Testowanie oprogramowania w praktyce Błonie

Drugi tom niezwykle życzliwie przyjętej przez Czytelników serii Testowanie oprogramowania w praktyce to kontynuacja idei opisywania przez praktyków dla praktyków rzeczywistych wyzwań zawodowych w dziedzinie inżynierii jakości oprogramowania. Podobnie jak w przypadku części pierwszej, do opisania …

od 44,40 Najbliżej: 28 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Drugi tom niezwykle życzliwie przyjętej przez Czytelników serii Testowanie oprogramowania w praktyce to kontynuacja idei opisywania przez praktyków dla praktyków rzeczywistych wyzwań zawodowych w dziedzinie inżynierii jakości oprogramowania. Podobnie jak w przypadku części pierwszej, do opisania swoich doświadczeń z testowaniem zaproszeni zostali doświadczeni eksperci zajmujący się różnorodnymi obszarami testowania. Książka liczy dziewięć rozdziałów i podzielona jest na cztery zasadnicze obszary: Organizacja i procesy - w tej części opisano zagadnienia związane z nietypowymi aspektami zarządzania projektem testowym oraz kwestie dotyczące współpracy z klientem. Testowanie systemów specyficznych - piękno testowania polega na tym, że jego poszczególne obszary to praktycznie zupełnie odmienne światy inne podejścia, technologie, metody, sposoby działania. W tej części opisano zagadnienia dotyczące dwóch takich światów: testowania użyteczności oraz testowania urządzeń mobilnych. Testowanie sprzętu i infrastruktury - część trzecia publikacji poświęcona jest zagadnieniom rzadko pojawiającym się w fachowej literaturze czy też na różnych konferencjach testerskich, mianowicie testowaniu sprzętu oraz złożonych, skomplikowanych systemów o rozbudowanej infrastrukturze. Metody i techniki - ostatnia część poświęcona jest specyficznym technikom stosowanym w testowaniu. Oba rozdziały wchodzące w jej skład opisują ciekawe podejścia do automatyzacji testowania. Testowanie oprogramowania w praktyce. Studium przypadków 2.0 to solidna porcja praktycznej wiedzy i lektura obowiązkowa dla wszystkich profesjonalnych testerów i inżynierów jakości oprogramowania. Spis treści: Okładka Strona tytułowa Strona redakcyjna Spis treści Przedmowa Część I. Organizacja i procesy 1. Połączenie dwóch światów. Zmiany w organizacji zarządzania kontrolą jakości w warunkach połączenia firm 1.1. Wstęp 1.2. Opis przypadku 1.2.1. Cele przejęcia firm 1.2.2. Charakterystyka firm kupujących 1.2.3. Charakterystyka firm kupowanych 1.2.4. Główne wyzwania z punktu widzenia firmy kupującej 1.2.5. Główne wyzwania z punktu widzenia firmy kupowanej 1.2.6. Główne wyzwania z punktu widzenia przejmowanych klientów 1.2.7. Główne wyzwania z punktu widzenia architekta systemu 1.2.8. Główne wyzwania z punktu widzenia inżynierii testów 1.3. Skalowanie systemu 1.3.1. Cel 1.3.2. Opis problemów 1.3.3. Faza 0 stan testów niefunkcjonalnych po przejęciu firmy 1.3.4. Faza 0 wyniki 1.3.5. Faza 0 wnioski 1.3.6. Faza 1 pierwsze podejście do wprowadzenia skutecznych praktyk inżynieryjnych 1.3.7. Faza 1 wyniki 1.3.8. Faza 1 wnioski 1.3.9. Faza 2 dalszy rozwój testów obciążeniowych 1.3.10. Faza 2 wyniki 1.3.11. Faza 2 wnioski 1.3.12. Faza 3 dalszy rozwój i wnioski 1.3.13. Wnioski końcowe 1.4. Zarządzanie błędami 1.4.1. Opis przypadku 1.4.2. Perspektywa firmy kupionej 1.4.3. Perspektywa firmy kupującej 1.4.4. Podjęte kroki wewnątrz organizacji 1.4.5. Perspektywa klienta 1.4.6. Podjęte kroki dotyczące współpracy z klientem 1.4.7. Wnioski 1.5. Wartość testów eksploracyjnych 1.5.1. Połączenie dwóch podejść 1.5.2. Wnioski 1.6. Nowy tryb pracy z klientem w obszarze testów 1.6.1. Opis problemu 1.6.2. Cel 1.6.3. Podjęte działania 1.6.4. Wnioski 1.7. Zakończenie procesu przejęcia firmy 1.7.1. Opis problemu 1.7.2. Zatrzymanie się w połowie drogi 1.7.3. Jak skutecznie zakończyć proces przejęcia firmy O autorze 2. Trudna współpraca z klientem 2.1. Wstęp 2.2. Punkt widzenia dostawcy oprogramowania 2.3. Rodzaje testów przeprowadzanych przez klienta 2.4. Wady i zalety przeprowadzania testów przez zespół klienta 2.4.1. Wady 2.4.2. Zalety 2.5. Zasady współpracy z zespołem klienta 2.6. Studium przypadku 2.6.1. Podejście do testów 2.6.2. Środowiska testowe 2.6.3. Organizacja pracy zespołów testerskich 2.6.4. Wyniki 2.7. Podsumowanie O autorach 3. Zabezpieczenie środków budżetowych na rozbudowę zespołu testowego 3.1. Wyzwanie 3.2. Budżet nie jest z gumy 3.3. Testowanie nie jest oczywiste 3.4. Dobre praktyki nie przekonują 3.5. Zastosowanie nie jest jasne 3.6. Jest rola do spełnienia 3.7. Efekt końcowy O autorze Część II. Testowanie systemów specyficznych 4. Powiedz to głośno jak skutecznie wprowadzić użyteczne usprawnienia w aplikacji 4.1. Charakterystyka projektu i problemu do rozwiązania 4.2. Problemy, przed którymi stanęłyśmy 4.2.1. Od czego wszystko się zaczęło 4.2.2. Wiecznie chodzi o czas 4.2.3. Budżet? 4.2.4. Zespół 4.3. Nasza historia 4.3.1. Aplikacja webowa 4.3.2. Stara aplikacja mobilna 4.3.3. Nowa aplikacja mobilna Android 4.3.4. Raporty i wykresy 4.4. Podejścia, techniki i technologie 4.4.1. UX (ang. user experience) a użyteczność (ang. usability) 4.4.2. Techniki testowania użyteczności 4.5. Przebieg badania użyteczności 4.5.1. Przygotowanie do testów plan 4.5.2. Lista kontrolna 4.5.3. Zdefiniowanie person rzecz z pogranicza projektowania i testów użyteczności 4.5.4. Rekrutacja użytkowników 4.5.5. Przygotowanie scenariuszy testowych 4.5.6. Komunikacja mailowa 4.5.7. Oświadczenia 4.5.8. Przygotowanie obserwatorów 4.5.9. Think Aloud (powiedz to głośno) sesja z użytkownikiem 4.5.10. Role w testach użyteczności 4.5.11. Zebranie informacji zwrotnej po zakończonej sesji ankiety 4.5.12. Wnioski i zalecenia 4.5.13. Spotkanie z biznesem 4.5.14. Wprowadzenie zmian 4.6. Nasze rozwiązanie 4.6.1. Testy użyteczności aplikacji webowej 4.6.2. Testy użyteczności aplikacji mobilnej 4.6.3. Testy użyteczności na prototypach i makietach 4.7. Wynik podjętych działań 4.8. Aplikacja webowa 4.9. Aplikacja mobilna 4.10. Raporty i wykresy 4.11. Podsumowanie O autorkach 5. Umysł testujący: studium przypadków mobilnych 5.1. Wstęp dlaczego powstał ten rozdział i dlaczego warto go przeczytać 5.2. Charakterystyka projektów mobilnych oraz częste typowe problemy spotykane w takich projektach 5.3. Podejście, które odpowiada na problemy oraz pomaga zapewnić jakość projektu mobilnego 5.4. Teoria Marra przetwarzanie informacji wzrokowej 5.5. Teoria Gestalt sposób postrzegania elementów widoku 5.6. Teoria Jamesa J. Gibsona oferty (afordancje) błędów ukryte w aplikacji 5.7. Znajomość gestów natywnych dla danego systemu 5.8. Wynik kognitywistycznego podejścia do testowania 5.9. Wnioski i rekomendacje 5.10. Aneks testerska pomocnicza lista kontrolna O autorce Część III. Testowanie sprzętu i infrastruktury 6. Testowanie sprzętu 6.1. Wprowadzenie 6.2. Koncept, dokumentacja, przygotowania do testowania 6.3. Poziomy testów 6.3.1. Testowanie modułowe 6.3.2. Testowanie początkowe smoke test 6.3.3. Testowanie integracyjne 6.3.4. Testowanie weryfikacyjne 6.3.5. Testowanie długoterminowe 6.3.6. Testowanie równoległe integracyjno-weryfikacyjne 6.4. Typy testów 6.4.1. Testy manualne 6.4.2. Testy automatyczne 6.5. Techniki testowania 6.5.1. Techniki oparte na specyfikacji (czarnoskrzynkowe) 6.5.2. Techniki oparte na strukturze (białoskrzynkowe) 6.5.3. Techniki oparte na usterkach 6.5.4. Techniki oparte na doświadczeniu 6.6. Rodzaje testów 6.6.1. Testy wydajnościowe 6.6.2. Testy obciążeniowe 6.6.3. Testy przeciążające 6.7. Proces testowy 6.7.1. Planowanie testów 6.7.2. Zarządzanie testami 6.7.3. Kryterium zakończenie testów i ich ocena 6.7.4. Testowanie kolejnych wersji sprzętu 6.8. Wnioski O autorze 7. Testowanie nowej technologii sieci komórkowej 7.1. Opis przypadku 7.2. Problemy komunikacyjne i kulturowe 7.2.1. Problemy z przekazywaniem wiedzy szkolenie nowego zespołu 7.2.2. Problemy podczas współpracy w wielonarodowościowym zespole: różnice kulturowe 7.3. Problemy procesowe 7.3.1. Proces dostarczania oprogramowania 7.3.2. Zmiana produktu i narzędzi 7.3.3. Współpraca z bliźniaczą organizacją 7.3.4. Rola testera w zespole 7.4. Problemy młodej organizacji i produktu 7.4.1. Nowy zespół 7.4.2. Problemy ze sprzętem 7.4.3. Optymalizowanie testów w środku wydania 7.4.4. Automatyzacja testów 7.5. Analiza końcowa 7.5.1. Jakość produktu 7.5.2. Wnioski co do automatyzacji 7.5.3. Czynnik ludzki 7.5.4. Niedojrzałość sprzętu 7.6. Podsumowanie O autorach Część IV. Metody i techniki 8. BDD i Continuous Integration w projekcie korzyści, problemy i rozwiązania 8.1. Wstęp 8.2. Charakterystyka projektu dlaczego Behaviour Driven Development? 8.3. Korzyści z BDD i CI 8.4. Problemy z wdrożeniem BDD. Rola utrzymania testów 8.5. Sposoby powrotu na właściwy tor 8.6. Wnioski O autorze 9. Automat do automatów, czyli jak wygenerować kod w kilka sekund 9.1. Wprowadzenie 9.2. Automatyzacja tworzenia kodu 9.3. Podsumowanie O autorce Przypisy

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Karolina Zmitrowicz, Adam Roman
Rok wydania
  • 2018
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB
Ilość stron
  • 240
Kategorie
  • Programowanie
Wybrani autorzy
  • Praca zbiorowa
Wybrane wydawnictwa
  • Wydawnictwo Naukowe PWN