Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla Czeladź

Numer dopuszczenia podręcznika dla gimnazjum: 278/2010 Uwaga: Książka dedykowana dla pracowni MacOS "Informatyka Europejczyka" to doskonały i kompletny zestaw edukacyjny przygotowany przez dysponującego ogromnym doświadczeniem lidera na rynku książek informatycznych — wydawnictwo Helion. …

od 23,93 Najbliżej: 29 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Numer dopuszczenia podręcznika dla gimnazjum: 278/2010 Uwaga: Książka dedykowana dla pracowni MacOS "Informatyka Europejczyka" to doskonały i kompletny zestaw edukacyjny przygotowany przez dysponującego ogromnym doświadczeniem lidera na rynku książek informatycznych — wydawnictwo Helion. Podręczniki oraz inne pomoce naukowe należące do tej serii zostały opracowane w taki sposób, aby ich użytkownicy mogli nie tylko poszerzać swoją wiedzę, ale też szybko i skutecznie utrwalać nowe wiadomości. Proponowane przez nas rozwiązania są szczególnie ważne właśnie dziś, gdy znajomość informatyki stała się kluczowa — bez niej nie sposób nadążyć za tempem rozwoju dowolnej dziedziny wiedzy i zrozumieć fundamentalnych zmian zachodzących na całym świecie. Książka "Informatyka Europejczyka. iPodręcznik dla gimnazjum" wychodzi naprzeciw wszystkim użytkownikom komputerów Apple Macintosh i jako jedna z niewielu zrywa z przywiązaniem podczas nauki do jednej platformy systemowej. Ma za zadanie inspirująco i rzeczowo wprowadzić gimnazjalistów w świat informatyki, a jednocześnie uzmysłowić im, jak bardzo istotna jest to dziedzina we współczesnym społeczeństwie informacyjnym. Uczeń znajdzie tu wiadomości z zakresu budowy komputera i urządzeń peryferyjnych, dowie się więcej na temat pracy z systemem operacyjnym Mac OS X, nauczy się obsługiwać popularne programy tekstowe, graficzne i multimedialne, a także pozna podstawy programowania w języku Logo. Wszystkie te umiejętności zdobędzie w szybki i przyjemny sposób, wykonując wciągające ćwiczenia i realizując interesujące projekty. Podręcznik ten został napisany pod kątem pracy z bezpłatnym oprogramowaniem open source (np. OpenOffice) oraz z Apple iWork i iLife. Komputer we współczesnym świecie i prawo autorskie Bezpieczna i higieniczna praca z komputerem Elementy zestawu komputerowego i przygotowanie go do pracy System operacyjny — logowanie, okna, operacje na plikach i katalogach Podstawy grafiki komputerowej i praca z edytorem tekstu Multimedia — programy i prezentacje Internet, czyli sieć Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym i baza danych Algorytmy, modelowanie i symulacje "Informatyka Europejczyka" to: gruntowne poznanie podstaw obsługi komputera i najczęściej używanych programów; atrakcyjnie przekazywana wiedza, niezbędna do zrozumienia współczesnego świata; kreatywne wykorzystanie dostępnych możliwości i proponowanie własnych rozwiązań. Do podręcznika dołączono płytę DVD (do odczytu zarówno w systemie Mac OS X, jak i Windows) zawierającą materiały do proponowanych w nim ćwiczeń wraz z zestawami zadań do każdego rozdziału, ćwiczeniami do samodzielnego wykonania oraz testami, sprawdzianami i kartami pracy. Znajdziesz tu także zadania utrwalające i rozszerzające materiał oraz ponad 2 GB dodatkowego oprogramowania. Spis treści: Od autorów (9) Rozdział 1. Bezpieczny i legalny komputer (11) 1.1. Komputer we współczesnym świecie (12) Typowe zastosowania komputera (12) 1.2. Bezpieczeństwo i higiena pracy z komputerem (13) Wpływ komputera na Twoje zdrowie (13) 1.3. Prawo autorskie (15) Rodzaje licencji (16) Rozdział 2. Budowa współczesnego zestawu komputerowego (19) 2.1. Wnętrze komputera (20) Płyta główna (20) Karty rozszerzeń (22) Pamięć (23) 2.2. Poza obudową jednostki centralnej (28) Klawiatura (28) Mysz komputerowa (29) Skaner (30) Mikrofon i kamera (30) Monitor (31) Drukarka (33) Głośniki i słuchawki (34) 2.3. Przygotowanie zestawu komputerowego do pracy (35) Zasilanie macintosha energią elektryczną (35) Porty wejściowe i wyjściowe (35) Podłączanie myszy i klawiatury (37) Podłączanie głośników i mikrofonu (37) Łączenie z internetem (38) Podłączanie drukarki (38) Uruchomienie komputera (39) Rozdział 3. Praca z plikami i katalogami (41) 3.1. System operacyjny, oprogramowanie (42) 3.2. Pierwsze spojrzenie na ekran (45) Logowanie (45) Zapoznanie z biurkiem (48) Pliki i katalogi (53) 3.3. Okna systemu Mac OS X (56) Budowa systemowego okna (56) Praca z wieloma oknami (58) Uruchamianie programów (58) 3.4. Operacje na plikach i katalogach (60) Zapisywanie pliku (61) Rozszerzenia plików (62) Atrybuty plików (62) Tworzenie katalogów (63) Zaznaczanie plików, katalogów (63) Kopiowanie, przenoszenie i kasowanie plików, katalogów (64) 3.5. Wyszukiwanie rzeczy w systemie (66) 3.6. Pakowanie plików - archiwizacja (69) 3.7. Ochrona przed wirusami komputerowymi (70) Profilaktyka antywirusowa (71) Rozdział 4. Obróbka grafiki i retusz zdjęć (73) 4.1. Praca z programem Paintbrush (76) 4.2. Rodzaje grafiki komputerowej (80) 4.3. Podstawowe formaty plików graficznych (83) Format BMP (85) Formaty GIF i PNG (86) Format JPG, JPEG (87) 4.4. Importowanie grafiki (90) 4.5. Przeglądanie zdjęć i obrazów (93) Programy do przeglądania plików graficznych (94) Rozdział 5. Redagowanie dokumentów tekstowych (99) 5.1. Tworzenie dokumentów tekstowych (104) Okno edytora tekstu (104) Praca z dokumentem tekstowym (106) Formatowanie dokumentów (110) Korzystanie z systemu pomocy (116) 5.2. Poznajemy funkcje edytora tekstu, realizując projekty (118) Redagujemy gazetkę klasową (118) Projektujemy ulotkę o szkole (127) Projektujemy zaproszenie (135) 5.3. Inne możliwości edytora tekstu (138) Wyszukiwanie i zamiana wyrazów w tekście (138) Tworzenie tabel (139) Wstawianie obiektów do tekstu (140) Wstawianie obrazów (141) Wstawianie zakładek i odsyłaczy (142) Rozdział 6. Przetwarzanie ruchomych obrazów i dźwięku (148) 6.1. Multimedialne programy edukacyjne (149) 6.2. Projektowanie multimedialnych prezentacji (151) Uruchamianie gotowej prezentacji (152) Tworzenie nowej prezentacji (153) Zapisywanie prezentacji (163) 6.3. Tworzenie dokumentów multimedialnych (166) iMovie - łatwy montaż filmów (166) Nagrywanie danych na płytach CD i DVD (170) Obróbka plików dźwiękowych (173) Przesyłanie plików między komputerem i telefonem komórkowym (175) Rozdział 7. Komunikowanie się w internecie (181) 7.1. Sieci komputerowe (182) Rodzaje sieci (182) 7.2. W oknie przeglądarki (184) 7.3. Usługi internetowe (188) Zagrożenia w sieci (188) Usługa pierwsza - WWW (190) Usługa druga - poczta elektroniczna (193) Usługa trzecia - FTP (201) Usługa czwarta - grupy dyskusyjne (205) Usługa piąta - rozmowy w sieci (209) Usługa szósta - telnet (211) E-usługi (212) 7.4. Tworzenie witryny internetowej (215) Podstawowa struktura strony internetowej (216) Program iWeb (221) Rozdział 8. Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym (227) 8.1. Edycja danych arkusza (231) 8.2. Adresowanie komórek w arkuszu (234) Edycja formuł (234) Adresowanie względne (235) Adresowanie bezwzględne (236) Adresowanie mieszane (237) 8.3. Graficzna prezentacja danych (239) 8.4. Stosowanie funkcji w arkuszu kalkulacyjnym (242) Funkcja ŚREDNIA (243) Funkcje MIN i MAX (244) Funkcja JEŻELI (244) Funkcja LICZ.JEŻELI (245) Funkcje ILE.NIEPUSTYCH i LICZ.PUSTE (245) 8.5. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem arkusza (247) Matematyka (247) Fizyka (248) Chemia (248) Statystyka (249) Arkusz jako prosta baza danych (249) Rozdział 9. Zarządzanie zbiorem informacji (255) 9.1. Obsługa gotowej bazy danych (258) Praca z bazą danych (259) 9.2. Podstawowe operacje na bazie danych (263) Przeglądanie bazy danych (263) Zaznaczanie rekordów (264) Kopiowanie, wstawianie i usuwanie danych (264) Wyszukiwanie danych w tabeli (264) Sortowanie rekordów (265) Import danych do bazy (266) 9.3. Zakładanie nowej bazy danych (268) Tworzenie tabeli (268) Wyszukiwanie rekordów (270) 9.4. Prezentowanie danych z bazy za pomocą formularzy i raportów (272) Tworzenie formularzy (272) Raporty (274) Rozdział 10. Projektowanie prostych algorytmów (279) 10.1. Algorytm - uniwersalne rozwiązanie (280) 10.2. Sposoby opisu algorytmu (281) Opis słowny (281) Lista kroków (282) Schemat blokowy (283) Język programowania (286) 10.3. Rodzaje algorytmów (287) Algorytm liniowy (287) Algorytm z rozgałęzieniami (289) Algorytm z powtórzeniami (291) Szukanie największego elementu w zbiorze (294) Porządkowanie elementów zbioru (295) 10.4. Tworzenie algorytmów w programie ELI 2.0 (299) Klocki dostępne w programie (301) Budowanie algorytmu w programie ELI 2.0 (302) Testowanie algorytmu (304) 10.5. Programowanie w języku Logo (307) Procedury pierwotne (309) Powtarzanie czynności w Logo (312) Tworzenie własnych procedur w Logo (314) Projektowanie procedur z parametrem (316) Zmiana koloru i grubości pisaka (318) Rozdział 11. Modelowanie i symulacje (324) 11.1. Modelowanie a symulacja (326) Symulacje lotnicze i samochodowe (327) Symulacje w grach i projektach (328) Symulacje w fizyce (330) Symulacje algorytmów (334) Symulacje w Logo (335) Symulacje matematyczne (336) 11.2. Mapy internetowe (338) Google Mapy (338) Zumi (338) Targeo (339) Jak działają mapy internetowe? (339) Bibliografia (347)

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Wybrani autorzy
  • Maria Sokół
Wybrane wydawnictwa
  • Helion