Excel 365. Biblia Zabrze

Wyczerpujące źródło wiedzy Zapoznaj się z najnowszymi narzędziami i funkcjami Opanuj przydatne triki i skuteczne metody postępowania Znajdź dokładnie to, czego akurat potrzebujesz MS Excel od ponad 20 lat towarzyszy studentom, naukowcom, ekonomistom, analitykom, a nawet paniom domu. Z każdą kolejną …

od 89,50 Najbliżej: 9,8 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Wyczerpujące źródło wiedzy Zapoznaj się z najnowszymi narzędziami i funkcjami Opanuj przydatne triki i skuteczne metody postępowania Znajdź dokładnie to, czego akurat potrzebujesz MS Excel od ponad 20 lat towarzyszy studentom, naukowcom, ekonomistom, analitykom, a nawet paniom domu. Z każdą kolejną wersją jego możliwości rosną, a sam program jest coraz bardziej rozbudowywany. Nawet wprawni użytkownicy często miewają problemy z odnalezieniem potrzebnej opcji. Bywa też, że nowe lub udoskonalane funkcje Excela najzwyczajniej w świecie umykają uwadze, choć umożliwiają uzyskanie większej efektywności i szybszą pracę. Ta książka jest jedynym w swoim rodzaju przewodnikiem, który może się stać nieocenioną pomocą dla każdego użytkownika Excela. Znajdziesz tu przystępnie podane informacje potrzebne do tworzenia i obsługi arkuszy kalkulacyjnych, pisania formuł i niestandardowych funkcji, wizualizowania danych, a także tworzenia raportów i prognoz. Zawarto tu również mnóstwo sugestii, wskazówek i opisów technik, z których korzystają najlepsi. Niezależnie od tego, czy chcesz sformatować komórki, utworzyć tabelę przestawną, napisać makro w VBA, czy też zająć się wyrafinowaną analizą danych - dzięki Biblii zrobisz to szybciej, efektywniej i przyjemniej! W książce: podstawy pracy z Excelem 365 i jego najnowsze funkcje formuły i niestandardowe funkcje ułatwiające przetwarzanie danych liczbowych korzystanie z narzędzi Power Pivot i Power Query techniki prezentacji danych przy użyciu wykresów i diagramów analiza danych za pomocą dodatków Solver i Analysis ToolPak automatyzacja czasochłonnych operacji za pomocą kodu VBA i UserForms Excel. W pełni skorzystaj z potencjału analizy danych! Spis treści: Spis treściO autorach O redaktorze technicznym Podziękowania Wstęp Część I. Podstawowe informacje o ExceluRozdział 1. Wprowadzenie do ExcelaKiedy korzystamy z Excela? Czym są arkusze i skoroszyty? Poruszanie się po arkuszu Nawigacja za pomocą klawiatury Nawigacja za pomocą myszy Obsługa Wstążki Karty Wstążki Karty kontekstowe Typy poleceń na Wstążce Obsługa Wstążki za pomocą klawiatury Korzystanie z menu podręcznego Konfigurowanie paska Szybki dostęp Okna dialogowe Nawigacja w oknach dialogowych Zakładki w oknach dialogowych Zastosowanie okien zadań Tworzenie pierwszego skoroszytu w Excelu Rozpoczęcie pracy Wpisywanie nazw miesięcy Wprowadzanie danych o wysokości obrotów Formatowanie wartości Nadawanie arkuszowi bardziej wyszukanego wyglądu Sumowanie wartości Tworzenie wykresu Drukowanie arkusza Zapisywanie skoroszytu Rozdział 2. Wprowadzanie danych i ich edycja w arkuszuTypy danych używanych w arkuszu Wartości liczbowe Tekst Formuły Błędy Wprowadzanie tekstu i wartości do arkusza Wprowadzanie liczb Wprowadzanie tekstu Tryb Wprowadź Wprowadzanie dat i godzin do arkusza Wprowadzanie dat Wprowadzanie godzin Modyfikacja zawartości komórki Usuwanie zawartości komórki Zastąpienie zawartości komórki Edycja zawartości komórki Przydatne wskazówki dotyczące wprowadzania danych Formatowanie liczb Automatyczne formatowanie liczb Formatowanie za pomocą Wstążki Formatowanie za pomocą skrótów klawiaturowych Formatowanie za pomocą okna dialogowego Formatowanie komórek Gdy dodawanie liczb daje nieprawidłowy wynik Tworzenie własnych formatów liczbowych Obsługa Excela na tablecie Omówienie interfejsu Excela w wersji na tablet Wprowadzanie formuł na tablecie Karta Rysowanie na Wstążce Rozdział 3. Podstawowe operacje na arkuszachPodstawowe zasady pracy z arkuszami Praca w oknach Excela Uaktywnianie arkusza Dodawanie nowego arkusza do skoroszytu Usuwanie niepotrzebnego arkusza Zmiana nazwy arkusza Zmiana koloru karty arkusza Przenoszenie arkuszy Ukrywanie i odkrywanie arkusza Określanie widoku arkusza Powiększanie i zmniejszanie widoku arkuszy Oglądanie skoroszytu w wielu oknach Porównywanie arkuszy obok siebie Dzielenie arkusza na okienka Zachowanie podglądu nagłówków dzięki blokowaniu okienek Śledzenie zawartości komórek przy użyciu okna czujki Praca z wierszami i kolumnami Zaznaczanie wierszy i kolumn Wstawianie wierszy i kolumn Usuwanie wierszy i kolumn Zmiana szerokości kolumn i wysokości wierszy Ukrywanie wierszy i kolumn Rozdział 4. Obszary komórek i tabeleKomórki a obszary komórek Zaznaczanie obszarów Zaznaczanie całych wierszy i kolumn Zaznaczanie obszarów nieciągłych Zaznaczanie obszarów w kilku arkuszach Zaznaczanie określonych typów komórek Zaznaczanie komórek przez wyszukiwanie Kopiowanie i przenoszenie obszarów Kopiowanie za pomocą poleceń Wstążki Schowek Office Kopiowanie za pomocą poleceń menu Kopiowanie za pomocą skrótów klawiaturowych Kopiowanie lub przenoszenie przy użyciu metody "przeciągnij i upuść" Kopiowanie do przylegających komórek Kopiowanie obszaru komórek do innych arkuszy Wklejanie za pomocą schowka Office Wklejanie specjalne Zastosowanie okna dialogowego Wklejanie specjalne Nadawanie nazw obszarom Tworzenie nazw obszarów w skoroszycie Zarządzanie nazwami Dodawanie komentarzy do komórek Wyświetlanie komentarzy Odpowiadanie na komentarze Edytowanie komentarzy i odpowiedzi Usuwanie komentarzy i odpowiedzi Rozwiązywanie wątków Dodawanie notatek do komórek Wyświetlanie notatek Formatowanie notatek Edytowanie notatek Usuwanie notatek Obsługa tabel Omówienie struktury tabel Tworzenie tabeli Wprowadzanie danych do tabeli Sortowanie i filtrowanie tabeli Zmiana wyglądu tabeli Rozdział 5. Formatowanie arkuszaNarzędzia służące do formatowania Zastosowanie narzędzi formatujących karty Narzędzia główne Zastosowanie minipaska narzędzi Zastosowanie okna dialogowego Formatowanie komórek Formatowanie arkusza Formatowanie arkusza za pomocą różnych krojów pisma Zmiana wyrównania tekstu Kolory i cieniowanie Obramowanie i krawędzie Zastosowanie formatowania warunkowego Określanie formatowania warunkowego Zastosowanie graficznego formatowania warunkowego Tworzenie reguł bazujących na formule Przykłady formuł formatowania warunkowego Zastosowanie formatów warunkowych Nadawanie nazw stylom w celu uproszczenia formatowania Stosowanie stylów Modyfikowanie istniejącego stylu Tworzenie nowych stylów Dodawanie stylów z innych arkuszy Zapisywanie stylów w szablonach Motywy dokumentu Użycie motywu Dostosowywanie motywu Rozdział 6. Pliki i szablony ExcelaTworzenie nowego skoroszytu Otwieranie istniejących skoroszytów Filtrowanie nazw plików Zmiana sposobu wyświetlania plików Zapisywanie skoroszytu Autoodzyskiwanie Odzyskiwanie wersji bieżącego skoroszytu Odzyskiwanie danych, które nie zostały zapisane Konfigurowanie Autoodzyskiwania Zabezpieczanie skoroszytu hasłem Organizacja plików Inne ustawienia informacji o skoroszycie Sekcja Ochrona skoroszytu Sekcja Inspekcja skoroszytu Historia wersji Sekcja Zarządzaj skoroszytem Sekcja Opcje wyświetlania w przeglądarce Sekcja Tryb zgodności Zamykanie skoroszytów Zabezpieczenie efektów pracy Zastosowanie szablonów Szablony Excela Zastosowanie szablonów domyślnych Zastosowanie szablonów niestandardowych Rozdział 7. Drukowanie arkuszyProste drukowanie Zmiana widoku strony Widok normalny Widok układu stron Podgląd podziału stron Dostosowywanie typowych ustawień strony Wybieranie drukarki Określanie obszaru drukowania Zmiana orientacji strony Określanie rozmiaru papieru Drukowanie kilku kopii arkusza Konfigurowanie marginesów strony Podział na strony Drukowanie tytułów wierszy i kolumn Skalowanie wydruku Drukowanie linii siatki Drukowanie nagłówków wierszy i kolumn Zastosowanie obrazu tła Dodawanie do raportów nagłówka lub stopki Wybieranie predefiniowanego nagłówka lub stopki Elementy kodu nagłówka i stopki Inne opcje nagłówka i stopki Inne zagadnienia związane z drukowaniem Kopiowanie ustawień strony między arkuszami Ukrywanie niektórych komórek podczas drukowania Blokowanie możliwości drukowania obiektów Tworzenie niestandardowych widoków arkusza Tworzenie dokumentów PDF Rozdział 8. Dostosowywanie interfejsu użytkownika ExcelaDostosowywanie paska narzędzi Szybki dostęp Pasek narzędzi Szybki dostęp Dodawanie nowych poleceń do paska Szybki dostęp Inne operacje związane z paskiem Szybki dostęp Dostosowywanie Wstążki Po co dostosowywać Wstążkę? Możliwości dostosowywania Sposoby dostosowywania Wstążki Resetowanie Wstążki Część II. Formuły i funkcjeRozdział 9. Wprowadzenie do formuł i funkcjiPodstawowe informacje o formułach Operatory używane w formułach Pierwszeństwo operatorów w formułach Wykorzystywanie funkcji w formułach Wprowadzanie formuł do arkusza Wprowadzanie formuł przez wskazywanie Wklejanie do formuł nazw obszarów Wstawianie funkcji do formuł Kilka informacji na temat wstawiania funkcji Edytowanie formuł Odwoływanie się do komórek w formułach Odwołania względne, bezwzględne i mieszane Zmiana rodzaju odwołania Odwołania do komórek znajdujących się poza arkuszem Stosowanie zmiennych w formułach Omówienie funkcji LET Praktyczne zastosowanie zmiennych Użycie formuł w tabelach Podsumowywanie danych tabeli Zastosowanie formuł w tabeli Odwoływanie się do danych tabeli Poprawianie typowych błędów w formułach Odwołania cykliczne Określanie momentu przeliczania formuł Zaawansowane techniki nadawania nazw Nadawanie nazw wartościom stałym Nadawanie nazw formułom Część wspólna obszarów Przypisywanie nazw do istniejących odwołań Wskazówki dotyczące formuł Unikanie sztywnego wpisywania wartości Używanie paska formuły jako kalkulatora Tworzenie dokładnej kopii formuły Przekształcanie formuł w wartości Rozdział 10. Zastosowanie formuł tablicowychOmówienie tradycyjnych formuł tablicowych Przykład tradycyjnej formuły tablicowej Edytowanie tradycyjnych formuł tablicowych Wstęp do tablic dynamicznych Omówienie zakresu rozlania Odwoływanie się do zakresów rozlania Funkcje związane z tablicami dynamicznymi Funkcja SORTUJ Funkcja SORTUJ.WEDŁUG Funkcja UNIKATOWE Funkcja LOSOWA.TABLICA Funkcja SEKWENCJA Funkcja FILTRUJ Funkcja X.WYSZUKAJ Rozdział 11. Zastosowanie formuł w typowych obliczeniach matematycznychObliczanie wartości procentowych Obliczanie procentowego postępu realizacji celu Obliczanie wariancji procentowej Obliczanie wariancji procentowej z wartościami ujemnymi Obliczanie rozkładu procentowego Obliczanie sumy skumulowanej Procentowe zwiększanie lub zmniejszanie wartości Radzenie sobie z błędami dzielenia przez zero Zaokrąglanie liczb Zaokrąglanie liczb za pomocą formuł Zaokrąglanie do pełnego grosza Zaokrąglanie do cyfr znaczących Zliczanie wartości w zakresie Zastosowanie funkcji do przeliczania jednostek Rozdział 12. Formuły ułatwiające pracę nad tekstemPraca z tekstem Funkcje tekstowe Łączenie łańcuchów tekstu Zmiana wielkości liter Usuwanie spacji z łańcucha tekstowego Wyodrębnianie fragmentów łańcuchów znaków Znajdowanie konkretnego znaku w łańcuchu Znajdowanie drugiego wystąpienia znaku Zastępowanie łańcuchów tekstu Zliczanie określonych znaków w komórce Wprowadzanie znaków łamania wiersza za pomocą formuły Czyszczenie "dziwnych" znaków z pól tekstowych Uzupełnianie wartości liczbowych zerami Formatowanie liczb w łańcuchu tekstowym Zastosowanie funkcji Kwota Rozdział 13. Data i czasW jaki sposób Excel traktuje daty i czas? Omówienie numerów seryjnych dat Wpisywanie dat Interpretacja numerów seryjnych czasu Wpisywanie czasu Formatowanie dat i czasów Problemy z datami Funkcje Excela związane z datami i godzinami Wyświetlanie bieżącej daty i czasu Obliczanie wieku Obliczanie liczby dni między dwiema datami Obliczanie liczby dni roboczych między dwiema datami Generowanie listy dni roboczych z wyłączeniem świąt Wyodrębnianie części daty Obliczanie liczby lat i miesięcy między datami Przekształcanie dat na format daty juliańskiej Obliczanie procentowej wartości minionej i pozostałej części roku Zwracanie ostatniego dnia danego miesiąca Obliczanie numeru kwartału, w jakim wypada podana data Obliczanie numeru kwartału fiskalnego, w jakim wypada podana data Zwracanie numeru miesiąca w roku fiskalnym na podstawie daty Obliczanie daty n-tego dnia tygodnia w danym miesiącu Obliczanie daty ostatniego wystąpienia danego dnia tygodnia w miesiącu Wyodrębnianie składników godziny Obliczanie czasu, jaki upłynął od danej chwili Zaokrąglanie wartości czasu Przeliczanie wartości dziesiętnych godzin, minut lub sekund na czas Dodawanie godzin, minut i sekund do wartości czasu Rozdział 14. Zastosowanie formuł do analizy warunkowejOmówienie analizy warunkowej Sprawdzanie, czy został spełniony prosty warunek Sprawdzanie wielu warunków Weryfikowanie danych warunkowych Sprawdzanie dwóch warunków z użyciem funkcji ORAZ Sprawdzanie dwóch warunków z użyciem funkcji LUB Wykonywanie obliczeń warunkowych Sumowanie wszystkich wartości spełniających konkretny warunek Sumowanie wszystkich wartości spełniających dwa warunki lub więcej Sumowanie wartości przypadających na podany zakres dat Zliczanie wartości spełniających określony warunek Zliczanie wartości spełniających dwa warunki lub więcej Znajdowanie znaków niestandardowych Obliczanie średniej z wartości spełniających określone kryteria Obliczanie średniej z wartości spełniających dwa lub więcej kryteriów Rozdział 15. Zastosowanie formuł do wyszukiwania i dopasowywaniaOmówienie formuł do wyszukiwania Posługiwanie się funkcjami do wyszukiwania Wyszukiwanie dokładnej wartości na podstawie lewej kolumny Wyszukiwanie dokładnej wartości na podstawie dowolnej kolumny Wyszukiwanie wartości w poziomie Ukrywanie błędów zwracanych przez funkcje wyszukujące Znajdowanie najbliższego dopasowania z sekwencji wartości Wyszukiwanie wartości z różnych tabel Wyszukiwanie wartości na podstawie macierzy dwukierunkowej Wyszukiwanie wartości na podstawie różnych kryteriów Znajdowanie ostatniej wartości w kolumnie Rozdział 16. Formuły, tabele i formatowanie warunkowePodświetlanie komórek spełniających określone kryteria Podświetlanie komórki na podstawie wartości innej komórki Podświetlanie wartości, które występują na liście 1., ale nie ma ich na liście 2. Podświetlanie wartości, które występują na liście 1. i na liście 2. Wyróżnianie na podstawie dat Wyróżnianie dni przypadających między dwiema datami Wyróżnianie komórek na podstawie terminu wymagalności Rozdział 17. Sposoby unikania błędów w formułachIdentyfikacja i usuwanie błędów formuł Brakujące nawiasy okrągłe Komórki wypełnione znakami # Puste komórki wcale takimi nie są Nadmiarowe znaki spacji Formuły zwracające błąd Śledzenie wartości błędów Problemy z kolejnością stosowania operatorów Formuły nie są obliczane Problemy z dokładnością liczb zmiennoprzecinkowych Błędy związane z "fantomowymi" łączami Zastosowanie narzędzi inspekcji programu Excel Identyfikowanie komórek określonego typu Przeglądanie formuł Śledzenie powiązań pomiędzy komórkami Śledzenie wartości błędów Usuwanie błędów odwołań cyklicznych Zastosowanie funkcji sprawdzania błędów w tle Szacowanie formuł Szukanie i zastępowanie Szukanie informacji Zastępowanie danych Wyszukiwanie formatowania Sprawdzanie pisowni w arkuszach Zastosowanie autokorekty Część III. Tworzenie wykresów i innych wizualizacjiRozdział 18. Podstawowe techniki tworzenia wykresówCo to jest wykres? Obsługa wykresów w Excelu Wykresy osadzone Arkusze wykresów Elementy wykresu Ograniczenia wykresów Podstawowe informacje o tworzeniu wykresów Tworzenie wykresu Zmiana orientacji wierszy i kolumn Zmiana rodzaju wykresu Stosowanie układu wykresu Stosowanie stylu wykresu Dodawanie i usuwanie elementów wykresu Formatowanie elementów wykresu Modyfikowanie i konfigurowanie wykresów Przenoszenie i skalowanie wykresu Przekształcanie wykresu osadzonego w arkusz wykresu Kopiowanie wykresu Usuwanie wykresu Dodawanie elementów wykresu Przenoszenie i usuwanie elementów wykresu Formatowanie elementów wykresu Kopiowanie formatowania wykresu Zmiana nazwy wykresu Drukowanie wykresów Typy wykresów Wybieranie typu wykresu Wykresy kolumnowe Wykresy słupkowe Wykresy liniowe Wykresy kołowe Wykresy XY (punktowe) Wykresy warstwowe Wykresy radarowe Wykresy powierzchniowe Wykresy bąbelkowe Wykresy giełdowe Nowe typy wykresów w Excelu Histogramy Wykresy Pareto Wykresy kaskadowe Wykresy typu "skrzynka i wąsy" Koncentryczne wykresy pierścieniowe Wykresy typu "mapa drzewa" Wykresy lejkowe Kartogram Rozdział 19. Zaawansowane techniki tworzenia wykresówZaznaczanie elementów wykresu Zaznaczanie przy użyciu myszy Zaznaczanie przy użyciu klawiatury Zaznaczanie przy użyciu kontrolki Elementy wykresu Możliwości modyfikacji elementów wykresu za pomocą interfejsu użytkownika Zastosowanie okienka zadań Formatowanie Zastosowanie ikon formatowania wykresów Zastosowanie Wstążki Zastosowanie minipaska narzędzi Modyfikowanie obszaru wykresu Modyfikowanie obszaru kreślenia Praca z tytułami wykresu Edytowanie legendy Modyfikowanie linii siatki Modyfikowanie osi Modyfikowanie osi wartości Modyfikowanie osi kategorii Praca z seriami danych Usuwanie albo ukrywanie serii danych Dodawanie nowej serii danych do wykresu Zmiana danych w ramach serii Wyświetlanie etykiet danych na wykresie Obsługiwanie brakujących danych Dodawanie słupków błędów Dodawanie linii trendu Tworzenie wykresów złożonych Wyświetlanie tabeli danych Tworzenie szablonów wykresów Rozdział 20. Tworzenie wykresów przebiegu w czasieTypy wykresów przebiegu w czasie Tworzenie wykresów przebiegu w czasie Konfigurowanie wykresów przebiegu w czasie Zmiana rozmiaru wykresów przebiegu w czasie Obsługa ukrytych lub brakujących danych Zmiana typu wykresu przebiegu w czasie Zmiana koloru i szerokości linii wykresu przebiegu w czasie Wyróżnianie wybranych punktów danych Dostosowywanie skalowania osi wykresu przebiegu w czasie Symulowana linia referencyjna Wykorzystanie osi dat Wykresy przebiegu w czasie uaktualniane automatycznie Wyświetlanie wykresu przebiegu w czasie dla dynamicznego zakresu komórek Rozdział 21. Wizualizowanie za pomocą kształtów i niestandardowych formatów liczbWizualizacja za pomocą formatów liczbowych Podstawowe formatowanie liczb Wyrafinowane sposoby formatowania liczb Zastosowanie symboli w celu urozmaicenia raportów Elementy wizualne w postaci kształtów i ikon Dodawanie kształtu Wstawianie ikon w formacie SVG Wstawianie modeli 3D Zaznaczanie i ukrywanie kształtów Formatowanie kształtów i ikon Uatrakcyjnianie raportów Excela za pomocą kształtów Tworzenie dynamicznych etykiet Tworzenie obrazów połączonych Zastosowanie obiektów SmartArt i WordArt Podstawy obiektów SmartArt Podstawy obiektów WordArt Praca z innymi plikami graficznymi O plikach graficznych Wstawianie zrzutów ekranu Używanie obrazu jako tła arkusza Edytor równań Część IV. Obsługa i analiza danychRozdział 22. Importowanie i porządkowanie danych Importowanie danych Importowanie danych z pliku Importowanie a otwieranie Importowanie pliku tekstowego Kopiowanie i wklejanie danych Porządkowanie danych Usuwanie powtarzających się wierszy Identyfikowanie powtarzających się wierszy Dzielenie tekstu Zmiana wielkości liter Usuwanie nadmiarowych spacji Usuwanie "dziwnych" znaków Konwertowanie wartości Klasyfikowanie wartości Łączenie kolumn Zmiana kolejności kolumn Losowe rozmieszczanie wierszy Wyodrębnianie nazw plików z adresów URL Dopasowywanie tekstu na liście Zmiana pionowego układu danych na poziomy Wypełnianie luk w zaimportowanym raporcie Sprawdzanie pisowni Zamiana i usuwanie tekstu z komórek Dodawanie tekstu do komórek Rozwiązywanie problemów z minusami na końcu wartości Porządkowanie danych - lista kontrolna Eksportowanie danych Eksportowanie do pliku tekstowego Eksportowanie do innych formatów Rozdział 23. Sprawdzanie poprawności danychSprawdzanie poprawności danych Określanie kryteriów sprawdzania poprawności danych Typy dostępnych kryteriów sprawdzania poprawności danych Tworzenie list rozwijanych Zastosowanie formuł przy definiowaniu zasad sprawdzania poprawności danych Odwołania do komórek Przykłady formuł sprawdzania poprawności danych Akceptowanie tylko tekstu Akceptowanie wartości tylko wtedy, gdy jest ona większa od wartości znajdującej się w poprzedniej komórce Akceptowanie tylko unikatowych wartości Akceptowanie tylko ciągów znaków zawierających konkretny znak Akceptowanie tylko dat, które wskazują określony dzień tygodnia Akceptowanie tylko tych wartości, które nie przekraczają sumy Tworzenie listy zależnej Weryfikacja danych bez ograniczania rodzaju wpisu Wyświetlanie komunikatu wejściowego Definiowanie sugerowanych wartości Rozdział 24. Tworzenie i stosowanie konspektówPodstawowe informacje na temat konspektów Tworzenie konspektu Przygotowanie danych Automatyczne tworzenie konspektu Ręczne tworzenie konspektu Praca z konspektami Wyświetlanie poziomów Dodawanie danych do konspektu Usuwanie konspektu Konfigurowanie symboli konspektu Ukrywanie symboli konspektu Rozdział 25. Łączenie i konsolidacja arkuszyŁączenie skoroszytów Tworzenie formuł odwołań zewnętrznych Składnia formuł odwołań Tworzenie formuły łączącej metodą wskazania Wklejanie łączy Praca z formułami zewnętrznych odwołań Tworzenie łączy do niezapisanych skoroszytów Otwieranie skoroszytu przy użyciu formuł odwołań zewnętrznych Określanie domyślnego zachowania Aktualizacja łączy Zmiana źródła łącza Przerywanie łączy Unikanie potencjalnych problemów z formułami odwołań zewnętrznych Zmiana nazwy lub przenoszenie skoroszytu źródłowego Zastosowanie polecenia Zapisz jako Modyfikowanie skoroszytu źródłowego Łącza pośredniczące Konsolidacja arkuszy Konsolidacja arkuszy przy użyciu formuł Konsolidacja arkuszy przy użyciu polecenia Wklej specjalnie Konsolidacja arkuszy przy użyciu okna dialogowego Konsolidowanie Przykład konsolidacji skoroszytów Odświeżanie konsolidacji Więcej informacji o konsolidowaniu Rozdział 26. Tabele przestawne - wprowadzenieTabele przestawne Tabela przestawna na przykładzie Automatyczne tworzenie tabeli przestawnej Ręczne tworzenie tabel przestawnych Określanie danych Określanie lokalizacji tabeli przestawnej Konstruowanie tabeli przestawnej Formatowanie tabeli przestawnej Terminologia tabel przestawnych Modyfikowanie tabeli przestawnej Dodatkowe przykłady tabel przestawnych Jaka jest całkowita dzienna wartość nowych depozytów dla każdego oddziału? W którym dniu tygodnia otwieranych jest najwięcej kont? Ile kont (z uwzględnieniem podziału na typy) otwarto w każdym oddziale? Jak się przedstawia rozkład ilości środków pieniężnych na różnych kontach? Jakiego typu konta są najczęściej zakładane przez kasjera? W którym oddziale kasjerzy otwierają najwięcej rachunków nowym klientom? Więcej informacji Rozdział 27. Analiza danych za pomocą tabel przestawnychPraca z danymi nienumerycznymi Grupowanie pozycji tabeli przestawnej Ręczne grupowanie pozycji Automatyczne grupowanie pozycji Tworzenie rozkładu częstości Wstawianie do tabeli pól i elementów obliczeniowych Tworzenie pola obliczeniowego Wstawianie elementów obliczeniowych Filtrowanie tabel przestawnych przy użyciu fragmentatorów Filtrowanie tabel przestawnych za pomocą osi czasu Odwoływanie się do komórek w obrębie tabeli przestawnej Tworzenie wykresów przestawnych Przykład wykresu przestawnego Dodatkowe informacje na temat wykresów przestawnych Zastosowanie funkcji Model danych Rozdział 28. Analiza co-jeśliPrzykład analizy co-jeśli Typy analiz co-jeśli Ręczna analiza co-jeśli Tworzenie tabel danych Menedżer scenariuszy Analizowanie danych z użyciem sztucznej inteligencji Korzystanie z sugestii Excela Tworzenie zapytań dotyczących analizowanych danych Rozdział 29. Analiza danych przy użyciu funkcji Szukaj wyniku i SolverOdwrotna analiza co-jeśli Szukanie wyniku dla jednej komórki Przykład szukania wyniku Więcej o szukaniu wyniku Narzędzie Solver Do jakich zadań można wykorzystać Solvera? Prosty przykład Solvera Więcej o Solverze Przykłady wykorzystania narzędzia Solver Rozwiązywanie układu równań liniowych Minimalizacja kosztów wysyłki Przydział zasobów Optymalizacja portfela inwestycyjnego Rozdział 30. Analiza danych za pomocą dodatku Analysis ToolPakAnalysis ToolPak - przegląd możliwości analizy danych Instalowanie dodatku Analysis ToolPak Używanie narzędzi analizy danych Narzędzia dodatku Analysis ToolPak Analiza wariancji Korelacja Kowariancja Statystyka opisowa Wygładzanie wykładnicze Test F (z dwiema próbami dla wariancji) Analiza Fouriera Histogram Średnia ruchoma Generowanie liczb pseudolosowych Ranga i percentyl Regresja Próbkowanie Test t Test z (z dwiema próbami dla średnich) Rozdział 31. Ochrona danychTypy ochrony Ochrona arkusza Odblokowywanie komórek Opcje ochrony arkusza Przypisywanie uprawnień użytkownika Ochrona skoroszytu Wymóg podania hasła w celu otwarcia skoroszytu Ochrona struktury skoroszytu Ochrona projektu Visual Basic Powiązane zagadnienia Zapisywanie arkusza w postaci dokumentu PDF Finalizowanie skoroszytu Inspekcja skoroszytu Zastosowanie cyfrowego podpisu Część V. Zastosowanie dodatków Power Pivot i Power QueryRozdział 32. Power Pivot - wstępOmówienie wewnętrznego modelu danych Power Pivot Wstążka Power Pivot Łączenie tabel Excela z dodatkiem Power Pivot Wczytywanie danych z innych źródeł Wczytywanie danych z relacyjnych baz danych Wczytywanie danych z "kartotekowej bazy danych" Odświeżanie danych i zarządzanie połączeniami Rozdział 33. Bezpośrednia praca z wewnętrznym modelem danychWprowadzanie danych bezpośrednio do modelu wewnętrznego Zarządzanie relacjami w wewnętrznym modelu danych Zarządzanie zapytaniami i połączeniami Rozdział 34. Power Pivot - wprowadzanie formułRozszerzanie danych Power Pivot o kolumny obliczeniowe Tworzenie kolumny obliczeniowej Formatowanie kolumn obliczeniowych Odwoływanie się do kolumn obliczeniowych w innych wyrażeniach Ukrywanie kolumn obliczeniowych przed użytkownikami Zastosowanie języka DAX do tworzenia kolumn obliczeniowych Wybieranie "bezpiecznych" funkcji DAX dla kolumn obliczeniowych Tworzenie kolumn obliczeniowych z użyciem funkcji DAX Odwoływanie się do pól z innych tabel Zagnieżdżanie funkcji Tworzenie miar obliczeniowych Edytowanie i usuwanie miar obliczeniowych Zastosowanie funkcji modułowych do "uwalniania" danych Rozdział 35. Power Query - wstępPodstawy Power Query Analiza kroków zapytania Zapoznanie z zaawansowanym edytorem zapytań Odświeżanie danych Power Query Zarządzanie istniejącymi zapytaniami Omówienie działań na kolumnach Omówienie działań na tabeli Pozyskiwanie danych z zewnętrznych źródeł Importowanie danych z plików Importowanie z systemów baz danych Pozyskiwanie danych z innych systemów Zarządzanie ustawieniami źródeł danych Edytowanie ustawień dostępu do danych źródłowych Profilowanie danych przy użyciu Power Query Opcje profilowania danych Szybkie operacje dotyczące profilowania danych Rozdział 36. Przetwarzanie danych za pomocą Power QueryWykonywanie typowych przekształceń Usuwanie powtarzających się rekordów Wypełnianie pustych pól Zastępowanie pustych łańcuchów znaków Scalanie kolumn Zmiana wielkości liter Wyszukiwanie i zastępowanie konkretnych ciągów znakowych Przycinanie i oczyszczanie tekstu Wyodrębnianie ciągów znaków z lewej i z prawej strony oraz ze środka Wyodrębnianie pierwszych i ostatnich znaków Wyodrębnianie środkowych znaków Dzielenie kolumn na podstawie ograniczników Anulowanie przestawienia kolumn Anulowanie przestawienia niezaznaczonych kolumn Przestawianie kolumn Tworzenie kolumn niestandardowych Konkatenacja w kolumnie niestandardowej Omówienie konwersji typów danych Rozbudowywanie kolumn niestandardowych za pomocą funkcji Instrukcje warunkowe w kolumnach niestandardowych Grupowanie i agregowanie danych Obsługa niestandardowych typów danych Rozdział 37. Dostrajanie zapytańPonowne wykorzystywanie kroków zapytania Omówienie procesu dołączania danych Tworzenie potrzebnych zapytań Łączenie danych Omówienie polecenia Scalanie Omówienie złączeń Power Query Scalanie zapytań Zastosowanie logiki rozmytej Rozdział 38. Power Query - zwiększanie wydajnościGarść wskazówek zwiększających produktywność w Power Query Pozyskiwanie informacji o zapytaniach Grupowanie zapytań Szybsze zaznaczanie kolumn w zapytaniach Zmienianie nazw kroków zapytania Szybkie tworzenie tabel referencyjnych Kopiowanie zapytań dla oszczędności czasu Wyświetlanie zależności między zapytaniami Definiowanie domyślnych ustawień wczytywania Zapobieganie automatycznym zmianom typów danych Rozwiązywanie problemów z wydajnością Power Query Zastosowanie widoków zamiast tabel Pozwól się wykazać serwerowi baz danych. Aktualizacja do 64-bitowej wersji Excela Wyłączanie ustawień prywatności w celu zwiększenia wydajności Wyłączanie wykrywania relacji Część VI. AutomatyzacjaRozdział 39. Podstawowe informacje na temat języka programowania Visual Basic for ApplicationsPodstawowe informacje na temat makr języka VBA Wyświetlanie karty Deweloper Bezpieczeństwo makr Zapisywanie skoroszytów zawierających makra Dwa typy makr języka VBA Procedury Sub języka VBA Funkcje języka VBA Tworzenie makr języka VBA Rejestrowanie makr języka VBA Więcej informacji na temat rejestracji makr języka VBA Pisanie kodu źródłowego w języku VBA Więcej informacji na temat języka VBA Rozdział 40. Tworzenie niestandardowych funkcji arkuszaPodstawowe informacje na temat funkcji języka VBA Prosty przykład Tworzenie funkcji niestandardowej Zastosowanie funkcji w arkuszu Analiza funkcji niestandardowej O procedurach Function Wywoływanie procedur Function Wywoływanie funkcji niestandardowych z procedury Zastosowanie funkcji niestandardowych w formule arkusza Argumenty procedury Function Funkcja pozbawiona argumentów Funkcja przyjmująca jeden argument Kolejna funkcja z jednym argumentem Funkcja przyjmująca dwa argumenty Funkcja przyjmująca argument w postaci zakresu Prosta, ale przydatna funkcja Usuwanie błędów funkcji niestandardowych Wstawianie funkcji niestandardowych Dodatkowe informacje Rozdział 41. Tworzenie okien dialogowychDo czego mogą się przydać okna dialogowe? Alternatywy dla okien dialogowych Funkcja InputBox Funkcja MsgBox Podstawowe informacje na temat tworzenia okien dialogowych Praca z formularzami UserForm Dodawanie kontrolek Modyfikacja właściwości kontrolki Obsługa zdarzeń Wyświetlanie formularza UserForm Przykład formularza UserForm Tworzenie formularza UserForm Testowanie formularza UserForm Tworzenie procedury obsługującej zdarzenie Kolejny przykład formularza UserForm Tworzenie formularza UserForm Tworzenie procedur obsługujących zdarzenia Wyświetlanie formularza UserForm Testowanie formularza UserForm Wykonywanie makra przy użyciu przycisku arkusza Umieszczanie makra na pasku narzędzi Szybki dostęp Ulepszanie okien dialogowych Dodawanie skrótów klawiaturowych Sterowanie kolejnością uaktywniania kontrolek przez klawisz Tab Dalsza nauka Rozdział 42. Zastosowanie w arkuszu kontrolek okien dialogowychDlaczego stosuje się kontrolki w arkuszu? Zastosowanie kontrolek Dodawanie kontrolki Tryb projektowania Modyfikowanie właściwości Właściwości współdzielone Łączenie kontrolek z komórkami Tworzenie makr dla kontrolek Dostępne kontrolki ActiveX Kontrolka Pole wyboru Kontrolka Pole kombi Kontrolka Przycisk polecenia Kontrolka Obraz Kontrolka Etykieta Kontrolka Pole listy Kontrolka Przycisk opcji Kontrolka Pasek przewijania Kontrolka Przycisk pokrętła Kontrolka Pole tekstowe Kontrolka Przycisk przełącznika Rozdział 43. Praca ze zdarzeniami programu ExcelZdarzenia Wprowadzanie kodu procedury języka VBA obsługującej zdarzenie Zastosowanie zdarzeń zachodzących na poziomie skoroszytu Zastosowanie zdarzenia Open Zastosowanie zdarzenia SheetActivate Zastosowanie zdarzenia NewSheet Zastosowanie zdarzenia BeforeSave Zastosowanie zdarzenia BeforeClose Praca ze zdarzeniami arkusza Zastosowanie zdarzenia Change Monitorowanie zmian w określonym zakresie Zastosowanie zdarzenia SelectionChange Zastosowanie zdarzenia BeforeRightClick Zastosowanie zdarzeń specjalnych Zastosowanie zdarzenia OnTime Zastosowanie zdarzenia OnKey Rozdział 44. Przykłady aplikacji napisanych w języku VBAPraca z zakresami Kopiowanie zakresu Kopiowanie zakresu o zmiennej wielkości Zaznaczanie komórek - od aktywnej aż do końca wiersza lub kolumny Zaznaczanie wiersza lub kolumny Przenoszenie zakresu Optymalne wykonywanie pętli w zakresie Wyświetlenie prośby o wprowadzenie do komórki wartości Określanie typu zaznaczenia Identyfikacja zaznaczeń wielokrotnych Zliczanie zaznaczonych komórek Praca ze skoroszytami Zapisywanie wszystkich skoroszytów Zapisywanie i zamykanie wszystkich skoroszytów Tworzenie skoroszytu Praca z wykresami Modyfikowanie typu wykresu Modyfikowanie właściwości wykresu Formatowanie wykresu Rady dotyczące przyspieszania programów VBA Wyłączanie funkcji aktualizacji zawartości ekranu Zapobieganie wyświetlaniu komunikatów ostrzegawczych Upraszczanie odwołań do obiektów Deklarowanie typów zmiennych Rozdział 45. Tworzenie własnych dodatków do programu ExcelCzym jest dodatek? Praca z dodatkami Kiedy warto tworzyć dodatki? Tworzenie dodatków Przykład dodatku Moduł Module1 Formularz UserForm Testowanie skoroszytu Dodawanie opisów Tworzenie interfejsu ułatwiającego obsługę makra w dodatku Ochrona projektu Tworzenie dodatku Instalowanie dodatku Skorowidz

Specyfikacja

Autor
  • Michael Alexander, Dick Kusleika
Wybrane wydawnictwa
  • Helion