Wprowadzenie do WPF Tworzenie aplikacji w WPF przy użyciu XAML i c# - Anna Kempa [KSIĄŻKA] Bydgoszcz

Rozpocznij przygodę z programowaniem dla systemu Windows! Technologia Windows Presentation Foundation firmy Microsoft to jedno z najlepszych rozwiązań do tworzenia aplikacji działających pod kontrolą systemu Windows. WPF integruje interfejs użytkownika, grafikę, multimedia i dokumenty oraz ułatwia …

od 26 Najbliżej: 0 km

Liczba ofert: 8

Oferta sklepu

Opis

Rozpocznij przygodę z programowaniem dla systemu Windows! Technologia Windows Presentation Foundation firmy Microsoft to jedno z najlepszych rozwiązań do tworzenia aplikacji działających pod kontrolą systemu Windows. WPF integruje interfejs użytkownika, grafikę, multimedia i dokumenty oraz ułatwia implementację wzorców projektowych, które oddzielają warstwę logiczną od warstwy prezentacji. Dużą zaletą tej technologii jest możliwość kompozycji i adaptacji poszczególnych elementów, z których budowany jest interfejs. Jeśli uczysz się programowania od niedawna i chcesz tworzyć aplikacje desktopowe przy użyciu technologii WPF, to jest to książka dla Ciebie! Z jej pomocą szybko rozpoczniesz pisanie programów. W ten sposób, tworząc kolejne aplikacje okienkowe, będziesz poznawać kluczowe możliwości tej platformy. Podręcznik nie przedstawia wszystkich podstawowych funkcji zapewnianych przez WPF, ponieważ nie są one potrzebne na początkowym etapie nauki. Opracowanie prostej aplikacji o charakterze biznesowym nie wymaga wykorzystania grafiki 3D czy animacji, nieodzowna jest tu natomiast znajomość podstawowych kontrolek, paneli oraz kluczowych mechanizmów, takich jak wiązanie danych. I właśnie tego nauczysz się, pisząc z tą książką swoje pierwsze programy z użyciem WPF! podstawy języka XAML wykorzystanie podstawowych kontrolek i standardowych paneli wiązanie danych, wyzwalacze, konwertery, zasoby, style i szablony wybrane sposoby walidacji danych podstawowe informacje nt. wzorca projektowego MVVM Sięgnij po doskonały przewodnik dla początkujących programistów! Informacja dla Czytelnika: książka jest aktualna dla wersji Visual Studio 2017. --- Anna Kempa jest autorką kursu Videopoint.pl oraz współautorką podręcznika Wstęp do programowania w C#. Łatwy podręcznik dla początkujących. Spis treści: Wstęp (9) Dla kogo jest ta książka? (9) Jak czytać tę książkę? (10) Zakres książki (11) Rozdział 1. Przed przystąpieniem do zadań (13) 1.1. Instalacja środowiska i uruchomienie aplikacji WPF (13) 1.2. Wymagany zakres znajomości języka C# (15) 1.3. Podstawy WPF (21) 1.4. Podstawy XAML (22) 1.5. Sterowanie rozmiarem i pozycją elementów (29) Rozdział 2. Pierwsza aplikacja - Przywitanie (33) 2.1. Warstwa prezentacji, czyli jak ma wyglądać (33) 2.2. Code-behind, czyli jak ma działać (37) 2.3. Zadania (40) 2.4. Wskazówki do zadań (41) Rozdział 3. Podstawowe kontrolki (45) 3.1. Kontrolki Label, TextBox, Button - aplikacja Kwadrat (45) 3.2. Kontrolki ComboBox i CheckBox - aplikacja Rysowanie kwadratu (48) 3.3. Zadania (50) 3.4. Wskazówki do zadań (51) Rozdział 4. Panele (53) 4.1. Canvas (53) 4.2. StackPanel (54) 4.3. WrapPanel (56) 4.4. DockPanel (56) 4.5. Grid (57) Rozdział 5. Wiązanie danych - aplikacja Produkt (61) 5.1. Testowanie wiązania danych (61) 5.2. Kod XAML (63) 5.3. Definicja klasy Produkt i code-behind (65) 5.4. Zadania (67) 5.5. Wskazówki do zadań (68) Rozdział 6. Wiązanie kolekcji danych - aplikacja Lista produktów (71) 6.1. Kod XAML (71) 6.2. Definicja klasy Produkt i code-behind (72) 6.3. Sortowanie wykazu (73) 6.4. Formatowanie danych w wykazie (74) 6.5. Wyrównanie tekstu w kolumnie (75) 6.6. Filtrowanie danych (76) 6.7. Edycja danych w nowym oknie (78) 6.8. Zadania (80) 6.9. Wskazówki do zadań (81) Rozdział 7. Kontrolka DataGrid - aplikacja Edycja produktów (85) 7.1. Kontrolka DataGrid z autogenerowaniem kolumn (85) 7.2. Definiowanie kolumn dla DataGrid (88) 7.3. Kolumna DataGridComboBoxColumn (89) 7.4. Wiązanie kontrolki DataGrid z dokumentem XML (90) 7.5. Zadania (93) 7.6. Wskazówki do zadań (94) Rozdział 8. Menu - aplikacja Przeglądarka www (101) 8.1. Kod XAML (101) 8.2. Code-behind (104) 8.3. Zadania (107) 8.4. Wskazówki do zadań (108) Rozdział 9. Zakładki (TabControl) - aplikacja Odtwarzacz audio (111) 9.1. Kod XAML (111) 9.2. Code-behind (113) 9.3. Zadania (116) 9.4. Wskazówki do zadań (116) Rozdział 10. Zasoby, style i wyzwalacze (119) 10.1. Zasoby binarne (119) 10.2. Zasoby logiczne (120) 10.3. Style (126) 10.4. Wyzwalacze (131) Wyzwalacze właściwości (132) Wyzwalacze danych (132) Warunki logiczne w wyzwalaczach (135) Rozdział 11. Szablony danych, konwertery i szablony kontrolek (137) 11.1. Drzewo logiczne i drzewo prezentacji (137) 11.2. Szablony danych - aplikacja Lista zadań (141) 11.3. Konwertery wartości (145) 11.4. Szablony kontrolek (147) 11.5. Zadania (150) 11.6. Wskazówki do zadań (151) Rozdział 12. Walidacja danych (153) 12.1. Wbudowane mechanizmy walidacji (153) 12.2. Definiowanie własnych reguł walidacji (158) 12.3. Wyrażenia regularne (160) 12.4. Zadania (167) 12.5. Wskazówki do zadań (168) Rozdział 13. Wprowadzenie do wzorca projektowego MVVM (175) 13.1. Model-View-ViewModel (176) 13.2. Budujemy widok dla przykładowej aplikacji (177) 13.3. Implementacja modelu (178) 13.4. Implementacja modelu widoku (181) 13.5. Przed dalszą nauką MVVM (183) Rozdział 14. Trochę teorii na temat WPF (187) 14.1. Hierarchia klas WPF (187) 14.2. Kontrolki (189) Kontrolki z zawartością wpisywaną do właściwości Content (190) Kontrolki z zawartością Items (194) Kontrolki tekstowe (197) Kontrolki zakresu (198) Pozostałe kontrolki (199) 14.3. Kierunki dalszej nauki WPF (200) Literatura (203) Skorowidz (205) O autorze: Anna Kempa jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Wydziału Informatyki i Komunikacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Programuje od ponad 20 lat. Karierę zawodową rozpoczęła w firmie software’owej tworzącej oprogramowanie wspomagające zarządzanie przedsiębiorstwem. Jest współautorką (wraz z Tomaszem Staś) podręcznika do programowania: Wstęp do programowania w C#. Łatwy podręcznik dla początkujących. Doświadczenie informatyczne naszego eksperta wykracza poza programowanie w językach obiektowych i obejmuje takie dziedziny jak: programowanie w językach deklaratywnych (Prolog, F#), bazy danych, odkrywanie wiedzy w bazach danych i sztuczna inteligencja. Zainteresowania naukowe autorki dotyczą obszaru sztucznej inteligencji i jej wykorzystania w problemach ekonomii i zarządzania. Z pasją podchodzi zarówno do programowania, jak i uczenia. Wprawdzie programowanie komputerów daje autorce dużo swobody twórczej, ale nie pozwala wyobraźni poszybować tak wysoko jak sztuka, przykładowo eteryczny i oryginalny świat poezji Bolesława Leśmiana czy genialna fantastyka Stanisława Lema. „Wchodząc w obszar nowej dla nas dziedziny, należy niespiesznie oswajać się z jej klimatem. Nie pozwól, aby takie naturalne zjawisko podczas nauki, jak niezrozumienie czegoś, budziło Twój dyskomfort czy bezradność. Gdy ogarnia Cię niecierpliwość podczas programowania, pomyśl z zaciekawieniem: "Jeszcze nie wiem, gdzie jest przyczyna błędu, ale w końcu to rozgryzę". I nawet jeśli się okaże, że to było proste, a zajęło tyle czasu — pamiętaj, że nic się nie zmarnowało, ani minuta Twoich dociekań”.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Anna Kempa
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2017
Ilość stron
  • 208
Język oryginału
  • Polski
Tematyka
  • Programowanie
ISBN
  • 9788328332720

Opinie Wprowadzenie do WPF Tworzenie aplikacji w WPF przy użyciu XAML i c# - Anna Kempa [KSIĄŻKA] Bydgoszcz

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
5 na podstawie 1 opinia
  • K...P
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Całkiem prosto napisana, dobra książka na początek.