Aktywna sprzedaż ubezpieczeń. Jak wdrożyć Tychy

Praca w charakterze agenta ubezpieczeniowego jest obecnie jedną z najłatwiejszych profesji do podjęcia. Jednak utrzymanie się w tej branży to trudne wyzwanie. Pozyskiwanie nowych klientów oraz obsługa bieżących wymagają żelaznej dyscypliny i konsekwencji oraz kluczowych umiejętności z zakresu …

od 32,45 Najbliżej: 12 km

Liczba ofert: 13

Oferta sklepu

Opis

Praca w charakterze agenta ubezpieczeniowego jest obecnie jedną z najłatwiejszych profesji do podjęcia. Jednak utrzymanie się w tej branży to trudne wyzwanie. Pozyskiwanie nowych klientów oraz obsługa bieżących wymagają żelaznej dyscypliny i konsekwencji oraz kluczowych umiejętności z zakresu telemarketingu (umawianie spotkań), psychologii (rozumienie potrzeb klienta) i sprzedaży (finalizowanie umów). Dlatego oddaję w Twoje ręce model AIDDA(S), który pomaga skutecznie utrzymać kontrolę nad procesem sprzedaży oraz rozwinąć niezbędne kompetencje w zakresie aktywnej sprzedaży ubezpieczeń. Książka ta powstała przede wszystkim z myślą o osobach, które dopiero zaczynają pracę w branży ubezpieczeń i nigdy wcześniej nie sprzedawały lub nie musiały aktywnie budować bazy klientów. Jestem jednak przekonany, że również agenci z kilkuletnim stażem odnajdą w niej dobre praktyki, które zainspirują ich do ulepszenia dotychczasowego systemu pracy. Adam Staniszewski — trener, wykładowca akademicki i praktyk sprzedaży ubezpieczeń. Z wykształcenia humanista z tytułem doktora. Jako praktyk aktywnie sprzedawał ubezpieczenia na życie i majątkowe oraz wdrażał do pracy nowych agentów ubezpieczeniowych. Jako trener specjalizuje się w szkoleniach z zakresu procesu sprzedaży, aktywnego pozyskiwania rynku, budowania relacji z klientem oraz komunikacji interpersonalnej i motywacji. W wolnym czasie pasjonuje się piłką nożną i bieganiem. Spis treści: Słowo wstępu. Dla kogo jest ta książka? Pierwsze 90 dni w ubezpieczeniach studium przypadku Tomasza Poradnego DZIEŃ 1. HISTORIA TOMKA Historia nr 1 Historia nr 2 Historia nr 3 DZIEŃ 8. DZIEŃ 10. HISTORIA KAROLA DZIEŃ 16. DZIEŃ 22. Historia Stanisława DZIEŃ 50. DZIEŃ 55. DZIEŃ 61. DZIEŃ 62. DZIEŃ 65. DZIEŃ 90. Narzędziowy system sprzedaży AIDDA(S) Siła systemu w aktywnej sprzedaży ubezpieczeń Ćwiczenie: Specyfika polskiego klienta (typologia osobowości) TYPY: JA i INNY JA INNY TYPY: CELE I PROBLEMY CELE PROBLEMY TYPY: OSOBISTY I RZECZOWY OSOBISTY RZECZOWY TYPY: ZGODNY I NEGUJĄCY ZGODNY NEGUJĄCY TYPY: SYSTEMATYCZNY I CHAOTYCZNY SYSTEMATYCZNY CHAOTYCZNY Ćwiczenie: Prospecting. Jak stworzyć bazę potencjalnych klientów w branży ubezpieczeniowej? Jak definiować profil swojego potencjalnego klienta? Generowanie leadów sprzedażowych Działania prospectingowe w internecie Lista polecających Kryterium 1. Kryterium 2. Kryterium 3. Kryterium 4. Kryterium 5. Telefon do osoby z listy polecających Scenariusz 1. Scenariusz 2. Scenariusz 3. Scenariusz 4. Spotkanie z osobą z listy polecających Centrum wpływu Ćwiczenie nr 1: Ćwiczenie nr 2: Inicjowanie spotkań i rozmów sprzedażowych (telefon, door to door) ATTENTION Dlaczego inicjuję kontakt? Określenie celów maksymalnych i minimalnych w rozmowie telefonicznej Podstawy wiarygodności jak budować zaufanie podczas pierwszego kontaktu z klientem? Perspektywa butów klienta. Jak budować strategię indywidualnego podejścia do klienta? Propozycja terminu spotkania Telefon i co dalej? Liczy się nie tylko to, co mówisz, ale też to, jak mówisz operowanie głosem w rozmowie telefonicznej Po pierwsze: dykcja Po drugie: modulacja Po trzecie: intonacja Po czwarte: tempo Po piąte: pauza Po szóste: oddech Trudne sytuacje na etapie Attention Jak ominąć sekretariat? Reanimacja kontaktu Metoda door to door Ćwiczenie nr 1: Ćwiczenie nr 2: Jak zainteresować klienta produktem ubezpieczeniowym INTEREST Storytelling jak opowiadać historie, które sprzedają? Przykład 1. Przykład 2. Dobre praktyki na etapie Interest. Pierwszy kontakt z klientem Miejsce spotkania Uścisk ręki Wizytówka Mechanizm projekcji, czyli destrukcyjna siła nastawień i stereotypów. Dlaczego warto być czytelnym, sprzedając ubezpieczenia? Podstawa wiarygodności, czyli co wiem o firmie, którą reprezentuję? Ćwiczenie: Jak angażować klienta w trakcie spotkania DESIRE Pytania pogłębiające. Jak odkrywać wartości i potrzeby klienta? Aktywne słuchanie Prezentacja to nie tylko słowa, czyli jak wykorzystać grafikę i metody wizualne do prezentacji produktów ubezpieczeniowych Wykorzystanie grafiki przy rozmowie na temat zakresu ubezpieczenia i wysokości SU w polisach na życie Wykorzystanie grafiki przy rozmowie na temat zakresu ubezpieczenia i wysokości SU w polisach ubezpieczenia budynków i lokali Wykorzystanie grafiki do przedstawienia istoty działania kapitałowych funduszy inwestycyjnych Wykorzystanie grafiki przy prezentacji funkcjonowania indywidualnych polis życiowych Wykorzystanie Ogólnych Warunków Ubezpieczenia Trudne sytuacje na etapie Desire Sygnały zakupu Klient milczek Klient przepytywacz Momentum w sprzedaży Ćwiczenie nr 1: Ćwiczenie nr 2: Zamykanie rozmów sprzedażowych DECISION Jak aktywnie przechodzić do zamknięcia sprzedaży? Cena ma znaczenie. Jak się przygotować do negocjacji wysokości składki ubezpieczeniowej? Metoda diagnostyczna Metoda kontrastu (ubezpieczenia życiowe) Metoda pierwszego kroku (ubezpieczenia życiowe) Ćwiczenie nr 1: Ćwiczenie nr 2: Efektywność w pracy agenta. Jak łączyć obsługę klientów z aktywnym powiększaniem swojego portfela ACTION Finalizacja umowy, czyli ostatnia prosta przed wypłatą prowizji Efektywność osobista w pracy agenta Praca z celami sprzedażowymi Planowanie tygodnia pracy Za co mam prowizję? Podejmowanie decyzji i ustalanie priorytetów Realizacja i organizacja zaplanowanych aktywności Jak kontrolować swoją efektywność? Trudne sytuacje na etapie Action, czyli jak zachować konsekwencję i determinację w utrzymaniu poczynionych założeń Ćwiczenie: Satysfakcja klienta jak o nią dbać i osiągać z niej korzyści SATISFACTION Jak pozyskiwać polecenia do nowych klientów? Pułapka Nie pytam, ponieważ nie wypada Pułapka Polecenia za wszelką cenę Pułapka Szukanie zainteresowanych Pułapka Liczy się każdy numer Pułapka Wiem już wszystko Pułapka Zastanowię się Obsługa posprzedażowa Reklamacja. Jak wykorzystać szansę na zbudowanie lojalności klienta? Trudne sytuacje na etapie Satisfaction Ćwiczenie: Skąd czerpać siłę i motywację do aktywnej sprzedaży? Powód 1. Brak przekonania do tego, co robię, i do tego, co mam do zaoferowania swoim klientom Powód 2. Zrezygnowanie, zamartwianie się oraz poczucie braku celowości wykonywanych obowiązków Dążenie do perfekcjonizmu Planowanie bez działania Przepracowanie Wygórowane oczekiwania Przytłoczenie Frustracja Rozproszenie Powód 3. Lęk przed porażką, odrzuceniem i oceną Powód 4. Niedostrzeganie swojej strefy wpływów Powód 5. Wiedza i umiejętności Ćwiczenie: Zakończenie Standardy w procesie sprzedaży Standard spotkania z polecającym Standard rozmowy telefonicznej Standard spotkania bez prezentacji rozwiązania (analiza potrzeb) Standard spotkania z prezentacją rozwiązania Spotkanie relacyjne (wręczenie polisy) Lista inspirujących lektur Kontrakt OSH Kim jesteśmy? Jak pracujemy? Do czego możemy być przydatni naszym klientom? Nasze programy Zarządzanie Psychologia szefa. Szef to zawód Psychologia szefa. Szef w roli coacha Menedżerowie rozwijają umiejętności z zakresu: Psychologia szefa. Szef wobec zespołu DNA inspirującego menedżera Nasze programy Sprzedaż Handlowanie to gra. Jak zdobywać nowego klienta? Handlowanie to gra. Zamykanie sprzedaży Handlowanie to gra. Trudny klient Handlowanie to gra. Budowanie długotrwałych relacji Handlowanie to gra. Jak odzyskiwać pieniądze od kontrahentów System aktywnej sprzedaży AIDDA(S) Nasze programy Przywództwo Decision Making for Leaders Grytviken Game Nasze programy Współpraca Docenić konflikt, czyli jak zarządzać konfliktem. Negocjacje nastawione na współpracę Klienci, z którymi współpracujemy O autorze: Adam Staniszewski — trener, wykładowca akademicki i praktyk sprzedaży ubezpieczeń. Z wykształcenia humanista z tytułem doktora. Jako praktyk aktywnie sprzedawał ubezpieczenia na życie i majątkowe oraz wdrażał do pracy nowych agentów ubezpieczeniowych. Jako trener specjalizuje się w szkoleniach z zakresu procesu sprzedaży, aktywnego pozyskiwania rynku, budowania relacji z klientem oraz komunikacji interpersonalnej i motywacji. W wolnym czasie pasjonuje się piłką nożną i bieganiem.

Specyfikacja

Wybrane wydawnictwa
  • Onepress
Rok wydania
  • 2015
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB
Ilość stron
  • 324