Talenty w firmie (E-book) Chełm

Książka omawia najlepsze, sprawdzone sposoby na znalezienie pracowników myślących innowacyjnie. Przedstawia narzędzia przydatne w prowadzeniu rekrutacji, które pomagają wyłowić i utrzymać pracowników o szczególnych zdolnościach i kwalifikacjach oraz modele, dzięki którym można efektywnie zarządzać …

od 62,50 Najbliżej: 1,8 km

Liczba ofert: 3

Oferta sklepu

Opis

Książka omawia najlepsze, sprawdzone sposoby na znalezienie pracowników myślących innowacyjnie. Przedstawia narzędzia przydatne w prowadzeniu rekrutacji, które pomagają wyłowić i utrzymać pracowników o szczególnych zdolnościach i kwalifikacjach oraz modele, dzięki którym można efektywnie zarządzać wiedzą talentów i zapewnić ich ciągły rozwój. W publikacji można znaleźć konkretne wskazówki, jak przekonstruować systemy motywacyjne w firmie, aby stymulować twórczość oraz jak opracować kilkuletnie plany rozwoju zawodowego dla najbardziej utalentowanych pracowników. Książka wydana w ramach serii poradników adresowanych do działów HR.Spis treści:Rozdział I. Nowa sytuacja na rynku pracy 9 1. Nowa strategia rozwojowa Polski 9 2. Perspektywa dla najzdolniejszych 12 3. Przedsiębiorstwo inteligentne 13 4. Praca oparta na wspólnocie 14 5. Wzrost podmiotowości człowieka w pracy 15 6. Radykalne zmiany w firmach 17 7. Poszukiwania specjalistów 20 8. Konieczność redukcji bezrobocia 23 9. Podsumowanie 24 Rozdział II. Przygotowanie rekrutacji 27 1. Zapotrzebowanie na talenty 27 2. Kolejność działań rekrutacyjnych i adaptacyjnych utalentowanych pracowników 28 3. Źródła potrzeb kadrowych 30 4. Czynniki wpływające na proces planowania w zakresie zasobów pracowniczych 33 5. Kolejność czynności wstępnych do przygotowania planu rekrutacji 34 6. Czynności rekrutacyjne do wykonania przez komórkę personalną 34 7. Opis stanowiska do obsadzenia i właściwości utalentowanego kandydata 36 8. Procesy zatrudniania pracowników w krajach Unii Europejskiej 37 9. Rekrutacja przez małe firmy 38 10. Dwa główne podejścia w doborze pracowników 39 11. Osobowe kwalifikacje kandydata 42 Rozdział III. Motywowanie najlepszych kandydatów 45 1. Podstawowe definicje i modele teoretyczne 45 2. Motywy kandydata 46 3. Jak zmotywować utalentowanego kandydata, aby przyszedł do firmy 47 4. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy 48 5. Adaptacja wstępna nowego pracownika 49 Rozdział IV. Prowadzenie rekrutacji 53 1. Nowa sytuacja przedsiębiorstwa na rynku pracy 53 2. Marketing personalny firmy 56 3. Rekrutacja zewnętrzna 57 4. Szczególna wartość kandydatów utalentowanych 58 5. Dobór na stanowisko kierownicze 60 6. Zatrudnianie na stanowiska szeregowe 78 7. Zakres chronologiczny procedury naboru 80 8. Wywiad zawodowy 83 9. Podstawowe zasady prowadzenia wywiadu rekrutacyjnego 87 10. Ogólne zasady dobrego słuchania w trakcie wywiadu 89 11. Rozmowa z przyszłym szefem 92 12. Stosowanie sytuacyjnych metod selekcji 95 13. Stosowanie metod psychologicznych 96 14. Wizyta na przyszłym stanowisku pracy 101 15. Prezentacja kandydata 104 16. Badania testami psychologicznymi 105 17. Inwentarz biograficzny 111 18. Sesje zadaniowo-obserwacyjne (assessment centers) 111 19. Próbny okres pracy 112 20. Refleksje na temat rekrutacji 114 Rozdział V. Motywacja utalentowanego człowieka w nowej pracy 117 1. Motywacja zdolnego kandydata do pracy 117 2. Zmiany wybieranych kierunk.w angażowania się 121 3. Motywacja człowieka w pierwszym okresie pracy 122 4. Motywowanie w rozmowach wstępnych 124 5. Motywowanie w czasie wstępnej adaptacji 124 6. Kształtowanie umiejętności we wstępnym instruktażu 126 7. Wprowadzenie na stanowisko pracy i do zespołu 130 8. Adaptacja długofalowa 133 9. Modyfikacje systemu motywacyjnego jako sposoby zwiększania efektywności firmy 135 10. Oddziaływanie na motywację wewnętrzną wybitnych pracowników 137 11. Motywacyjna funkcja poczucia podmiotowości 139 12. Wypalenie zawodowe skutkiem zbyt silnej motywacji 140 Rozdział VI. Metody motywowania najlepszych pracowników 143 1. Uzyskiwanie zaangażowania pracowników 143 2. Skuteczne systemy płacowe 144 3. System motywacyjny sieciowego zespołu projektowego 145 4. Sieciowość w zarządzaniu 148 5. Zmiany w światowej rzeczywistości biznesowej 148 6. Teoretyczne podstawy skutecznych systemów motywowania twórczości 149 7. Zarządzanie przez cele (SMART) 154 8. Poziom i ważność oczekiwań 155 9. Inne czynniki mające wpływ na motywację 157 10. Motywacyjne upodmiotowienie pracownika 160 11. Ogólne właściwości dobrego systemu motywacyjnego 160 12. Budowanie struktury płac podstawowych – wartościowanie prac i siatka płac 162 13. Motywacja kreatywności 180 14. Uczestnictwo w podejmowaniu decyzji a produktywność pracy zespołowej 194 15. Efektywne współzarządzanie 200 16. Upodmiotowianie systemów motywacyjnych 204 17. Aktywizowanie motywacji wewnętrznej (autotelicznej) 212 18. Motywacyjna funkcja ocen pracy 214 19. Warunki, jakie powinien spełniać system ocen 217 20. Przyczyny nietrafnych ocen 221 21. Planowanie rozwoju pracownika po jego ocenie 225 22. Zyskowność inwestowania w rozwój pracowników 233 23. Rekrutacja wewnętrzna 236 24. Ważne czynniki motywujące pracowników do efektywnej pracy 236 Rozdział VII. Zarządzanie talentami 241 1. Strategiczne znaczenie skutecznego zarządzania talentami 241 2. Organizacja ucząca się/inteligentna 243 3. Stymulowanie kreatywności 245 4. Zarządzanie wiedzą 250 5. Rozwijanie talentów 257 6. Mechanizmy wspomagające kreatywność w firmie 261 7. Nowe podejście do problematyki innowacyjności 262 8. Rozwijanie umiejętności osób utalentowanych 264 9. Osobowość człowieka kreatywnego 270 10. Rozwój najzdolniejszych pracowników 271 11. Twórczość w zespole 278 12. Rozwiązania organizacyjne wspierające twórczość 282 Rozdział VIII. Wpływ zmian na motywację twórczą 289 1. Dynamika zmian organizacyjnych w gospodarce 289 2. Podmiotowość procesów zmian 293 3. Rola lidera zmian 297 4. Zagrożenia dla pracowników wynikające ze zmian 298 5. Jak radzić sobie z oporami przeciw zmianom 303 6. Przywództwo zmian 308 7. Sposoby upodmiotowiania uczestników zmiany 315 8. Motywowanie członków zespołu wdrożeniowego 318 Rozdział IX. Motywacyjne kwalifikacje kierownika zespołu 323 1. Współczesne wymagania wobec lidera zespołu 323 2. Właściwości prawdziwego lidera 324 3. Szczególne znaczenie funkcji motywowania i rozwijania talentów 329 4. Liderzy – demokraci 330 5. Korzystanie z informacji zwrotnej i przekazywanie uwag krytycznych 333 6. Motywowanie członków zespołu w trakcie zmian 334 7. Charyzma lidera 336 8. Koncepcje człowieka i style kierowania 339 9. Osobowość lidera a władza 350 10. Rozwiązywanie konfliktów 351 11. Zarządzanie swoim czasem 353 Rozdział X. Dlaczego dobrzy pracownicy odchodzą z firmy 357 1. Kosztowna utrata pracowników 357 2. Przyczyny odchodzenia utalentowanych pracowników 358 3. Nadmierny stres przyczyną rezygnacji z pracy 360 Bibliografia363Fragment utworu epub:http://images.iformat.pl/FE78D491EB/817EB47E-C00F-4C6D-B64D-C50D9CD3462B.epubFragment utworu mobi:http://images.iformat.pl/FE78D491EB/4EDC24DD-1B7C-41FD-B016-986E8F933325.mobi Podtytuł: czyli jak rekrutować i motywować najlepszych ISBN: 978-83-01-18245-8 Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN Autorzy: Wojciech Daniecki Wydanie: 1 Rok wydania: 2015 Miejscowość: Warszawa Typ publikacji: ebook Ilość stron: 368 Języki publikacji: polski Tematyka: Ekonomia Biznes

Specyfikacja

Autor
  • Wojciech Daniecki
Wybrane wydawnictwa
  • PWN
Rok wydania
  • 2015
Ilość stron
  • 368
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB
Kategorie
  • Literatura popularnonaukowa