Unity na start! Programowanie dla nastolatków Barczewo

Projektuj, twórz, eksperymentuj i... baw się świetnie! Poznaj środowisko Unity Naucz się tworzyć gry Realizuj swoją pasję Unity to popularne środowisko do tworzenia gier komputerowych, które umożliwia szybkie rozpoczęcie pracy nawet zupełnie początkującym użytkownikom. Równocześnie pozwala w …

od 28,99 Najbliżej: 48 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Projektuj, twórz, eksperymentuj i... baw się świetnie! Poznaj środowisko Unity Naucz się tworzyć gry Realizuj swoją pasję Unity to popularne środowisko do tworzenia gier komputerowych, które umożliwia szybkie rozpoczęcie pracy nawet zupełnie początkującym użytkownikom. Równocześnie pozwala w krótkim czasie uzyskać ciekawe efekty. Książka Unity. Programowanie dla nastolatków krok po kroku wprowadza w świat tworzenia gier komputerowych i w przystępny sposób przedstawia najważniejsze informacje, które pozwalają rozwinąć skrzydła początkującym game developerom. Jej lektura to także znakomity pretekst do tego, by nauczyć się twórczo spędzać czas z komputerem, i okazja do wspólnych, integrujących rodzinę zajęć.Jeśli masz w sobie pasję prawdziwego gracza i chęć, aby zmierzyć się z wyzwaniem stworzenia własnej gry, ten przewodnik wskaże Ci najlepszą drogę do celu! Czego potrzebujesz na początek? Jak wpaść na pomysł na grę? Skąd wziąć niezbędne zasoby? Jak opracować postać i obiekty? Jak zadbać o mechanikę? Jak obsłużyć interakcję z użytkownikiem? Jak wdrożyć w życie zasady gry? Skąd pobrać odpowiednie dźwięki? Jak dokładać nowe sceny? W jakim kierunku rozwijać grę? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w tej książce! Napędzaj swoje gry silnikiem Unity! Spis treści: Wstęp Wstęp dla dzieci O czym jest książka? Jak czytać książkę? O czym jest nasza gra? Wstęp dla rodziców O czym jest książka? Jak czytać książkę? Bez planu ani rusz Kroki do wykonania 2. Odpalamy! Kroki do wykonania 3. Szukamy zasobów Kroki do wykonania 4. Pan Burger wkracza na scenę Kroki do wykonania 5. Duszki przestają straszyć Kroki do wykonania 6. Warzywa nacierają! Kroki do wykonania 7. Czy warzywa mogą wybuchać? Kroki do wykonania 8. Pan Burger się odgryza Kroki do wykonania 9. Walka żywności zaostrza się Kroki do wykonania 10. Kto tu się zespałnował? Kroki do wykonania 11. Więcej ognia! Kroki do wykonania 12. Wszystko gra i buczy Kroki do wykonania 13. Szef wszystkich szefów Kroki do wykonania Zadanie do samodzielnego rozwiązania 14. Wchodzimy na wyższy poziom Rozwiązanie zadania do samodzielnego rozwiązania z rozdziału 13. Kroki do wykonania 15. Zakończenie Co dalej robić z grą? Jak rozwijać swoje umiejętności? Twórca gier zawód przyszłości czy ciekawe hobby? A. Słowniczek Asset Store Balans gry Betatester Bryła sztywna Duszek (ang. sprite) Edytor prefabów Etykieta (ang. tag) Grafika 2D (ang. 2D art) Interfejs użytkownika (w skrócie UI od ang. user interface) Instancja prefaba (kopia prefaba) Język programowania Kamera (ang. camera) Kamień milowy (ang. milestone) Kanban Kanwa (ang. canvas) Kod źródłowy (ang. source code) Kolider Komponent (ang. component) Licencja użytkowania Losowość Menedżer pakietów (ang. Package manager) Macierz kolizji warstw Okno hierarchii (ang. Hierarchy window) Okno gry (ang. Game window) Okno inspektora/inspektor (ang. Inspector window) Okno projektu (ang. Project window) Okno sceny, scena (ang. Scene window) Podstawowa pętla gry Prawo autorskie Prefab Projekt Projekt kaskadowy (ang. waterfall) Projekt zwinny (ang. agile) Public domain Renderer Schemat blokowy Skrypt (ang. script) Słuchacz dźwięku (ang. audio listener) Spawner Specyfikacja gry (specyfikacja projektu) Sprint System cząsteczek (ang. particle system) Szkic koncepcyjny (ang. concept art) Unity Hub Warstwa (ang. layer) Wersja beta (testy beta) Zasoby (ang. assets) Źródło dźwięku (ang. audio source) B. Jak zrobić? Co zrobić, aby pokazać pola ukryte przez Unity Playground? Jak dodać etykietę (tag) albo warstwę (layer)? Jak dodać komponent do obiektu? Jak dodać sceny do projektu, aby były widoczne w kompilacji gry? Jak odpiąć obiekt od prefaba (sprawić, aby przestał być kopią prefaba)? Jak opisać projekt gry (zrobić specyfikację gry)? Jak otworzyć edytor prefabów? Jak pobrać zasób z Asset Store, np. Unity Playground? Jak przesunąć lub obrócić obiekt na scenie bądź zmienić jego rozmiar? Jak skopiować kolor z pola komponentu do innego komponentu? Jak skopiować komponent do innego obiektu wraz z wartościami pól? Jak utworzyć kompilację gry, którą będzie można uruchomić bez edytora Unity? Jak utworzyć nowy, pusty obiekt? Jak utworzyć prefab z obiektu na scenie? Jak wyłączyć obiekt na scenie? Jak wstawić obiekt z zasobów na scenę bądź utworzyć na niej kopię prefaba? Jak zainstalować edytor Unity? Jak załadować w edytorze jednocześnie dwie sceny? Jak zmienić informację o tym, które warstwy obiektów mogą wchodzić ze sobą w kolizje? Jak zmienić kolejność wyświetlania się duszków na scenie? Jak znaleźć obiekt w oknie hierarchii, znając jego nazwę albo komponent, który zawiera? Skąd pobrać program Unity? C. Mały słowniczek języka graczy Bug Epicko, epicki Itemki (od ang. item) Jutuber (ang. youtuber) Kampienie, kampić (ang. camping, camp) Lut (ang. loot), lutować Nub, nubek (ang. noob) Pogczamp (ang. PogChamp, prawdopodobne pochodzenie od Play of Game Champion) Pros, pro (ang. professional) Skin Spałner (ang. spawner) Strimer (ang. streamer) D. Kod źródłowy zmian w Unity Playground oraz dodatkowych skryptów Dodatkowe skrypty Plik Skrypty/AudioAction.cs Plik Skrypty/AutoMoveNoPhysics.cs Plik Skrypty/BezwarunkoweZniszczenie.cs Plik Skrypty/ConditionDestroy.cs Plik Skrypty/FindEnemyTarget.cs Plik Skrypty/FollowTargetByTag.cs Plik Skrypty/NieNiszczMnie.cs Plik Skrypty/PointsAction.cs Plik Skrypty/SkryptPanaBurgera.cs Plik Skrypty/SkryptWzmocnien.cs Plik Skrypty/SkryptWzmocnien.cs Zmiany w skryptach Unity Playground Plik Unity playground/Scripts/Attributes/ModifyHealthAttribute.cs Plik Unity playground/Scripts/Attributes/HealthSystemAttribute.cs Plik Unity playground/_INTERNAL_/Scripts/Action.cs Plik Unity playground/_INTERNAL_/Scripts/ConditionBase.cs Plik Unity playground/Scripts/Movement/FollowTarget.cs Plik Unity playground/Scripts/Movement/Patrol.cs

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Ross Ksawery, Ross Jacek
Rok wydania
  • 2021
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB
Ilość stron
  • 200
Kategorie
  • Gry
Wybrane wydawnictwa
  • Helion