Business process management Chorzów

Pierwsze na rynku wydawniczym kompendium wiedzy na temat zarządzania procesami biznesowymi oraz metod i narzędzi stosowanych w BPM. Długo wyczekiwana na polskim rynku wydawniczym wielka księga wiedzy na temat BPM zarządzania procesami biznesowymi. Autorami książki są czterej profesorowie, bez …

od 131,20 Najbliżej: 21 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Pierwsze na rynku wydawniczym kompendium wiedzy na temat zarządzania procesami biznesowymi oraz metod i narzędzi stosowanych w BPM. Długo wyczekiwana na polskim rynku wydawniczym wielka księga wiedzy na temat BPM zarządzania procesami biznesowymi. Autorami książki są czterej profesorowie, bez wątpienia należący do grona najwybitniejszych postaci BPM na świecie. Wszyscy są naukowcami aktywnymi badaczami BPM, dydaktykami zarządzania procesami biznesowymi, a także konsultantami przedsiębiorcami. Podręcznik stanowi kompendium wiedzy na temat BPM. Książka w usystematyzowany sposób prezentuje metody, techniki i narzędzia stosowane w zarządzaniu procesowym, czerpie z solidnych podstaw najnowszych badań stosowanych w dziedzinie BPM oraz z praktycznego doświadczenia jej autorów. Kolejne rozdziały ułożone są zgodnie z cyklem życia BPM, co wprowadza znaczący porządek i spójność. Każdy rozdział zawiera nie tylko vademecum wiedzy z danego obszaru, ale również praktyczne przykłady, ćwiczenia i ich rozwiązania oraz propozycje dalszych lektur pogłębiających wiedzę i umiejętności Czytelnika. Książka jest obecnie najbardziej kompletną i wyczerpującą pozycją na temat zarządzania procesowego na polskim rynku. Może być wykorzystywana nie tylko jako podręcznik do zajęć ze studentami, ale też jako przewodnik wdrażania BPM w organizacjach sektora prywatnego i publicznego. Z przedmowy dr hab. Renaty Gabryelczyk, prof. ucz., kierownika Katedry Zarządzania i Technologii Informacyjnych na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego Spis treści: Okładka Strona tytułowa Strona redakcyjna Spis treści Przedmowa do wydania polskiego Przedmowa Wstęp ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie do zarządzania procesami biznesowymi 1.1. Wszędzie procesy 1.2. Elementy składowe procesu biznesowego 1.3. Korzenie i historia BPM 1.3.1. Organizacja funkcjonalna 1.3.2. Narodziny myślenia procesowego 1.3.3. Popularność i schyłek BPR 1.4. Cykl życia BPM 1.5. Podsumowanie 1.6. Rozwiązania ćwiczeń 1.7. Ćwiczenia dodatkowe 1.8. Dalsza lektura ROZDZIAŁ 2. Identyfikacja procesu 2.1. Kontekst identyfikacji procesu 2.2. Definicja architektury procesów 2.2.1. Kategorie procesów 2.2.2. Zależności między procesami 2.2.3. Modele referencyjne 2.2.4. Model krajobrazu procesów 2.2.5. Architektura procesów w firmie SAP przykład 2.3. Wybór procesów 2.3.1. Kryteria wyboru 2.3.2. Wskaźniki efektywności procesu 2.3.3. Portfel procesów 2.4. Podsumowanie 2.5. Rozwiązania ćwiczeń 2.6. Ćwiczenia dodatkowe 2.7. Dalsza lektura ROZDZIAŁ 3. Podstawy modelowania procesów 3.1. BPMN pierwsze kroki 3.2. Rozgałęzianie i łączenie 3.2.1. Decyzje wykluczające 3.2.2. Wykonanie równoległe 3.2.3. Decyzje niewykluczające 3.2.4. Ponowne podejmowanie i powtarzanie działań 3.3. Obiekty biznesowe 3.4. Zasoby 3.5. Dekompozycja procesu 3.6. Wielokrotne wykorzystywanie modelu procesu 3.7. Podsumowanie 3.8. Rozwiązania ćwiczeń 3.9. Ćwiczenia dodatkowe 3.10. Dalsza lektura ROZDZIAŁ 4. Zaawansowane modele procesów 4.1. Wielokrotne wykonywanie i powtarzanie działań oraz rozwinięcie 4.1.1. Powtarzanie równoległe 4.1.2. Powtarzanie niekontrolowane 4.2. Postępowanie ze zdarzeniami 4.2.1. Zdarzenia odbierające lub wysyłające komunikat 4.2.2. Zdarzenia związane z czasem 4.2.3. Zdarzenia rywalizujące 4.3. Postępowanie z wyjątkami 4.3.1. Przerwanie procesu 4.3.2. Wyjątki wewnętrzne 4.3.3. Wyjątki zewnętrzne 4.3.4. Działania z limitem czasu 4.3.5. Zdarzenia nieprzerywające i wyjątki złożone 4.3.6. Podprocesy zdarzeniowe 4.3.7. Kompensowanie działań 4.3.8. Podsumowanie 4.4. Procesy a reguły biznesowe 4.5. Podsumowanie 4.6. Rozwiązania ćwiczeń 4.7. Ćwiczenia dodatkowe 4.8. Dalsza lektura ROZDZIAŁ 5. Rozpoznanie procesu 5.1. Kontekst sytuacyjny rozpoznania procesu 5.1.1. Analityk procesów a ekspert w danej dziedzinie 5.1.2. Trzy wyzwania związane z rozpoznaniem procesu 5.2. Metody stosowane w rozpoznaniu procesów 5.2.1. Rozpoznanie na podstawie danych 5.2.2. Rozpoznanie oparte na rozmowie 5.2.3. Rozpoznanie na podstawie warsztatów 5.2.4. Słabe i mocne punkty 5.3. Metoda modelowania procesów 5.3.1. Krok 1: wyznacz granice procesu 5.3.2. Krok 2: wskaż działania i zdarzenia 5.3.3. Krok 3: wskaż zasoby i ich przekazanie 5.3.4. Krok 4: wskaż przebieg przepływu 5.3.5. Krok 5: wskaż elementy dodatkowe 5.3.6. Podsumowanie 5.4. Gwarantowanie jakości modelu procesu 5.4.1. Jakość składniowa i jej weryfikacja 5.4.2. Jakość semantyczna i walidacja 5.4.3. Jakość pragmatyczna i certyfikacja 5.4.4. Wytyczne i konwencje związane z tworzeniem modeli 5.5. Podsumowanie 5.6. Rozwiązania ćwiczeń 5.7. Ćwiczenia dodatkowe 5.8. Dalsza lektura ROZDZIAŁ 6. Jakościowa analiza procesów 6.1. Analiza wartości dodanej 6.2. Analiza marnotrawstwa 6.2.1. Przemieszczanie 6.2.2. Wstrzymanie 6.2.3. Przesada 6.3. Analiza z udziałem interesariuszy i dokumentacja problemów 6.3.1. Analiza z udziałem interesariuszy 6.3.2. Rejestr problemów 6.3.3. Analiza Pareto i wykresy PICK 6.4. Analiza przyczyn źródłowych 6.4.1. Diagramy przyczynowo-skutkowe 6.4.2. Diagramy why-why (drzewiaste) 6.5. Podsumowanie 6.6. Rozwiązania ćwiczeń 6.7. Ćwiczenia dodatkowe 6.8. Dalsza lektura ROZDZIAŁ 7. Ilościowa analiza procesu 7.1. Analiza przepływu 7.1.1. Obliczanie czasu cyklu z wykorzystaniem analizy przepływu 7.1.2. Efektywność czasu cyklu 7.1.3. Metoda ścieżki krytycznej 7.1.4. Prawo Littlea 7.1.5. Pojemność i wąskie gardła 7.1.6. Analiza przepływu pod kątem kosztów 7.1.7. Ograniczenia analizy przepływu 7.2. Kolejki 7.2.1. Podstawy teorii kolejkowania 7.2.2. Modele M/M/1 i M/M/c 7.2.3. Ograniczenia podstawowej teorii kolejkowania 7.3. Symulacja 7.3.1. Anatomia symulacji procesów 7.3.2. Dane wejściowe w symulacji procesu 7.3.3. Narzędzia do prowadzenia symulacji 7.3.4. Słowo przestrogi 7.4. Podsumowanie 7.5. Rozwiązania ćwiczeń 7.6. Ćwiczenia dodatkowe 7.7. Dalsza lektura ROZDZIAŁ 8. Przeprojektowywanie procesu 8.1. Istota przeprojektowywania procesów 8.1.1. Innowacje produktowe a innowacje procesowe 8.1.2. Koncepcje przeprojektowywania procesów 8.1.3. Czworokąt Diabła 8.1.4. Różne podejścia do przeprojektowywania procesów 8.1.5. Orbita przeprojektowywania procesów 8.2. Metody transakcyjne 8.2.1. Przegląd metod transakcyjnych 8.2.2. 7FE 8.2.3. Heurystyczne przeprojektowywanie procesów 8.3. Metody transformacyjne 8.3.1. Przegląd metod transformacyjnych 8.3.2. Reengineering procesów biznesowych 8.3.3. Projektowanie produktowe 8.4. Podsumowanie 8.5. Rozwiązania ćwiczeń 8.6. Ćwiczenia dodatkowe 8.7. Dalsza lektura ROZDZIAŁ 9. Systemy informacyjne zorientowane na proces 9.1. Rodzaje systemów informacyjnych zorientowanych na proces 9.1.1. Systemy informacyjne zorientowane na proces, typowe dla konkretnych dziedzin 9.1.2. Systemy zarządzania procesami biznesowymi 9.1.3. Architektura BPMS 9.1.4. ACNS analiza przypadku 9.2. Korzyści płynące z wdrożenia BPMS 9.2.1. Zmniejszenie obłożenia pracą 9.2.2. Elastyczna integracja systemów 9.2.3. Przejrzystość wykonania 9.2.4. Egzekwowanie reguł 9.3. Wyzwania związanie z wdrożeniem BPMS 9.3.1. Wyzwania techniczne 9.3.2. Wyzwania organizacyjne 9.4. Podsumowanie 9.5. Rozwiązania ćwiczeń 9.6. Ćwiczenia dodatkowe 9.7. Dalsza lektura ROZDZIAŁ 10. Wdrażanie procesów za pomocą modeli wykonywalnych 10.1. Wskazanie granic automatyzacji 10.2. Przegląd zadań manualnych 10.3. Ukończenie modelu procesu 10.4. Sprowadzenie modelu procesu na odpowiedni poziom uszczegółowienia 10.4.1. Dekompozycja zadań 10.4.2. Dekompozycja podprocesów ad hoc z wykorzystaniem CMMN 10.4.3. Agregowanie zadań 10.5. Określenie własności wykonania 10.5.1. Zmienne, komunikaty, sygnały, błędy oraz ich typy danych 10.5.2. Mapowanie danych 10.5.3. Zadania usługowe 10.5.4. Zadania wysyłające i odbierające komunikaty, zdarzenia wysyłające i odbierające komunikaty i sygnały 10.5.5. Zadania oparte na skrypcie 10.5.6. Zadania użytkownika 10.5.7. Wyrażenia zadań, zdarzeń i przepływu sekwencji 10.5.8. Implementowanie reguł za pomocą DMN 10.5.9. Inne własności typowe dla BPMS 10.6. Ostatnia prosta 10.7. Podsumowanie 10.8. Rozwiązania ćwiczeń 10.9. Ćwiczenia dodatkowe 10.10. Dalsza lektura ROZDZIAŁ 11. Monitorowanie procesu 11.1. Kontekst monitorowania procesów 11.2. Pulpity kontrolne 11.2.1. Operacyjne pulpity kontrolne 11.2.2. Taktyczne pulpity kontrolne 11.2.3. Strategiczne pulpity kontrolne 11.2.4. Narzędzia tworzenia pulpitów kontrolnych 11.3. Wprowadzenie do eksploracji procesów 11.3.1. Techniki eksploracji procesów 11.3.2. Rejestry zdarzeń 11.4. Zautomatyzowane rozpoznanie procesów 11.4.1. Wykresy zależności 11.4.2. Algorytm 11.4.3. Bardziej rzetelne rozpoznanie procesu 11.4.4. Wskaźniki jakościowe w zautomatyzowanym rozpoznaniu procesów 11.5. Eksploracja efektywności procesów 11.5.1. Czas 11.5.2. Koszt 11.5.3. Jakość 11.5.4. Elastyczność 11.6. Sprawdzanie zgodności 11.6.1. Zgodność przepływu kontroli 11.6.2. Zgodność danych i zasobów 11.7. Analiza wariantów 11.8. Eksploracja procesów w praktyce 11.9. Podsumowanie 11.10. Rozwiązania ćwiczeń 11.11. Ćwiczenia dodatkowe 11.12. Dalsza lektura ROZDZIAŁ 12. BPM jako kompetencja przedsiębiorstwa 12.1. Bariery sukcesu BPM 12.2. Sześć czynników sukcesu dojrzałości BPM 12.2.1. Harmonizacja strategiczna 12.2.2. Ład procesowy 12.2.3. Ludzie 12.2.4. Kultura 12.3. Pomiary dojrzałości procesu i dojrzałość BPM 12.4. Podsumowanie 12.5. Rozwiązania ćwiczeń 12.6 Ćwiczenia dodatkowe 12.7 Dalsza lektura DODATEK A. Heurystyki przeprojektowywania procesów A.1. Heurystyki dotyczące klienta A.2. Heurystyki dotyczące funkcjonowania procesów biznesowych A.3. Heurystyki dotyczące zachowania procesów biznesowych A.4. Heurystyki dotyczące organizacji A.5. Heurystyki dotyczące informacji A.6. Heurystyki dotyczące technologii A.7. Heurystyki dotyczące otoczenia Bibliografia Przypisy

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Marlon Dumas, Marcello La Rosa, Jan Mendling, Hajo A. Reijers, Renata Gabryelczyk
Rok wydania
  • 2022
Wybrane wydawnictwa
  • Wydawnictwo Naukowe PWN
Kategorie
  • Historia
Ilość stron
  • 642
Format
  • MOBI
  • EPUB