Przedmioty wirtualne Dobczyce

III tom serii wydawniczej "Informatyka a filozofia" Charakterystycznym rysem współczesności jest coraz szersza obecność w naszym życiu przedmiotów wirtualnych. Należą do nich witryny internetowe, portale społecznościowe, sklepy on-line, gry komputerowe, elektroniczne dzieła sztuki, wirtualne …

od 1,32 Najbliżej: 27 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

III tom serii wydawniczej "Informatyka a filozofia" Charakterystycznym rysem współczesności jest coraz szersza obecność w naszym życiu przedmiotów wirtualnych. Należą do nich witryny internetowe, portale społecznościowe, sklepy on-line, gry komputerowe, elektroniczne dzieła sztuki, wirtualne pieniądze, a nawet pewnego rodzaju organizacje, których naturalnym środowiskiem działania jest Internet. Owa względnie nowa sfera rzeczywistości, rzeczywistości wirtualnej, została wprawdzie wytworzona przez człowieka i ma swoją bytową podstawę w kontrolowanych przez ludzi procesach obliczeniowych, mimo wszystko jednak, na coraz większa skalę, autonomizuje się i zaczyna samodzielnie oddziaływać na otaczający nas świat. W wypełniającej monografię mozaice podejść, definicji i analiz najbardziej wyraziście rysują się trzy wątki: wątek genezy przedmiotów wirtualnych (skąd się biorą?), kwestia ich istoty (czym są?) oraz wątek ich wpływu na współczesną kulturę (jak zmieniają nasze życie?). Kolejność rozdziałów monografii odzwierciedla ten właśnie porządek pytań. Spis treści: Od redaktorów tomu 7 Rozdział 1. Skąd się biorą przedmioty wirtualne (Krzysztof Brzeziński, Józef Lubacz) 11 Rozdział 2. Cechy obiektów rzeczywistości wirtualnej (Izabela Bondecka-Krzykowska) 24 Rozdział 3. Wirtualność w perspektywie obliczeniowej (Paweł Stacewicz) 36 Rozdział 4. Zasada wzorca i kopii – o podobieństwie metod stosowanych w rzemiośle, filozofii i programowaniu (Jakub Jernajczyk) 47 Rozdział 5. O urealnianiu się przedmiotów wirtualnych (Bartłomiej Skowron) 62 Rozdział 6. Cztery wersje antyrealizmu co do przedmiotów wirtualnych (Michał Głowala) 75 Rozdział 7. Przedmioty wirtualne jako niedoskonałe narzędzia poznawcze (Marcin Trybulec) 90 Rozdział 8. Wirtualizacja prawa cywilizacji informacyjnej: technologiczno-ideologiczne symulakry zjawisk prawnych (Jacek Janowski) 102 Rozdział 9. Organizacja wirtualna w naukach o zarządzaniu: wybrane konsekwencje wirtualizacji (Helena Bulińska-Stangrecka) 118 Indeks nazwisk 130 Indeks rzeczowy 131 Informacje o autorach 133

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Rok wydania
  • 2020
Format
  • PDF
Ilość stron
  • 164
Wybrane wydawnictwa
  • Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej