Roblox Lua w 24 godziny. Tworzenie gier... Przemyśl

Roblox to popularna platforma do tworzenia gier, z której korzystają użytkownicy o różnym poziomie umiejętności w zakresie ich projektowania. W Robloksie używa się języka programowania Lua. Jest to język, którego można się szybko i łatwo nauczyć. Roblox Studio i Lua zapewniają idealne środowisko …

od 45 Najbliżej: 1,3 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Roblox to popularna platforma do tworzenia gier, z której korzystają użytkownicy o różnym poziomie umiejętności w zakresie ich projektowania. W Robloksie używa się języka programowania Lua. Jest to język, którego można się szybko i łatwo nauczyć. Roblox Studio i Lua zapewniają idealne środowisko dla twórców gier, a także prosty dostęp do serwerów multiplayer, narzędzi do modelowania światów, systemów monetyzacji i wielu innych przydatnych funkcji. Ty możesz skupić się na tym, co najlepsze: na pracy twórczej! Oto wyjątkowy przewodnik po platformie Roblox. Składa się z 24 lekcji skonstruowanych w sposób ułatwiający szybkie opanowanie materiału; przeczytanie każdej z nich i wykonanie podanych ćwiczeń zajmie Ci najwyżej godzinę. Lekcje i zadania łącznie tworzą kurs, dzięki któremu nauczysz się samodzielnie kodować w Robloksie. W ramach pracy z książką przygotujesz sobie środowisko pracy, zaczniesz się płynnie posługiwać potrzebnymi narzędziami i szybko napiszesz swoją pierwszą grę. Naukę ułatwią Ci instrukcje krok po kroku, liczne ćwiczenia i pytania sprawdzające, a także quizy, wskazówki i przydatne ostrzeżenia. Szybko się przekonasz, jak proste, przyjemne i satysfakcjonujące jest używanie Robloksa! W książce między innymi: podstawowe informacje o platformie Roblox, Roblox Studio i języku Lua właściwości, zmienne, funkcje, instrukcje warunkowe i pętle korzystanie z tabel i słowników programowanie zdarzeń abstrakcje i wprowadzenie do programowania zorientowanego obiektowo utrwalanie danych i użycie ich w grach stosowanie raycastingu Roblox Studio: tak się dzisiaj tworzy gry! Spis treści: O autorce Chcemy poznać Twoje zdanie! Dla czytelników Godzina 1. Tworzenie pierwszego projektu Instalacja Roblox Studio Chodźmy na wycieczkę Otwieranie okna Output Pisanie pierwszego skryptu Komunikaty o błędach Zostawianie komentarzy Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztaty Ćwiczenie Godzina 2. Zmienne i właściwości Hierarchia obiektów Słowa kluczowe Właściwości Znajdowanie właściwości i typów danych Tworzenie zmiennych Zmiana koloru Instancje Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztaty Ćwiczenia Godzina 3. Tworzenie funkcji i korzystanie z nich Tworzenie i wywoływanie funkcji Rozumienie zakresu Wykorzystywanie zdarzeń do wywoływania funkcji Kolejność i rozmieszczenie Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztaty Ćwiczenie Godzina 4. Parametry i argumenty Przekazywanie informacji do funkcji Praca z wieloma parametrami i argumentami Zwracanie wartości z funkcji Zwracanie wielu wartości Zwracanie nil Radzenie sobie z niezgodnymi argumentami i parametrami Funkcje anonimowe Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztaty Godzina 5. Wyrażenia warunkowe Wyrażenia if/then elseif Operatory logiczne else Podsumowanie Warsztaty Ćwiczenie Godzina 6. Debouncing i debugowanie Nie niszcz - zastosuj debouncing Dowiadywanie się, w którym miejscu coś poszło nie tak Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztaty Ćwiczenia Godzina 7. Pętle while Powtarzaj w nieskończoność, while true do Kilka kwestii, o których warto pamiętać Pętle while a zakres Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztaty Ćwiczenia Godzina 8. Pętle for Jak działają pętle for Pętle zagnieżdżone Wychodzenie z pętli Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztaty Ćwiczenia Godzina 9. Praca z tablicami Czym są tablice? Późniejsze dodawanie elementów Pobieranie informacji spod określonego indeksu Drukowanie całej listy za pomocą ipairs() Foldery i ipairs() Wyszukiwanie wartości na liście i drukowanie indeksu Usuwanie wartości z tablicy Numeryczne pętle for i tablice Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztaty Ćwiczenie Godzina 10. Praca ze słownikami Wprowadzenie do słowników Dodawanie wpisów do słowników i usuwanie ich ze słowników Usuwanie par klucz-wartość Praca ze słownikami i funkcją pairs() Zwracanie wartości z tabeli Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztaty Ćwiczenie Godzina 11. Klient kontra serwer Klient i serwer Praca z GUI Rozumienie RemoteFunction Stosowanie RemoteFunction Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztaty Ćwiczenia Godzina 12. Zdarzenia zdalne: komunikacja jednostronna Zdarzenia zdalne: ulica jednokierunkowa Komunikacja od serwera do wszystkich klientów Komunikacja od klienta do serwera Komunikacja od serwera do pojedynczego klienta Komunikacja od klienta do klienta Podsumowanie Warsztaty Ćwiczenie Godzina 13. Korzystanie z ModuleScript Programowanie rzeczy tylko raz Umiejscowienie ModuleScript Jak działa ModuleScript Nazywanie ModuleScript Dodawanie funkcji i zmiennych Rozumienie zakresu w ModuleScript Korzystanie z modułów w innych skryptach Nie powtarzaj się Operowanie abstrakcjami Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztaty Ćwiczenie Godzina 14. Programowanie w przestrzeni 3D Rozumienie współrzędnych X, Y i Z Udoskonalenie rozmieszczenia za pomocą współrzędnych CFrame Offsetowanie ramek CFrame Dodawanie obrotów do ramek CF Praca z modelami Zrozumienie współrzędnych ze świata i lokalnych współrzędnych obiektu Podsumowanie Warsztaty Ćwiczenie Godzina 15. Płynna animacja obiektów Czym są tweeny Ustawianie parametrów TweenInfo Łączenie tweenów Podsumowanie Warsztaty Ćwiczenie Godzina 16. Rozwiązywanie problemów za pomocą algorytmów Definiowanie algorytmów Sortowanie tablicy Sortowanie w kolejności malejącej Sortowanie słownika Sortowanie według wielu rodzajów informacji Podsumowanie Warsztaty Ćwiczenie Godzina 17. Zapisywanie danych Włączanie magazynów danych Tworzenie magazynu danych Korzystanie z danych w magazynie Ograniczanie liczby zapytań Ochrona Twoich danych Zapisywanie danych gracza Stosowanie UpdateAsync do aktualizacji magazynu danych Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztaty Ćwiczenie Godzina 18. Tworzenie pętli gry Tworzenie pętli gry Praca z BindableEvent Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztaty Ćwiczenie Godzina 19. Monetyzacja: jednorazowe transakcje Dodawanie passów do gry Konfiguracja passa Zachęcanie graczy do zakupów w grze Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztaty Ćwiczenie Godzina 20. Programowanie obiektowe Czym jest programowanie obiektowe? Organizacja kodu i projektów Tworzenie nowej klasy Dodawanie właściwości do klasy Korzystanie z funkcji w klasie Podsumowanie Warsztaty Ćwiczenie Godzina 21. Dziedziczenie Konfiguracja dziedziczenia Dziedziczenie właściwości Praca z wieloma klasami potomnymi Dziedziczenie funkcji Rozumienie polimorfizmu Wywoływanie funkcji nadrzędnych Podsumowanie Warsztaty Ćwiczenie Godzina 22. Raycasting Konfiguracja funkcji służącej do raycastingu Sztuczka matematyczna w trójwymiarowej przestrzeni: uzyskiwanie kierunku Ustawianie parametrów funkcji Raycast Sztuczka matematyczna w przestrzeni 3D: ograniczanie kierunku Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztaty Ćwiczenie Godzina 23. Plopping obiektów w projekcie - część 1. Konfiguracja obiektu Tworzenie przycisku do ploppingu Śledzenie ruchów myszy Podgląd obiektu poddanego ploppingowi Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztaty Ćwiczenie Godzina 24. Plopping obiektów w projekcie - część 2. Wykrywanie danych wejściowych myszy Wysyłanie wiadomości na serwer Otrzymywanie wiadomości Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztaty Ćwiczenie Dodatek A. Podstawy Robloksa Słowa kluczowe Indeks DataType Operatory Konwencje nazewnictwa Easing animacji Możliwe rozwiązania ćwiczeń O autorze: Genevieve Johnson jest starszą projektantką materiałów edukacyjnych dla Robloksa. Wcześniej była kierownikiem do spraw treści edukacyjnych w iD Tech, programie edukacji technicznej. W ramach tej inicjatywy współtworzyła program Steam dla dziewcząt, a jej zespół opracował treści edukacyjne dla ponad 60 kursów z różnych dziedzin, od programowania po robotykę i projektowanie gier.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Roblox Corporation
Wybrani autorzy
  • Opracowanie zbiorowe
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Broszura
Rok wydania
  • 2023
Ilość stron
  • 328
Tematyka
  • Gry
  • Programowanie
ISBN
  • 9788328394490