Zdjęcie zintegrowane systemy zarządzania wspomaganie zarządzania... - Bolków

zintegrowane systemy zarządzania wspomaganie zarządzania... Bolków

Problemy zarządzania organizacjami związane są z nieustanną analizą sytuacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz z podejmowaniem decyzji bardziej lub mniej ryzykownych dotyczących wyboru kierunków działania i odpowiedniej alokacji dysponowanych zasobów. Decyzje te przeważnie podejmowane są w sytuacjach …

Ostatnia znana cena: 21,00 zł Najbliżej: brak

Liczba ofert: 0

Podobne produkty nowe i używane

Opis

Problemy zarządzania organizacjami związane są z nieustanną analizą sytuacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz z podejmowaniem decyzji bardziej lub mniej ryzykownych dotyczących wyboru kierunków działania i odpowiedniej alokacji dysponowanych zasobów. Decyzje te przeważnie podejmowane są w sytuacjach braku wystarczającej informacji, dużego tempa zmian zachodzących w otoczeniu i ograniczoności dysponowanych zasobów (personelu, kompetencji, zdolności produkcyjnych, finansów itp.). W przypadku nowo tworzonych organizacji lub organizacji małych i średnich (stosunkowo krótko funkcjonujących na rynku) występuje jeszcze brak doświadczenia i umiejętności wyboru najlepszych decyzji i rozwiązań. Aby wspomóc wysiłki prorozwojowe poszczególnych organizacji, zaoferowano następujące formy pomocy: • zakup i wdrożenie odpowiedniego systemu informatycznego, • wsparcie konsultingowych organizacji doradczych, • wykorzystanie wytycznych dotyczących zarządzania różnymi działaniami organizacji. Zakup i wdrożenie odpowiedniego systemu informatycznego wspomaga procesy zarządzania w organizacji. Istnieje wiele ofert takich systemów, opracowanych z uwzględnieniem potrzeb różnych organizacji oraz zasad racjonalnego działania. Organizacje oferujące i wdrażające takie systemy przeważnie modyfikują system informatyczny i dostosowują go do specyfiki i potrzeb konkretnej organizacji. Systemy zarządzania wspomagane takimi kompleksowymi systemami informatycznymi przeważnie nazywane są zintegrowanym systemem zarządzania, ewentualnie ze wskazaniem typu tej integracji (np. ERP, MRP II, JIT). Pomoc konsultingowa organizacji doradczych pozwala na wykorzystanie często różnych informatycznych systemów wspomagania działalności (marketingowej, logistycznej, projektowej, produkcyjnej, rozwojowej itp.), które powinny zapewnić racjonalne funkcjonowanie organizacji. W praktyce system zarządzania każdej organizacji powinien być wewnętrznie spójny i w sposób racjonalny zarządzać wszystkimi funkcjami organizacji. Z tego powodu można go nazywać zintegrowanym systemem zarządzania. Spis treści Wprowadzenie Indeks oznaczeń Ważniejsze definicje 1. Normy i działalność normalizacyjna 1.1. Znaczenie norm w działalności gospodarczej 1.2. Przepisy i zalecenia dotyczące normalizacji 1.3. Normalizacja krajowa 1.4. Normy w zarządzaniu organizacjami Literatura 2. Normy ISO serii 9000 2.1. Norma ISO 9000:2005 - Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia 2.2. Norma ISO 9001:2008 - System zarządzania jakością. Wymagania 2.3. Znowelizowana norma ISO 9004:2009 - Zarządzanie mające na celu osiągnięcie trwałego sukcesu organizacji. Podejście poprzez zarządzanie jakością 2.4. Projektowanie i wdrażanie systemu ISO 9001 Literatura 3. Standardy zarządzania różnymi aspektami działalności organizacji 3.1. Standardy zarządzania środowiskowego - seria norm ISO 14000 3.2. Standardy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy - seria norm OHSAS 18000 3.3. Standardy zarządzania bezpieczeństwem informacji - normy ISO/IEC serii 27000 3.4. Standardy zarządzania społeczną odpowiedzialnością organizacji - normy ISO 26000 (w opracowaniu) Literatura 4. Sektorowe rozszerzenia standardu ISO 9001 4.1. Przemysł motoryzacyjny 4.2. Przemysł lotniczy 4.3. Przemysł zbrojeniowo-obronny 4.4. Przemysł środków spożywczych 4.5. Inne wybrane systemy sektorowego zarządzania jakością Literatura 5. Standardy pomocnicze w zarządzaniu organizacjami 5.1. ISO 19011 - Wytyczne dotyczące auditowania systemów zarządzania (jakością środowiskowego) 5.2. Normy ISO serii 10000 5.3. Normy ISO/IEC serii 17000 5.4. Wytyczne EFQM w ocenie i doskonaleniu systemów zintegrowanych Literatura 6. Główne podobieństwa w wymaganiach standardów 6.1. Procesy i dokumentacja systemów 6.2. Procesy przywództwa w standardach zarządzania 6.3. Procesy zarządzania zasobami 6.4. Procesy realizacji wyrobu 6.5. Procesy ciągłego doskonalenia Literatura 7. Przygotowania do wdrożeń systemów standardowych 7.1 Przygotowanie personelu 7.2 Przygotowanie infrastruktury 7.3 Przeprowadzanie diagnozowania i samooceny stanu organizacji 7.4 Standaryzacja dokumentowania i działań 7.5 Praktyki 5S Literatura 8. Techniki wspomagania w zintegrowanych systemach 8.1. Zadania i ich spełnianie w systemach zintegrowanych 8.2. Sposoby wczesnego wykrywania błędów 8.3. Sposoby identyfikowania problemów 8.4. Sposoby rozwiązywania problemów 8.5. Sposoby doskonalenia działań w organizacji Literatura 9. Projektowanie systemów zintegrowanych 9.1. Problemy integracji systemów standardowych 9.2. Działania przedprojektowe 9.3. Procesy projektowania IMS Literatura 10. Wdrażanie i certyfikacja systemów zintegrowanych 10.1.Tworzenie infrastruktury systemu 10.2. Wdrażanie zaprojektowanego systemu zintegrowanego 10.3.Certyfikacja systemu zintegrowanego 10.4.Utrzymywanie i doskonalenie ZSZ Literatura

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Łunarski J.
ISBN
  • 9788371996504
Rok wydania
  • 2011
Ilość stron
  • 243
Okładka
  • Miękka

Opinie zintegrowane systemy zarządzania wspomaganie zarządzania...

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
5 na podstawie 1 opinia