IronPython Studio Dobczyce

Książka przedstawia nowe podejście do języka Python, polegające na wykorzystaniu narzędzi wizualnych i bibliotek oferowanych przez pakiet Visual Studio oraz Microsoft .NET Framework. Nowe środowisko tworzenia aplikacji w języku Python, czyli pakiet IronPython Studio, ułatwia programowanie, …

od 20,30 Najbliżej: 27 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Książka przedstawia nowe podejście do języka Python, polegające na wykorzystaniu narzędzi wizualnych i bibliotek oferowanych przez pakiet Visual Studio oraz Microsoft .NET Framework. Nowe środowisko tworzenia aplikacji w języku Python, czyli pakiet IronPython Studio, ułatwia programowanie, wspierając projektanta narzędziami graficznymi i standardowymi bibliotekami, znanymi z takich języków, jak C# i Visual Basic. Wnosi to do Pythona zupełnie nową jakość. Publikacja skierowana jest do osób, które chcą poznać podstawy języka oraz zasady pracy w środowisku IronPython Studio. Od Czytelnika nie jest wymagana znajomość Pythona ani innych narzędzi programistycznych. W książce znajduje się zestaw kilkudziesięciu ćwiczeń przykładów, pokazujących przebieg tworzenia aplikacji w środowisku IronPython Studio. W trakcie wykonywania ćwiczeń Czytelnik poznaje następujące zagadnienia: Środowisko programowania Wprowadzanie danych, formatowanie wyników Typy danych, wyrażenia i operatory Sterowanie programem Kontrola poprawności danych, obsługa sytuacji wyjątkowych Podprogramy Grafika GDI+ Własne klasy Interfejs użytkownika Bazy danych Aplikacja Windows bez wspomagania graficznego. Informacje o Autorze Z wykształcenia jest astrofizykiem i informatykiem. Obecnie pełni funkcję nauczyciela konsultanta. Autor lub współautor książek: 20 lekcji z Visual Basic dla aplikacji, Ćwiczenia z VBScript, Ćwiczenia z języka Python, C# w praktyce, Wprowadzenie do ASP.NET 2.0, Technologia informacyjna dla szkół ponadgimnazjalnych. Spis treści: Okładka Strona tytułowa Strona redakcyjna Spis treści 1. Wprowadzenie 1.1. Język Python 1.2. Wersje 1.3. Visual Studio 2. Środowisko programowania 2.1. IronPython Studio instalacja 2.2. Tryby pracy 3. Pierwsze próby Ćwiczenie 1. Zaczynamy Ćwiczenie 2. Poznajemy podstawowe kontrolki 4. Wprowadzanie danych, formatowanie wyników Ćwiczenie 3. Obliczamy pole i objętość kuli Ćwiczenie 4. Inny sposób wyświetlenia wyników Ćwiczenie 5. Pytanie w oknie MessageBox 5. Typy danych, wyrażenia i operatory Ćwiczenie 6. Pracujemy w trybie natychmiastowym Ćwiczenie 7. Zamieniamy miejscami wartości zmiennych 5.1. Liczby Ćwiczenie 8. Typy liczb Ćwiczenie 9. Działania i operatory arytmetyczne Ćwiczenie 10. Funkcje matematyczne 5.2. Łańcuchy znaków Ćwiczenie 11. Działania na łańcuchach Ćwiczenie 12. Formatujemy łańcuchy 5.3. Listy i krotki Ćwiczenie 13. Tworzymy listę 5.4. Słowniki Ćwiczenie 14. Tworzymy słownik 5.5. Unifikacja typów i klas Ćwiczenie 15. Typy danych Ćwiczenie 16. Sprawdzamy nazwy klas Ćwiczenie 17. Szukamy rodziców Ćwiczenie 18. Zdobywamy informacje o obiektach 6. Sterowanie programem 6.1. Instrukcja warunkowa Ćwiczenie 19. Analizujemy wprowadzone dane Ćwiczenie 20. Kalendarz Instrukcja powtarzania for Ćwiczenie 21. Drukujemy tablicę wartości funkcji Ćwiczenie 22. Wyznaczamy wartość 6.3. Instrukcja powtarzania while Ćwiczenie 23. Obliczamy wartość funkcji silnia Ćwiczenie 24. Szukamy największego wspólnego dzielnika 7. Kontrola poprawności danych, obsługa sytuacji wyjątkowych 7.1. Stosujemy kontrolki ograniczające wprowadzanie danych Ćwiczenie 25. Zakup samochodu Ćwiczenie 26. Wielkanoc używamy maski wprowadzania 7.2. Zdarzenia walidacji danych Ćwiczenie 27. Wykorzystujemy zdarzenia Validating oraz Validated 7.3. Strukturalna obsługa wyjątków Ćwiczenie 28. Przechwytujemy błędy Ćwiczenie 29. Tworzymy własny wyjątek 8. Podprogramy 8.1. Funkcje użytkownika Ćwiczenie 30. Argumenty funkcji: domyślne i nazwane Ćwiczenie 31. Funkcja z dowolną liczbą argumentów pozycyjnych Ćwiczenie 32. Funkcja z dowolną liczbą argumentów nazwanych Ćwiczenie 33. Przekazujemy argumenty zmienne Ćwiczenie 34. Rekurencyjna definicja silni Ćwiczenie 35. Definiujemy funkcje lambda 8.2. Moduły Ćwiczenie 36. Tworzymy własny moduł 9. Grafika GDI+ 9.1. Podstawowe metody i obiekty graficzne Ćwiczenie 37. Rysujemy typowe obiekty graficzne Ćwiczenie 38. Przeglądamy wypełnienia typu HatchStyle 9.2. Wykorzystanie plików graficznych Ćwiczenie 39. Tworzymy własną przeglądarkę 9.3. Animacja Ćwiczenie 40. Animacja kontrolki PictureBox Ćwiczenie 41. Animacja grafik pobieranych z plików Ćwiczenie 42. Ruch Ziemi wokół Słońca 10. Moje klasy 10.1. Klasy, konstruktory Ćwiczenie 43. Moja pierwsza klasa Ćwiczenie 44. Tworzymy zmienne za pomocą konstruktora Ćwiczenie 45. Przekazujemy argumenty do konstruktora Ćwiczenie 46. Bezpośrednio przypisujemy wartości 10.2. Hermetyzacja akcesory Ćwiczenie 47. Nadzorujemy przypisywanie wartości Ćwiczenie 48. Inna metoda nadzorująca Ćwiczenie 49. Definiujemy własne akcesory Ćwiczenie 50. Chronimy atrybuty Ćwiczenie 51. Prawie pełna ochrona 10.3. Jeszcze jeden konstruktor Ćwiczenie 52. Używamy innego konstruktora Ćwiczenie 53. Co jeszcze może zrobić konstruktor? 10.4. Dziedziczenie Ćwiczenie 54. Dziedziczymy klasy 10.5. Metody wirtualne Ćwiczenie 55. Redefiniujemy metody 10.6. Dwa przykłady Ćwiczenie 56. Klasowa implementacja listy Ćwiczenie 57. Słownik 11. Interfejs użytkownika 11.1. Menu Ćwiczenie 58. Tworzymy własny edytor tekstu 11.2. Pasek narzędzi Ćwiczenie 59. Dodajemy pasek narzędzi 11.3. Pasek stanu Ćwiczenie 60. Rozbudowujemy edytor pasek stanu 11.4. Obsługa plików Ćwiczenie 61. Odczytujemy i zapisujemy pliki 12. Bazy danych Ćwiczenie 62. Odczytujemy dane z bazy Ćwiczenie 63. Korzystamy z plików XML 13. Zakończenie Ćwiczenie 64. Tworzymy aplikację Windows bez wspomagania graficznego O Autorze

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Marian Mysior
Rok wydania
  • 2019
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB
Ilość stron
  • 172
Kategorie
  • Programowanie
Wybrane wydawnictwa
  • PWN