek dorosłych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział III EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM Anna Zamkowska Szkolnictwo specjalne w roli tradycyjnej i nowej Podtytuł: In memoriam Doktor Grażyna Tkaczyk ISBN: 978-83-7587-659-8 Wydawnictwo: Impuls Autorzy: Maria Chodkowska, Danuta Osik-Chudowolska Wydanie: 1 Rok wydania: 2011 Miejscowość: Kraków Typ publikacji: ebook Ilość stron: 265 Języki publikacji: polski Tematyka: Pedagogika Oświata i szkolnictwo, Psychologia, Socjologia

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Maria Chodkowska
Rok wydania
  • 2011
Wybrane wydawnictwa
  • Impuls
Kategorie
  • Literatura popularnonaukowa
Ilość stron
  • 265
Format
  • PDF

Opinie Osoba z upośledzeniem umysłowym w realiach współczesnego świata (E-book) Dobre Miasto

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4,5 na podstawie 1 opinia