Studia o mediach, kulturze i komunikacji (ebook) Dąbrowa Górnicza

Książka zawiera szereg szkiców, których wspólną cechę stanowi refleksja nad współczesną kulturą. Ten przeznaczony dla studentów dziennikarstwa zbiór tekstów porusza kluczowe tematy mediologii. Zastosowano szereg narzędzi badawczych i pojęć, które próbują uchwycić charakterystyczne cechy …

od 25,20 Najbliżej: 41 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Książka zawiera szereg szkiców, których wspólną cechę stanowi refleksja nad współczesną kulturą. Ten przeznaczony dla studentów dziennikarstwa zbiór tekstów porusza kluczowe tematy mediologii. Zastosowano szereg narzędzi badawczych i pojęć, które próbują uchwycić charakterystyczne cechy współczesności, takie jak: wielokulturowość, globalność i wielopłaszczyznowość zjawisk komunikacyjnych w społeczeństwie konsumpcyjnym, złożoność etycznej problematyki cechującej życie we współczesnym świecie, skomplikowany opis rzeczywistości. Spis treści: WSTĘP 1. KOMUNIKACJA 1.1. Klasyczne teorie komunikacji 1.2. Talcott Parsons i jego teoria 1.3. Teoria systemów społecznych Niklasa Luhmanna 1.4. Teoria systemów Immanuela Wallersteina 2. MEDIA 2.1. Historia Internetu 2.2. Teoria sieci Manuela Castellsa 2.3. Era Web 2.0 2.4. Zagadnienia prawdy i poprawności a retoryka w dyskursie medialnym 2.5. Kontekst pragmatyczny konwersacji a media 2.6. Retoryka a media 2.7. Kreowanie wizerunku politycznego 2.8. Reklama 2.9. Konwergencja mediów 3. KULTURA 3.1. Znak a mit 3.2. Kody kulturowe. Kod ubraniowy 3.3. Kamienie szlachetne jako symbole kulturowe 3.4. Analiza tekstów medialnych 3.5. Analiza obrazu 3.6. Analiza mise-en-scène jako analiza filmu 3.7. Analiza ramowa. Ramowanie jako forma organizacji przekazu międzykulturowego BIBLIOGRAFIA ANEKS

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Marek Ostrowski
Format
  • PDF
Ilość stron
  • 261
Rok wydania
  • 2022