Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym Czempiń

Każdy rodzic wysyłając dziecko do szkoły wyposaża go w plecak, który pomieści książki, zeszyty, piórnik, a nawet drugie śniadanie. Z pewnością każdy rodzic chciałby też umieścić w plecaku dziecka pewne kompetencje i umiejętności, takie jak: poczucie wartości, dobre relacje z rówieśnikami, adekwatną …

od 59,71 Najbliżej: 27 km

Liczba ofert: 2

Oferta sklepu

Opis

Każdy rodzic wysyłając dziecko do szkoły wyposaża go w plecak, który pomieści książki, zeszyty, piórnik, a nawet drugie śniadanie. Z pewnością każdy rodzic chciałby też umieścić w plecaku dziecka pewne kompetencje i umiejętności, takie jak: poczucie wartości, dobre relacje z rówieśnikami, adekwatną samoocenę, zdolność wyrażania emocji, umiejętność rozwiązywania konfliktów, asertywność, czy motywację do nauki. Większość rodziców może nawet myśli, że ich dziecko to wszystko potrafi, ale z biegiem czasu zaczynają dostrzegać, że ich oczekiwania nie pokrywają się z rzeczywistością. Również dla dziecka konfrontacja ze szkolnymi obowiązkami może okazać się zbyt trudna. Powstanie programu profilaktyczno-terapeutycznego dla uczniów w młodszym wieku szkolnym jest odpowiedzią na coraz częściej widoczne przez specjalistów problemy w zakresie kompetencji społecznych i emocjonalnych dzieci, zwłaszcza tych rozpoczynających edukację na etapie szkolnym. Wiele z proponowanych scenariuszy mogą wykorzystać specjaliści w pracy terapeutycznej z dziećmi o specyficznych potrzebnych edukacyjnych. Założeniem programu była realizacja scenariuszy w pracy grupowej dzieci, natomiast Autorki zachęcają także do wykorzystywania pomysłów i materiałów zawartych w książce także do pracy indywidualnej (np. w pracy z emocjami, czy samooceną). Scenariusze można realizować zarówno stacjonarnie, w klasie szkolnej, jak również podczas spotkań grupowych online, które w obecnym czasie stały się naturalną zastępczą drogą komunikacji i podtrzymywania relacji interpersonalnych. W dzisiejszym świecie, bogatym w nowe technologie i łączność cyfrową niejednokrotnie obserwuje się paradoksalnie trudności w relacjach międzyludzkich. Dzieci, które najpierw wybierały autoizolację pod wpływem fascynacji telefonem, Internetem, światem wirtualnym, obecnie są jeszcze mocniej na nią skazane przez problemy związane z pandemią, jaka ogarnęła cały świat. Ogromnego znaczenia nabiera zatem opanowanie przez dzieci od najmłodszych lat umiejętności pracy w zespole, radzenia sobie z własnymi emocjami, postawy asertywności czy nabycie kompetencji rozwiązywania konfliktów. Uzupełnieniem książki są karty pracy pt. Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci. Karty terapeutyczne i karty pracy. Emocje, komunikacja, akceptacja – Kluczowe umiejętności dla dzieci w szkole „Emocje, komunikacja, akceptacja” to publikacja, która ma na celu wsparcie rodziców w wyposażeniu ich dzieci w niezbędne kompetencje emocjonalne i społeczne. Książka ta jest odpowiedzią na rosnące potrzeby w zakresie umiejętności interpersonalnych, które są kluczowe w codziennym życiu szkolnym. Dla kogo jest ta książka? Rodzice dzieci w młodszym wieku szkolnym Nauczyciele i pedagodzy Specjaliści zajmujący się rozwojem dzieci Osoby zainteresowane tematyką emocji i komunikacji Co zyskasz dzięki tej publikacji? Praktyczne narzędzia do wspierania rozwoju emocjonalnego dzieci Wskazówki dotyczące budowania pozytywnych relacji z rówieśnikami Umiejętność rozwiązywania konfliktów i asertywności Motywację do nauki i rozwijania poczucia wartości Kluczowe tematy i obszary Kompetencje społeczne i emocjonalne dzieci Rozwiązywanie konfliktów w grupie rówieśniczej Wzmacnianie poczucia wartości i samooceny Rola emocji w codziennym życiu szkolnym O Wydawcy Wydawnictwo Difin specjalizuje się w publikacjach z zakresu nauk humanistycznych, oferując książki, które wspierają rozwój osobisty oraz edukację. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, Difin dostarcza wartościowe materiały, które są nie tylko merytoryczne, ale także praktyczne w zastosowaniu. Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktuDifin sp. z o.o.ul. Kostrzewskiego 100-768 Warszawainfo@difin.pl228514561

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Lasota Agnieszka, Jońca SM Dominika
Wybrane wydawnictwa
  • Difin
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2021
Ilość stron
  • 268
Tematyka
  • Rodzina
  • Samodoskonalenie
ISBN
  • 9788366491526
Model
  • miękka

Opinie Emocje, komunikacja, akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym Czempiń

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
5 na podstawie 2 opinie
  • p...k
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Bardzo dobrze wykonana
  • w...a
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.