Pro-Ject RPM 5 Carbon bez wkładki czerwony Buk

Pro-Ject RPM 5 Carbon Red to gramofon o oryginalnym wyglądzie z ekskluzywnym, czerwonym wykończeniem i konstrukcją nawiązująca do szczytowych rozwiązań stosowanych w najdroższych gramofonach świata. Gramofon RPM 5 Carbon wykorzystuje radykalnej koncepcji oraz innowacji pochodzących od jego …

od 7 490 Najbliżej: 28 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Pro-Ject RPM 5 Carbon Red to gramofon o oryginalnym wyglądzie z ekskluzywnym, czerwonym wykończeniem i konstrukcją nawiązująca do szczytowych rozwiązań stosowanych w najdroższych gramofonach świata. Gramofon RPM 5 Carbon wykorzystuje radykalnej koncepcji oraz innowacji pochodzących od jego większego "brata" gramofonu RPM 9 Carbon. Na bazie gramofonu o bardzo niskich rezonansach i odseparowanym silniku zostało umieszczone łożysko całkowicie nowej konstrukcji (o odwróconej konstrukcji z kulką ceramiczną na wierzchu), które pozwala na idealną pracę talerza pod względem obrotów. Talerz wykonano z akrylu, ma średnicę 30cm i masę 2,2kg. Silnik wyprowadzono poza plintę, umieszczony jest na oddzielnej podstawie. Zasilanie DC silnika z wbudowanym generatorem zapewnia perfekcyjną stabilność obrotów. Ramię gramofonowe konstrukcji EVOLUTION o długości 9" wykonane jest z włókna węglowego i akceptuje większość wkładek MM i MC z mocowaniem 1,2". To najdroższe ramię Pro-jecta stosowane nawet w gramofonach za ponad 20 tysięcy złotych jest mistrzowskim w swojej klasie cenowej elementem, obecna cena samego ramienia to 3900 zł (!) Przeciwwaga posiada wytłumienie TPE, które idealnie eliminuje niepożądane rezonansy. Wszystkie te powyższe komponenty gramofonu, wraz z właściwie dobraną wkładkądają nam niesamowite muzyczne doznanie, nie spotykane w tej kategorii cenowej. To wersja bez wkładki gramofonowej. Nowy w pełnym fabrycznym komplecie, wyprodukowany w Europie za naszą granicą: w Czechach. O marce Pro-Ject Audio Systems... Pro-Ject Audio Systems jest firmą austriacką, założoną w Wiedniu w roku 1990. Jej głównym celem jest produkcja sprzętu Hi-Fi o wyjątkowej jakości dźwięku w jak najlepszej cenie. Pod koniec 1980 roku, założyciel firmy Pro-Ject, pan Heinz Lichtenegger (HL), zauważył , że w ofertach firm hi-fi brak sprzętu analogowego. Legendarne marki europejskie oraz amerykańskie oferowały jedynie drogie konstrukcje analogowe. Ponieważ HL nadal uważał, że analog będzie poszukiwanym źródłem, założył firmę Pro-Ject Audio Systems. Popyt po prostej, ale dobrze wykonanej konstrukcji gramofonu, był, nie ustawał. Melomani nadal poszukiwali gramofonów aby móc odtworzyć swoje kolekcje płyt. Płyta winylowa nadal dostarcza tego czego często brak w wypadku odtwarzania z płyty CD – emocje, dynamikę i to coś co często trudno wytłumaczyć – kultury analogowej – wyciszenia, uspokojenia – prawdziwego obrzędu. Było tylko kwestią czasu, zanim rynek analogowy znów dozna ożywienia. To doprowadziło do powstania legendarnej konstrukcji, gramofonu Pro-Ject 1. Ten produkt ustalił nowe standardy odtwarzania winylu w kategorii gramofonów "budżetowych". Był on punktem wyjścia w nowej erze analogowego odtwarzania. Najważniejszą zasadą konstrukcji Pro-Ject było, jest i będzie dostarczyć najlepszą jakość dźwięku w najrozsądniejszej cenie. Klasyczne technologie i wysokiej jakości użyte materiały, bez zbędnych luksusowych elementów połączone są w proste ale atrakcyjne i mechaniczne poprawne konstrukcje. Z biegiem czasu oferta się poszerzyła aby zaspokoić popyt o bardzie zaawansowane konstrukcje i ciekawe opracowania wzornicze . O gramofonie RPM 5 Carbon Gramofon RPM 5 Carbon wykorzystuje radykalną koncepcję oraz szereg innowacji pochodzących od jego dojrzalszego "brata" gramofonu RPM 9 Carbon. Silnik jest synchroniczny, podłączony do zewnętrznego, ściennego zasilacza (16V AC). Można go zastąpić zewnętrznym generatorem napięcia zasilającego, z czystą sinusoidą, umożliwiającym również elektroniczną zmianę prędkości obrotowej. Pro-Ject ma w ofercie kilka takich urządzeń pod wspólną nazwą Speed Box. Silnik jest umieszczony w dość ciężkim odlewie aluminiowym, zawieszony na gumowym ringu uchwyconym w czterech miejscach przez wkręty. Są one tak ustawione, że silnik ma łatwiejszy ruch do i od talerza, a trudniejszy na boki. To przykład na "odwrócone odsprzęgnięcie" - silnik jest odsprzęgnięty, a talerz i ramię - nie. Na osi silnika umieszczono wykonany z winylu talerzyk o dwóch średnicach. Silnik umieszczono na zewnątrz talerza, nie pod nim, dlatego zmiana prędkości obrotowej, poprzez przeniesienie paska z jednej części talerzyka na drugą, jest całkiem łatwa. Suma detali zmierzająca do ideału... Wyższy i cięższy talerz to jedna z różnic pomiędzy tańszym modelem 1-Xperience i Pro-Ject 2-Xperience. Rezonanse są w nim tłumione przez połączenie ze sobą dwóch różnych materiałów. Podstawą jest wyważana (podobnie jak koło w samochodzie), lakierowana na czarno płyta mdf o masie 2 kg. Na nią została naklejona 4-mm warstwa winylu. Płyta od góry jest zakręcana lekkim dociskiem z aluminium. Użyte w tym modelu ramię to duma Pro-Jecta. Od lat rozwija on konstrukcje, w których wykorzystuje plecionkę z włókna węglowego. Utworzona z niego rurka jest lekka, bardzo sztywna i bardzo dobrze odprowadza drgania. Ramię i przeciwwaga W modelu 9cc - informuje o tym pierwsze ‘c’ w nazwie; a drugie o tym, że również główka ramienia, do której wkręcamy wkładkę, jest "carbonowa". Tutaj ramię z główką stanowi integralną całość (główka jest sprasowaną i dociętą częścią rurki). Mosiężny walec przeciwwagi wytłumiono od tyłu Sorbotanem. Możemy zmienić VTA, azymut oraz antyskating. Ten ostatni jest klasyczny: żyłka z ciężarkiem na końcu. Sygnał jest wypuszczany przez parę gniazd RCA. Firma dodaje do kompletu produkowany przez siebie kabel Connect It RCA-CC z czystej miedzi, do którego dołożono kabelek uziemiający. Najważniejsze cechy Precyzyjny napęd (paskowy) z silnikiem synchronicznym Wyjątkowo precyzyjny układ DC z generatorem napięcia AC Odwrócone łożysko z kulką ceramiczną Akrylowy talerz o masie 2kg Ramię 9” cc EVO z plecionki włókna węglowego Przeciwwaga z wytłumieniem z TPE Regulowane nóżki z aluminium Gramofon bez wkładki Specyfikacja Prędkość obrotowa: 33, 45 (ręczna zmiana prędkości obr.) Rodzaj napędu: paskowy Talerz: 300mm akrylowy Łożysko główne: stal nierdzewna, kulka ceramiczna Wow & utter: 33: +/- 0,12% I 45: +/- 0,10% Zmienność obrotów: 33: +/- 0,17% I 45: +/- 0,08% SNR: - 73dB Ramię: 9” EVO Efektywna długość ramienia: 230 mm Efektywna masa ramienia: 8g Overhang: 18mm Zakres siły nacisku: 0 - 25mN Zasilacz: 15V DC / 800 mA Pobór mocy: 5 W maks / < 0,5 W tryb czuwania Wymiary: 430 x 150 x 323 mm (SxWxG) Masa: 8,0 kg Załączone akcesoria: zasilacz, mata filcowa, przewód RCA Pro-Ject Connect it E , klucz imbusowy, manometr trzpieniowy, adapter do singli 7”, instrukcja obsługi. Recenzje i opinie w fachowej prasie - cytujemy "najczulsze uszy" najbardziej doświadczonych recenzentów branży HiFi. Magazyn "Audio", cytujemy "... Po przeprowadzeniu dokładnej kalibracji i ustawieniu rekomendowanej (przez Ortofona) siły nacisku (2,3 G) pojawiło się brzmienie swobodne, zwiewne, tonalnie dość delikatne, ale wyraźnie definiowane dobrą rozdzielczością, bogatą paletą informacji i przejrzystością..." "... Środek pasma jest ważny, konkretny, bezpośredni, jednak zupełnie inny niż z AdFontes. W "piątce" średnica jest jasna, mocna i czytelna, jej energia i naturalność wynika nie tyle z nasycenia i barw, co z dokładności rysunku, rozdzielczości i swoistego "spięcia", procentującego ekspresją, a nie "klimatem"..." "... To jest właśnie prawdziwy Pro-Ject - nie pompuje swojego winylowego "ego", wykorzystuje podstawowe zalety analogowego odczytu, ale stara się - z powodzeniem - ustalać wysoki poziom jakości w szerokim spektrum, szykując dźwięk zrównoważony, neutralny, uniwersalny..." "...Całkiem dobre rezultaty uzyskałem eksperymentując z siłą nacisku igły (zwiększając ją nieznacznie, z rekomendowanych 2,3 G do wartości ok. 2,4-2,5 G, dźwięk uległ wówczas wypełnieniu i dociążeniu, nie tracąc zauważalnie na rozdzielczości. Bas zyskał na sprężystości, całe brzmienie nabrało "mocy", wciąż nie przesadzając z ociepleniem i miękkością. Gramofon w podobny sposób, w jaki obchodzi się z detalami, dba także o porządek w dość szerokiej panoramie stereofonicznej - wszystko jest precyzyjnie rozplanowane, selektywne, czyste, ale pozorne źródła dźwięku nie muszą być cherlawe, czego najlepiej dowodzą wokale - o ile dobrze nagrane; nawet nie muszą "wychodzić" do przodu ani być powiększane, pozostają tam, gdzie ich miejsce w nagraniu, a mają siłę i wyraźną odrębność..." Magazyn "Hi-fi i Muzyka", cytujemy "... Przesłuchałem „Lush Life” Jacinthy i muszę powiedzieć, że jej głos zabrzmiał przekonująco. Może mniej niż Leonarda, jednak dźwiękowi nie sposób odmówić przyjemnego, aksamitnego tembru. Wokal dochodzi z pewnego dystansu. Nie jest to jeszcze wrażenie obecności artystki w pokoju, czego nie żałuję, bo kiedy w końcu polubiłem niebieski blask diody, nie chcę, aby ktoś go zasłaniał. Chodzi o umiejętnie wyważoną stereofonię sceny, z zachowaną głębią i umiarkowaną szerokością. Tłumaczę sobie, że także po to, by lepiej się skupić na muzyce i nie rozglądać. Pro-Ject zbudował nastrój klubu i jazzowych standardów..." "... Z kolei porcja współczesnego elektronicznego grania z „Missing Link” Heart & Soul to pokaz dystyngowanej przejażdżki luksusowym kabrioletem po reprezentacyjnym bulwarze kurortu. Niespiesznie, ciężkawo, ostentacyjnie, ale przykuwając uwagę. Niejedna głowa będzie go śledzić i niejedna para uszu znajdzie pod koniec dnia przyjemność w takiej wyciszającej eskapadzie w klimat płynności, soczystości i relaksu. Pro-Jectowi nieco brakuje tej naturalnej, swobodnej radości grania. Jego brzmienie stoi w opozycji do równolegle testowanego gramofonu Acoustic Signature WOW XXL. Ten drugi to właśnie czysta dynamika i swoboda..." Konkluzja Pro-Ject RPM 5 Carbon Ortofon Quintet Red to klimatyczne zestawienie napędu, ramienia i wkładki w atrakcyjnej cenie. Prezentuje analogową relaksującą estetykę: muzykalną, barwną i przyjemną. Taki to pomysł na ten model. Magazyn " High Fidelity.pl", cytujemy "... Dużą część odsłuchów Pro-Jecta przeprowadziłem w nocy, przez słuchawki. Jego dźwięk jest na tyle ciągający, że ciekaw byłem, jak zabrzmią rożne płyty. Niektóre przesłuchałem na nim po raz pierwszy i nawet słabo przez nas oceniona Julia Holter z Have You In My Wilderness dała się wysłuchać bez bólu, a nawet, co zauważyłem z pewnym zażenowaniem, z przyjemnością. Gramofon z tą konkretną wkładką wydobywa z nagrań coś głębszego niż tylko melodię, rytm i detale..." "... Przy tak kształtowanym środku pasma zaskoczeniem jest znakomita szybkość dźwięku, przejawiająca się w bardzo dobrym trzymaniu rytmu, w ładnym określaniu barwy kotłów i werbli perkusji, w trzymaniu na wodzy jaskrawych gitar. Świetnie schodzi też na basie, co kiedyś było piętą achillesową gramofonów tej firmy, niezależnie od linii. W tańszych był słabo kontrolowanym, a w droższych, właśnie w serii RPM, był trochę suchy i mało nasycony, po prostu zbyt lekki. Można to było skorygować wkładką, podstawkami, przedwzmacniaczem, ale zawsze była to korekta, a nie wspomaganie. W Carbonie bas jest pełny i nieco tłusty, tj. nasycony, leki. nie ciągnie się, ma bardzo dobrze definiowany atak i wybrzmienie, ale podtrzymanie jest pełne..." Podsumowanie Gramofon RPM5 Carbon wyróżnia się nie tylko wyglądem, ale i dźwiękiem. To połączenie wysokiej rozdzielczości, szczególnie na środku pasma, i melodyjności. Przyjemnie zabrzmią dosłownie wszystkie płyty, jakie na nim zakręcimy, co powoduje, że jest to bardzo uniwersalna konstrukcja. Nie słyszałem nowych, „węglowych” wersji RPM91. i 10.1, ale bazując na dotychczasowych doświadczeniach zaryzykuję i powiem, że RPM5 Carbon ma z całej serii najlepszy stosunek jakości do ceny, to taki jej „sweet spot”. No i w czerwonym kolorze wygląda zabójczo. Jeśli tylko jesteśmy przygotowani na czyszczenie płyt i jeśli uda nam się w przyszłości coś zrobić z tą niebieską diodą, to będzie to zakup na lata. W NASZEJ OFERCIE ZNAJDUJĄ SIĘ WSZYSTKIE GRAMOFONY PRO-JECT, OCZYWIŚCIE NOWE Z 2-LETNIĄ GW. DYSTRYBUTORA.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Marka
  • Pro-Ject
Kod producenta
  • 5498_20160208172131
Napęd
  • Paskowy
Prędkość obrotowa (obr./min)
  • 45
Wbudowany przedwzmacniacz
  • Nie
Złącza
  • AUX
Kolor
  • Czerwone
Szerokość
  • 43cm