Regulamin
Regulamin świadczenia usług dla Użytkowników Ceneolokalnie
-
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania oraz warunki świadczenia przez Ceneo na rzecz Użytkowników usług w ramach Serwisu Ceneolokalnie („Usługi Ceneolokalnie”).
- Warunkiem technicznym korzystania z Usługi Ceneolokalnie jest posiadanie komputera z dostępem do sieci Internet i z zainstalowaną przeglądarką internetową. W przypadku korzystania z niektórych Usług konieczne jest posiadanie konta poczty elektronicznej. Korzystanie z Usługi Ceneolokalnie możliwe jest wyłącznie przez przeglądarkę internetową.
- W celu skorzystania z pełnej funkcjonalności Usług Ceneolokalnie, niezbędne jest włączenie w przeglądarce internetowej Użytkownika obsługi Java Script, Java a także cookies.
- Regulamin jest udostępniany nieprzerwanie na stronie internetowej Serwisu Ceneolokalnie w sposób umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
-
DEFINICJE
- Ceneo – Ceneo.pl sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Legnickiej 48A, 54-202 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000634928, kapitał zakładowy: 5 000 000 złotych, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 5252674781 oraz numer REGON 365338986
- Dzień roboczy – dzień inny niż sobota oraz inny niż dzień ustawowo wolny od pracy, w którym Operator płatności prowadzi swoją działalność.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Serwis Ceneolokalnie – prowadzony przez Ceneo w domenie Ceneolokalnie.pl serwis internetowy służący prezentacji towarów oferowanych przez Kontrahentów.
- Kontrahent – Przedsiębiorca, który zawarł z Ceneo Umowę w ramach Serwisu Ceneo.
- Punkt Odbioru Osobistego – wskazane przez Kontrahenta potencjalne miejsce zawarcia i finalizacji umowy sprzedaży towaru.
- Towar – produkt prezentowany w Serwisie Ceneolokalnie oferowany przez Kontrahentów dostępny w Punkcie Odbioru Osobistego.
- Umowa – umowa o świadczenie Usługi Ceneolokalnie zawarta na czas nieokreślony pomiędzy Użytkownikiem a Ceneo w trybie określonym w Regulaminie, której przedmiotem jest świadczenie Usług Ceneolokalnie w zakresie i na warunkach ujętych w Regulaminie.
- Użytkownik – użytkownik Internetu korzystający z Usługi Ceneolokalnie.
-
OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z USŁUGI CENEOLOKALNIE
- Korzystanie przez Użytkowników z Serwisu Ceneolokalnie ma charakter nieodpłatny.
- Ceneo nie jest sprzedawcą, ani stroną transakcji dokonywanych przez Użytkowników w Punkcie Odbioru Osobistego.
-
Usługa Ceneolokalnie umożliwia Użytkownikowi m.in.:
- uzyskiwanie informacji o dostępności Towarów oferowanych w Punkcie Odbioru Osobistego.
- porównanie cen Towarów oferowanych przez Kontrahentów,
- zapoznawanie się z opiniami zamieszczonymi przez Użytkowników na temat Towarów i Kontrahentów
- dostęp do strony internetowej sklepów Kontrahentów, których oferta Towarów jest prezentowana w Serwisie Ceneolokalnie,
- kontaktowanie się z Kontrahentem za pomocą formularza kontaktowego
- Dane dotyczące Towarów oraz informacje na temat dostępności Towarów w Punkcie Odbioru Osobistego umieszczane w Serwisie Ceneolokalnie pochodzą od Kontrahentów. Ceneo dokłada wszelkich starań, aby informacje prezentowane w Serwisie Ceneolokalnie były przedstawiane przez Kontrahentów zgodnie z aktualnym stanem faktycznym. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do aktualności danych lub innych kwestii związanych z opisem Towaru, ceną, dostępnością Towaru, Użytkownik powinien kontaktować się bezpośrednio Kontrahentem.
-
Ceneo nie odpowiada:
- za realizację zamówienia złożonego u Kontrahenta przez Użytkownika
- za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania przez Kontrahenta,
- za jakość, bezpieczeństwo, legalność Towarów, a także prawdziwość i rzetelność ich opisów udostępnianych przez Kontrahentów.
- W przypadku niedostępności Towaru w Punkcie Odbioru Osobistego lub innych przeszkód występujących po stronie Kontrahenta, Kontrahent będzie indywidualnie kontaktował się z Użytkownikiem.
- W przypadku rozbieżności pomiędzy opisem Towaru zamieszczonym zarówno przez Ceneo na stronach Serwisu Ceneolokalnie jak i przez Kontrahenta na jego stronie internetowej, wiążący dla Użytkownika i Kontrahenta jest opis Towaru na stronie internetowej Kontrahenta.
- Autorskie prawa majątkowe do elementów Serwisu Ceneolokalnie, w tym do logotypów i treści zamieszczonych w Serwisie Ceneolokalnie, a także do układu i kompozycji tych elementów (tzw. layout) oraz prawa własności przemysłowej, w tym prawa ochronne na znaki towarowe umieszczone w Serwisie Ceneolokalnie, przysługują Ceneo.
- Użytkownik nie jest uprawniony do kopiowania, rozpowszechniania, reprodukowania lub modyfikowania jakichkolwiek treści, w tym danych umieszczonych w Serwisie Ceneolokalnie.
-
ZAWARCIE UMOWY NA KORZYSTANIA Z SERWISU CENEOLOKALNIE
- Użytkownicy mają możliwość korzystania z Serwisu Ceneolokalnie bez dokonywania rejestracji bądź logowania.
- Zawarcie Umowy pomiędzy Użytkownikiem a Ceneo o świadczenie usług na warunkach określonych Regulaminem następuje z chwilą skorzystania przez Użytkownika z Usługi Ceneolokalnie.
-
OCHRONA PRYWATNOŚCI
- Administratorem danych osobowych w rozumieniu przepisu art. 4 ust. 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „ogólne rozporządzenie o ochronie danych”), w odniesieniu do danych Użytkowników, w tym Kupujących, korzystających z Usług, jest Ceneo.
- Dane osobowe Użytkowników, są przetwarzane zgodnie z prawem, w tym zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Dane osobowe Użytkowników, o których mowa w pkt 5.1., przetwarzane są w celu świadczenia tym Użytkownikom przez Ceneo Usługi Ceneolokalnie oraz w celach marketingowych związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa Ceneo (w tym Serwisu Ceneolokalnie), a także związanych ze świadczeniem usług przez Ceneo.
- Ceneo zabezpiecza dane osobowe Użytkowników przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, a także innymi przypadkami ich ujawnienia albo utraty oraz przed zniszczeniem lub nieuprawnioną modyfikacją wskazanych danych, jak również wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych Użytkowników, w tym zabezpieczenia o charakterze technicznym i programistycznym, w szczególności systemy szyfrowania danych.
- Ceneo zapewnia Użytkownikom realizację uprawnień wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych w szczególności prawa do: dostępu, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, przeniesienia danych, wniesienia sprzeciwu oraz niepodlegania zautomatyzowanym decyzjom. Użytkownik może wykonać przysługujące mu uprawnienia wnosząc odpowiednie żądanie do Ceneo.
- Dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym do otrzymania tych danych na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości. Dane osobowe Użytkowników, mogą być także przekazywane – w zakresie i na czas niezbędny do świadczenia lub realizacji usług świadczonych przez Ceneo - podmiotom trzecim, stanowiącym podmioty wykonujące na zlecenie Ceneo czynności związane ze świadczeniem usług przez Ceneo.
- Dane osobowe Użytkowników (adres e-mail) przekazywane są przez Ceneo Kontrahentom w ramach kontaktu zainicjowanego przez Użytkownika poprzez formularz kontaktowy dostępny w Serwisie Ceneolokalnie.
- Ceneo wykorzystuje adresy IP komputerów Użytkowników zbierane w trakcie połączeń internetowych z Serwisem Ceneo.pl w celach technicznych, związanych z administracją serwerami. Ponadto adresy IP służą do zbierania ogólnych, statystycznych informacji demograficznych (np. o regionie, z którego następuje połączenie) w celu dokonywania interpretacji odwiedzin oraz ruchu w Serwisie Ceneo.pl.
- Ceneo informuje, że podczas przeglądania stron internetowych Serwisu Ceneo.pl używane są przez Ceneo pliki „cookies”, czyli niewielkie informacje tekstowe, zapisywane w komputerze Użytkownika, które pozwalają dostosowywać usługi i treści do indywidualnych potrzeb i preferencji Użytkowników, jak również służą do opracowywania ogólnych statystyk dotyczących korzystania przez Użytkowników z Serwisu Ceneo.pl. Użytkownik w każdej chwili ma możliwość zablokowania generowania plików „cookies” poprzez wybranie odpowiedniej opcji w swojej przeglądarce internetowej. Ceneo informuje, że w przypadku wyłączenia w przeglądarce internetowej opcji pozwalającej na zapisywanie plików „cookies”, korzystanie z Serwisie Ceneolokalnie może być utrudnione, w tym wolniejsze niż zazwyczaj. Sposób oraz zakres działań Ceneo z wykorzystaniem plików „cookies” opisany został w Polityce plików cookies dostępnych pod linkiem: http://info.ceneo.pl/polityka_plikow_cookies
-
ZASADY DOTYCZĄCE PRZERW TECHNICZNYCH W DZIAŁANIU SERWISU CENEOLOKALNIE
- Ceneo dokłada wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Serwisu Ceneolokalnie. W przypadku wystąpienia awarii i błędów technicznych spowodowanych kłopotami ze sprzętem bądź oprogramowaniem, Ceneo podejmie działania pozwalające w jak największym stopniu ograniczyć negatywne skutki zaistniałych problemów technicznych w stosunku do Użytkowników.
- Konieczne przerwy techniczne planowane będą przez Ceneo w miarę możliwości w godzinach nocnych, celem zminimalizowania ich skutków wobec Użytkowników.
- Za awarię techniczną uznaje się sytuację, w której zdecydowana większość Użytkowników utraciła możliwość korzystania z podstawowych funkcjonalności Serwisu Ceneolokalnie związanych z przeglądaniem Towarów.
- Za błąd techniczny uznaje się każdy problem techniczny związany z funkcjonowaniem Serwisu Ceneolokalnie inny niż wskazany w powyższym pkt. 6.3.
-
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- Użytkownik może zgłaszać reklamacje dotyczące Usługi Ceneolokalnie.
-
Reklamacje można zgłaszać pisemnie, w formie listu poleconego, na adres:
Ceneo.pl sp. z o.o. – Ceneolokalnie.pl, ul. Legnicka 48 G, 54 – 202 Wrocław, bądź poprzez wysłanie wiadomości elektronicznej na adres e-mail: lokalnie@ceneo.pl. - Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać oznaczenie osoby zgłaszającej reklamację (imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail) oraz opis zdarzenia będącego przyczyną reklamacji. Jeżeli przekazane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Ceneo zwraca się do Użytkownika o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Ceneo.pl sp. z o.o. prawidłowo złożonej reklamacji (zawierającej wymagane elementy i niewymagającej uzupełnienia).
- Użytkownik otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji drogą korespondencji elektronicznej, na adres e-mail podany w reklamacji.
- Ceneo zastrzega, że reklamacje dotyczące jakości lub wad Towarów nabytych od Kontrahenta w Punkcie Odbioru Osobistego czy też nienależytego wykonania bądź niewykonania umowy sprzedaży, należy kierować bezpośrednio do Kontrahenta, od którego Towar pochodzi.
-
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W przypadku zmiany niniejszego Regulaminu, Ceneo poinformuje o tym Użytkowników na stronach Serwisu Ceneolokalnie.
- Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z dniem określonym przez Ceneo, nie krótszym jednak niż 14 dni od dnia ogłoszenia o zmianach w Serwisie Ceneolokalnie
- We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, a w szczególności przepisy kodeksu cywilnego, ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Wszelkie spory pomiędzy stronami Umowy rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.