Zarządzanie hotelem. Wybrane zagadnienia Bisztynek

Książka stanowi kompendium wiedzy, z którą można się spotkać w postaci rozproszonej w wielu branżowych podręcznikach. W publikacji, będącej podręcznikiem akademickim, zebrano najistotniejsze informacje z zakresu omawianej tematyki. Innowacyjnym zabiegiem podczas tworzenia publikacji było …

od 49,99 Najbliżej: 20 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Książka stanowi kompendium wiedzy, z którą można się spotkać w postaci rozproszonej w wielu branżowych podręcznikach. W publikacji, będącej podręcznikiem akademickim, zebrano najistotniejsze informacje z zakresu omawianej tematyki. Innowacyjnym zabiegiem podczas tworzenia publikacji było zaproszenie do podzielenia się doświadczeniem hotelarzy praktyków z prestiżowych sieci hotelowych, którzy stali się współautorami podręcznika. Opracowanie jest adresowane do studentów kierunków mających w swych programach zagadnienia związane z branżą noclegową, ze szczególnym uwzględnieniem hotelarstwa. Absolwenci tych kierunków będą stanowić kadrę zarządzającą w hotelach. Autorzy zakładają znajomość podstawowych zagadnień praktycznych, dotyczących pracy w hotelu na poziomie technika hotelowego, kierując niniejsze opracowanie do poziomu menedżerskiego. W podręczniku zaprezentowano wybrane zagadnienia z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem hotelowym w świetle współczesnych tendencji i trendów. Spis treści: WprowadzenieRozdział 1. Zagadnienia wprowadzające – elementy teorii zarządzania 1.1. Charakterystyka zarządzania 1.2. Funkcje zarządzania 1.3. Koncepcja dobrej praktyki zarządzania 1.4. Techniki zarządzania hotelemRozdział 2. Planowanie i organizowanie 2.1. Etapy planowania 2.2. Rodzaje planów 2.3. Planowanie strategiczne 2.4. Organizowanie Rozdział 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w hotelu 3.1. Istota, cele i cechy zarządzania zasobami ludzkimi 3.2. Podział procesu zarządzania zasobami ludzkimi 3.3. Stosunki międzyludzkie 3.4. Kształtowanie zaangażowania pracowników 3.5. Skargi pracowników 3.6. Służba pracowniczaRozdział 4. Rola stanowisk kierowniczych w zarządzaniu hotelem 4.1. Przygotowanie do pełnienia stanowisk kierowniczych 4.2. Style i szczeble kierownicze 4.3. Stanowiska kierownicze w hotelu 4.4. Kontrole w hotelu 4.5. Komunikowanie sięRozdział 5. Wybrane koncepcje nowoczesnego zarządzania w hotelu 5.1. Franczyza 5.2. Outsourcing 5.3. Reengineering 5.4. Benchmarking 5.5. Zarządzanie przez cele 5.6. Lean Management (LM) 5.7. Zarządzanie wiedzą (KM) 5.8. Zarządzanie dostawami 5.9. Filozofia kaizen 5.10. Analiza SWOTRozdział 6. Zarządzanie kosztami w hotelarstwie 6.1. Koszty w hotelu 6.2. Rachunkowość zarządcza w hotelarstwie 6.3. Polityka cenowa 6.4. Metody ustalania cen 6.5. Revenue Management (Yield Management) 6.6. Majątek przedsiębiorstwa Rozdział 7. Narzędzia informatyczne w zarządzaniu hotelem 7.1. Systemy zarządzania budynkiem 7.2. Wybrane systemy w zarządzaniu hotelem 7.3. Internet w hoteluRozdział 8. Zarządzanie obsługą gości w hotelu 8.1. Istota obsługi klienta i jej rodzaje 8.2. Typy klientów hotelu i restauracji 8.3. Nowoczesne technologie w procesie obsługi klienta 8.4. Zarządzanie gościnnością 8.5. Standardy jako gwarant powtarzalności jakości 8.6. Hotelowa Księga Standardów 8.7. Kultura przedsiębiorstwa hotelarskiegoRozdział 9. Zarządzanie jakością w hotelu 9.1. Czynniki determinujące poziom usług hotelarskich 9.2. Kompleksowe Zarządzanie przez Jakość – Total Quality Management (TQM) 9.3. System jakości według norm ISO 9000 9.4. Zarządzanie proekologiczne według ISO 14000 9.5. Systemy zarządzania bezpieczeństwem zdrowotnym żywności w żywieniu zbiorowym Bibliografia Spis tabel i rysunków

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Dominik Piotr
Wybrani autorzy
  • Dominik Piotr
Wybrane wydawnictwa
  • Difin
Okładka
  • Miękka
Format
  • B5
Rok wydania
  • 2006
Ilość stron
  • 278
Język oryginału
  • Polski
ISBN
  • 9788379305544