Zarządzanie projektami dla początkujących Barwice

Wydanie II już dostępne w sprzedaży Zarządzanie projektami w 10 prostych krokach Projekt to czasem wyzwanie, a czasem przekleństwo rzucone w twarz kolegi. Kierownik projektu bywa jak snajper, który z perspektywy wielu miesięcy, a nawet lat, dziesiątek, a nawet setek zadań, tysięcy, a nawet milionów …

od 36 Najbliżej: 49 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Wydanie II już dostępne w sprzedaży Zarządzanie projektami w 10 prostych krokach Projekt to czasem wyzwanie, a czasem przekleństwo rzucone w twarz kolegi. Kierownik projektu bywa jak snajper, który z perspektywy wielu miesięcy, a nawet lat, dziesiątek, a nawet setek zadań, tysięcy, a nawet milionów złotych musi trafić w cel. Teoretycznie projekty planuje się na czas, w budżecie, w zakresie i jakości. Ma być nudno i przewidywalnie. A potem przychodzi praktyka. I zwykle nie jest nudno. Wyznaczone ramy projektu zostają przekroczone i gdzieś w połowie terminu już wiadomo, że pędzi ku tablicy z napisem “Uwaga! Wąwóz!”. Czy prowadzenie projektu zawsze musi przypominać heroiczne zmagania z przeciwnościami? Nie zawsze, a nawet wcale nie musi! Książka, którą trzymasz w ręku, jest o tym, jak zamienić nadludzki wysiłek w nudny spacerek do upragnionego celu. Autor, weteran ponad pół tysiąca projektów, napisał ją przede wszystkim dla osób prowadzących mniejsze i średniej wielkości projekty. Proponuje prosty sposób na sukces. Składa się on z 10 kroków — 8 do zastosowania w trakcie planowania i 2 w trakcie realizacji. Każdy z nich dzieli na mniejsze kroki, aby lepiej uświadomić Ci, co się dzieje w trakcie wykonywania działań, i szczegółowo je objaśnia. Robi to za pomocą wielu przykładów wziętych z życia. Całość wieńczy algorytm planowania projektu w formie planszy do gry, dzięki któremu zrozumienie całego procesu będzie nie tylko łatwe, ale i przyjemne. Spis treści: Słowo wstępne (5) O autorze (7) Wstęp, czyli co zrobić, aby realizacja projektów w końcu stała się nudna? (9) Prowadzenie projektu jest jak smażenie naleśników (17) Rozdział 1. Uzasadnienie projektu (25) ROI (29) NPV (34) IRR (37) Czas zwrotu inwestycji - Payback Period (38) Jak ocenić atrakcyjność projektu? (38) Rozdział 2. Sponsor i otoczenie (41) Jestem kierownikiem projektu, czyli kim? (46) Gra w relacje (49) Zarządzanie nieprojektami (uwaga, spoiler!) (50) Rozdział 3. Zgromadź wiedzę (55) Musi boleć trochę na początku albo bardzo na końcu, czyli o uruchamianiu projektu z głową (59) Rozdział 4. Zaplanuj zakres (65) Krok 1. Ustal koncepcję (69) Krok 2. Ustal strukturę prac (69) Krok 3. Ustal listę produktów (71) Krok 4. Podziel produkty na pakiety robocze (72) Podsumowanie WBS (74) Gdy nie wiemy, czego chcemy, czyli o product backlogu (76) Rozdział 5. Wybierz zespół (83) Firma to nie wioska smerfów, jak zatem założyć czerwoną czapkę Papy Smerfa? (87) Rozdział 6. Zaplanuj harmonogram (99) Jak skrócić czas realizacji projektu? (104) Dlaczego projekty się spóźniają? (110) Dwa słowa o ścieżce krytycznej dla tych, którzy chcieliby zdobyć jakiś certyfikat (119) Rozdział 7. Zaplanuj budżet (129) Rozdział 8. Przygotuj się na niespodzianki (137) Jak nie wpadać na te same drzewa przy drodze, czyli o uczeniu się na błędach (141) Rozdział 9. Kontroluj i komunikuj (157) 15-minutowe spotkania (161) Wizualizacja zadań zespołu (164) Kontrola najwyższą formą zaufania, czyli "daleko jeszcze, Papo Smerfie?" (166) Techniki monitorowania projektu (172) Jak uratować projekt zmierzający ku klęsce? (177) Rozdział 10. Gromadź wiedzę (183) Dzielenie się wiedzą na co dzień (188) Zamieniaj niespodzianki na czynniki środowiska (191) Parę słów o certyfikatach w zarządzaniu projektami (201) Rodzaje certyfikacji (204) Droga dojścia do certyfikatu (207) Podsumowanie (211) Literatura (214) O autorze: Marcin Żmigrodzki – ekspert zarządzania projektami, autor książek i konsultant biznesowy Marcin Żmigrodzki od ponad 20 lat specjalizuje się w zarządzaniu projektami, wdrażaniu innowacji oraz szkoleniach biznesowych. Jest autorem cenionych książek, w tym podręcznika z zakresu zarządzania projektami dla administracji publicznej i najnowszej publikacji „Bardziej niż Agile”, poświęconej nowoczesnym metodom realizacji projektów typu discovery. Jego doświadczenie obejmuje współpracę z firmami z branż: informatycznej, telekomunikacyjnej, produkcyjnej, finansowej oraz szkoleniowej. Realizował projekty zarówno w startupach, jak i w dużych korporacjach. Posiada doktorat z zarządzania, co potwierdza jego solidne zaplecze naukowe i praktyczne. Właściciel Octigo i wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego Jako założyciel firmy Octigo (www.octigo.pl), Marcin Żmigrodzki prowadzi liczne szkolenia z zarządzania projektami i Agile, dedykowane firmom i instytucjom poszukującym skutecznych narzędzi do zwiększania innowacyjności. Wspiera klientów w tworzeniu programów transformacyjnych i rozwoju kompetencji zespołów projektowych. Od kilku lat rozwija również system do zarządzania projektami innowacyjnymi – Wroolo (www.wroolo.com), który wspomaga realizację złożonych przedsięwzięć. Jest również kierownikiem merytorycznym studiów podyplomowych z zarządzania projektami na Akademii Leona Koźmińskiego, jednej z najlepszych uczelni biznesowych w Polsce.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Marcin Żmigrodzki
Rok wydania
  • 2016
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB
Ilość stron
  • 216
Wybrani autorzy
  • Marcin Żmigrodzki
Wybrane wydawnictwa
  • Onepress