PZL-37A Łoś I 1:72 model Mister Craft Andrychów

PZL P-37A Łoś I 1:72 - Plastikowy model do sklejenia i pomalowania Zawartość zestawu: • Model samolotu • Instrukcja montażu w języku Polskim • Kalkomanie wodne: PZL P-37A Los I A(Elk A) 1st batch s/n 72.11,212 Bomber Regiment PolishAir Force, Warszaw,Poland,1938 Dodatki: PZL P-37A Los I A(Elk A) …

od 42,58 Najbliżej: 46 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

PZL P-37A Łoś I 1:72 - Plastikowy model do sklejenia i pomalowania Zawartość zestawu: • Model samolotu • Instrukcja montażu w języku Polskim • Kalkomanie wodne: PZL P-37A Los I A(Elk A) 1st batch s/n 72.11,212 Bomber Regiment PolishAir Force, Warszaw,Poland,1938 Dodatki: PZL P-37A Los I A(Elk A) 1st batch s/n 72.11,212 Bomber Regiment PolishAir Force, Warszaw,Poland,1938 PZL P-37A Los I A(Elk A) 1st batch s/n 72.11,III Training Squadron CWL, D’blin,Poland, 1939 Zestaw nie zawiera kleju i farb. Model: Plastikowy Skala: 1:72 Stopień trudności: 3 Liczba elementów: 77 Długość modelu po złożeniu: 188,0mm Rozpiętość skrzydeł: 250,7mm Kod kreskowy: 5903852040062 Typ: Samolot bombowy Okres: II Wojna Światowa Kraj: Polska Wymiar pudełka: 290x190x45 mm Kalkomanii dla 4 wersji malowania Waga: 180 g Produkt polski - PZL.37 Łoś – polskiej konstrukcji i produkcji, średni dwusilnikowy bombowiec zbudowany w układzie dolnopłata o konstrukcji całkowicie metalowej z podwoziem chowanym w locie. Projekt wstępny został złożony w Departamencie Lotnictwa MS Wojsk. w lipcu 1934 roku. Konstruktorami samolotu byli: inż. Jerzy Dąbrowski (główny konstruktor), Piotr Kubicki (zastępca), Franciszek Misztal (konstrukcja płata). W październiku tegoż roku uzyskano zamówienie na prototyp, w kwietniu 1935 roku zaakceptowano makietę samolotu. Oblotu pierwszego prototypu dokonał 13 grudnia 1936 roku pilot doświadczalny Wytwórni PZL Jerzy Widawski. Potrzeba skonstruowania takiego samolotu wynikała z kilku względów. Pierwszym z nich była modna w tym czasie teoria(ang.) Douheta, która zakładała, że główną siłą lotnictwa mają być samoloty bombowe (gorącym zwolennikiem tej teorii był ówczesny dowódca lotnictwa gen. Ludomił Rayski). Drugim powodem była starzejąca się flota używanych samolotów bombowych Fokker F VIIB/3m. Impulsem były też nowości w konstrukcjach lotniczych – chowane w locie podwozie, silniki lotnicze ze sprężarkami i śmigłami o zmiennym skoku, bogata mechanizacja płata (sloty, klapy). Prace projektowe w Państwowych Zakładach Lotniczych – Wytwórni Płatowców nr 1 – rozpoczął w 1934 r. zespół, którym kierował Jerzy Dąbrowski. Dąbrowski przedstawił wstępny projekt czteromiejscowego bombowca średniego, o konstrukcji całkowicie metalowej. W czasie projektowania główny nacisk kładziono na jak najlepsze osiągi, przy jak największym udźwigu. Departament Aeronautyki MS Wojsk. wymagał, aby bombowiec osiągał prędkość ponad 360 km/h (co było wartością większą od osiągów ówczesnych myśliwców PZL P.7), miał maksymalny zasięg około 3000 km (z niewielkim ładunkiem bomb) i przenosił maksymalny ładunek 2500 kg bomb. W drugiej połowie 1935 r. wojsko potwierdziło zamówienie na 10 samolotów serii informacyjnej. Produkcją samolotu zajęły się zakłady PZL-WP nr 1 przy lotnisku Okęcie. Symbol produktu: MCRD06 Producent: Mister Craft

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Marka
  • Mistercraft
Model
  • ŁOŚ
Rodzaj
  • Samochody
Wiek
  • od 14 lat
Stan złożenia
  • Do złożenia
Liczba elementów
  • 125