Teoria muzyki dla bystrzaków w.4 Łódź

W prostocie tkwi siła Poznaj elementy składowe muzyki Zrozum muzykę, którą grasz, komponujesz lub analizujesz Posłuchaj online dołączonych nagrań Nastrój się na prawdziwą muzykę Czy jesteś uczniem, wykonawcą, czy fanem, dzięki tej książce bez trudu pojmiesz teorię muzyki. To przejrzyste …

od 29,82 Najbliżej: 0,4 km

Liczba ofert: 10

Oferta sklepu

Opis

W prostocie tkwi siła Poznaj elementy składowe muzyki Zrozum muzykę, którą grasz, komponujesz lub analizujesz Posłuchaj online dołączonych nagrań Nastrój się na prawdziwą muzykę Czy jesteś uczniem, wykonawcą, czy fanem, dzięki tej książce bez trudu pojmiesz teorię muzyki. To przejrzyste wprowadzenie w jej koncepcje oraz w zagadnienia artyzmu i biegłości technicznej - kwestie stanowiące podstawę do tworzenia wspaniałych dźwięków. Szybko staniesz się specjalistą od wystukiwania rytmów, odczytywania nut i przewidywania dalszego ciągu utworu. Zyskasz też szersze spojrzenie na dzieła innych muzyków - i nadasz głębszy wymiar własnym. W książce: Skale durowe i molowe, interwały, klucze i wysokość dźwięku Podstawy notacji muzycznej, oznaczeń metrum, tempa i dynamiki Budowanie melodii, akordów, progresji i fraz muzycznych Komponowanie harmonii i melodii akompaniujących dla głosu i instrumentów Spis treści: O autorach Podziękowania od autorów Podziękowania od wydawcy oryginału Wprowadzenie O książce Naiwne założenia Ikony wykorzystane w książce Co dalej Część 1. Wprowadzenie do teorii muzyki Rozdział 1. Teoria muzyki? A co to w ogóle jest? Archeologia narodzin muzyki i teorii muzyki Zacznijmy od podstaw: fundamenty teorii muzyki Wyjaśnienie podstaw: nuty, pauzy i uderzenia Przemieszczanie i łączenie nut Studiowanie form i kompozycji muzycznych W jaki sposób teoria może pomóc Twojej muzyce? Rozdział 2. Określanie wartości nut Poznaj uderzenie Rozpoznawanie nut i ich wartości Przegląd nut i ich komponentów Odczytywanie wartości nut Cała nuta Półnuta Ćwierćnuta Ósemki i jeszcze krótsze nuty Wydłużanie nuty za pomocą kropki lub łuku Wydłużanie nuty za pomocą kropki Łączenie nut za pomocą łuku Łączenie różnych wartości nut Rozdział 3. Zrób sobie pauzę Rodzaje pauz Pauza całonutowa Pauza półnutowa Pauza ćwierćnutowa Pauza ósemkowa i dłuższe Wydłużanie pauz za pomocą kropki Ćwiczenie taktów z nutami i pauzami Rozdział 4. Oznaczenia metrum Odszyfrowywanie oznaczenia metrum i taktu Prostota rytmów prostych Liczenie prostych schematów metrycznych w oparciu o takty Liczenie w metrum 4/4 Liczenie w metrum 3/4 Liczenie w metrum 3/8 Liczenie w metrum 2/2 Ćwiczenie liczenia w prostych schematach metrycznych Granie złożonych schematów metrycznych Liczenie złożonych schematów metrycznych w oparciu o takty Liczenie w metrum 6/8 Liczenie w metrum 9/4 Ćwiczenie liczenia w złożonych schematach metrycznych Wyczuwanie pulsacji asymetrycznych schematów rytmicznych Krótko o dyrygowaniu Tempo Frazowanie, artykulacja i dynamika Wskazówki Rozdział 5. Granie do rytmu Tworzenie schematów akcentowania i synkopy Ogólne reguły akcentowania Synkopa: uderzanie słabej części taktu Nabieranie rozpędu dzięki przedtaktowi Nieregularne podziały rytmiczne: triole i duole Urozmaicanie utworu triolami Duole Część 2. Zestawianie nut ze sobą Rozdział 6. Nuty jako dźwięki (oraz o tym, gdzie je znaleźć) Poznaj pięciolinię, klucze i nuty Klucz wiolinowy Klucz basowy Nuty fortepianowe i C razkreślne Klucze C: altowy i tenorowy Identyfikowanie półtonów, całych tonów i znaków chromatycznych na pięciolinii Półtony w praktyce Skakanie o całe tony Zmiana wysokości dźwięku za pomocą znaków chromatycznych Zwiększanie wysokości dźwięku za pomocą krzyżyka Obniżanie wysokości dźwięku za pomocą bemola Podwójna zmiana wysokości za pomocą podwójnych krzyżyków i bemoli Anulowanie krzyżyków i bemoli za pomocą kasowników Znajdowanie dźwięków na pianinie i gitarze Szukanie nut na pianinie Przyciskanie dźwięków na gitarze Mnemotechniki ułatwiające zapamiętanie nut Rozdział 7. Opanowanie skal durowych i molowych Schemat skali durowej Skale durowe na pianinie i gitarze Słuchanie skal durowych Odkrywanie schematów skal molowych Granie naturalnych skal molowych na pianinie i gitarze Zabawa z harmoniczną skalą molową na pianinie i gitarze Tworzenie świetnej muzyki na pianinie i gitarze na bazie melodycznej skali molowej Słuchanie skal molowych Rozdział 8. Znaki przykluczowe i koło kwintowe Koło kwintowe i oznaczenia tonacji durowych Krzyżyki: Futro Cioci Grażyny Daj Agresywnej Ewie, Henryku Bemole: Henryku, Ewie Agrestu Daj Garść Cichaczem, Fajtłapo Identyfikowanie oznaczeń tonacji durowych i pokrewnych molowych Przegląd znaków przykluczowych C-dur i a-moll naturalna G-dur i e-moll naturalna D-dur i h-moll naturalna A-dur i fis-moll naturalna E-dur i cis-moll naturalna H-dur/Ces-dur i gis-moll/as-moll naturalne Fis-dur/Ges-dur i dis-moll/es-moll naturalne Cis-dur/Des-dur i ais-moll/b-moll naturalne As-dur i f-moll naturalna Es-dur i c-moll naturalna B-dur i g-moll naturalna F-dur i d-moll naturalna Rozdział 9. Interwały: odległości między dźwiękami Rozszyfrowujemy interwały harmoniczne i melodyczne Liczba stopni: liczymy linie i przestrzenie Znaki chromatyczne: uwzględniamy półtony Nazywanie interwałów Rzut oka na prymy, oktawy, kwarty i kwinty Pryma czysta Pryma zwiększona Oktawy Kwarty Kwinty Identyfikowanie sekund, tercji, sekst i septym Sekundy Tercje Seksty i septymy Tworzenie interwałów Determinowanie liczby stopni Determinowanie rodzaju interwału Interwały wielkie i czyste w skali C-dur Interwały złożone Tworzenie interwału złożonego Powrót do interwału prostego System liczbowy z Nashville Rozdział 10. Budowa akordów Tworzenie triad z trzech dźwięków Podstawa, tercja i kwinta Triada durowa Metoda liczenia półtonów Metoda pierwszego, trzeciego durowego i piątego stopnia Triada molowa Metoda liczenia półtonów Metoda pierwszego, drugiego molowego i piątego stopnia Triada zwiększona Triada zmniejszona Rozwijamy temat: akordy septymowe Septyma durowa Septyma molowa Akord dominantowy septymowy Akord zmniejszony z septymą małą Akordy zmniejszone septymowe Akord molowy z septymą wielką Przegląd wszystkich triad i akordów septymowych A As H B C Ces Cis D Des E Es F Fis G Ges Modyfikowanie triad poprzez zmianę ustawienia ich składników i przewroty Rzut oka na otwarty i zamknięty voicing Rozpoznawanie przewrotów akordu Akordy rozszerzone Akordy nonowe Akordy molowe nonowe Akordy durowe nonowe Akordy nonowe z podwyższoną kwintą Akordy nonowe z obniżoną kwintą Akordy septymowe z obniżoną noną Akordy zwiększone nonowe Akordy undecymowe Akordy tercdecymowe Rozdział 11. Progresje akordów Przegląd akordów diatonicznych, chromatycznych i odmian skal molowych Identyfikowanie i nazywanie akordów w progresjach Przypisywanie nazw akordów określonym cyfrom Przegląd progresji akordów w tonacjach durowych Przegląd progresji w tonacjach molowych Dodawanie septymy do triady Oglądanie (i słuchanie) przykładowych progresji akordów Zastosowanie wiedzy o akordach do czytania śpiewników i tabulatur Modulacja na inną tonację Kadencje w progresjach akordów Kadencje autentyczne Kadencja autentyczna doskonała Kadencja autentyczna niedoskonała Kadencje plagalne Kadencje zwodnicze Kadencja niepełna (półkadencja) Część 3. Ekspresja: tempo i dynamika Rozdział 12. Różnicowanie brzmienia za sprawą tempa i dynamiki Tempo utworu Ustalenie uniwersalnego tempa: minim Utrzymywanie stałego tempa: metronom Wyjaśnienie terminów opisujących tempo Przyspieszanie i zwalnianie: zmiana tempa Dynamika, czyli głośno lub delikatnie Oznaczenia zmiennej dynamiki Przegląd innych oznaczeń dynamiki Przegląd oznaczeń dynamiki związanych z pedałami fortepianu Przegląd oznaczeń artykulacji dla innych instrumentów Rozdział 13. Barwa i właściwości akustyczne instrumentu Kwestia barwy Atak, czyli jak zaczyna się dźwięk Tembr: zasadnicza część dźwięku Wybrzmiewanie, czyli zakończenie dźwięku Ustawianie zespołu, czyli lekcja akustyki Część 4. Ekspresja: formy muzyczne Rozdział 14. Elementy składowe muzyki: rytm, melodia, harmonia i struktura piosenki Ustalenie rytmu Kształtowanie melodii Uzupełnianie melodii za pomocą harmonii Praca z frazami i okresami muzycznymi Łączenie części utworu w formy muzyczne Forma jednoczęściowa (A) Forma binarna (AB) Forma trzyczęściowa (ABA) Forma łuku (ABCBA) Rozdział 15. Rzut oka na klasyczne formy Kontrapunkt jako objawienie w muzyce klasycznej Sondowanie sonaty Zacznijmy od ekspozycji A teraz coś z zupełnie innej beczki: rozwinięcie Wrzucamy luz: podsumowanie Zakręcony jak rondo Fascynująca fuga Łączenie form w symfonie Przegląd innych klasycznych form Koncert Duet Etiuda Fantazja Rozdział 16. Przegląd popularnych gatunków i form muzycznych Poczuj bluesa Blues dwunastotaktowy Blues ośmiotaktowy Blues szesnastotaktowy Blues dwudziestoczterotaktowy Trzydziestodwutaktowy schemat ballad bluesowych i country Czas się zabawić, czyli rock i pop Jazzowe improwizacje Kompozycje dodekafoniczne Część 5. Dekalogi Rozdział 17. Dziesięć najczęściej zadawanych pytań dotyczących teorii muzyki Dlaczego teoria muzyki jest ważna? Jeśli potrafię już trochę grać bez znajomości teorii, po co zawracać nią sobie głowę? Dlaczego tak znaczna część teorii jest zogniskowana wokół klawiatury fortepianu? Czy istnieje szybki i łatwy sposób nauki czytania nut? Jak zidentyfikować tonację w oparciu o znaki przykluczowe? Czy da się przetransponować utwór na inną tonację? Czy opanowanie teorii muzyki wpłynie negatywnie na moją umiejętność improwizacji? Czy powinienem znać teorię muzyki, jeśli gram na bębnach? Skąd się wzięło dwanaście nut? W jaki sposób teoria muzyki ułatwia uczenie się utworów? Rozdział 18. Dziesięć sposobów prezentacji dźwięków Podstawy Nuty śpiewnikowe Partytura Miniaturowe nuty Nuty akademickie Nuty fortepianowe Skrócona partytura Nuty wokalne Tabulatura Bas cyfrowany Rozdział 19. Dziesięciu teoretyków muzyki, których powinieneś znać Pitagoras (ok. 582 ok. 507 p.n.e.) Boecjusz (ok. 480 ok. 524) Gerbert z Aurillac/papież Sylwester II (ok. 945 1003) Guido z Arezzo (ok. 990 ok. 1040) Nicola Vicentino (1511 ok. 1576) Christiaan Huygens (1629 1695) Arnold Schönberg (1874 1951) Harry Partch (1901 1974) Karlheinz Stockhausen (1928 2007) Robert Moog (1934 2005) Rozdział 20. Dziesięć ruchów muzycznych, które zmieniły historię IX wiek Anglia, chorał gregoriański XII wiek organum i europejska polifonia 1649 Anglia, diggerzy XVII wiek Włochy, opera 1789 1799 rewolucja francuska 1913 muzyka atonalna i Święto wiosny Igora Strawinskiego 1950 1990 Ameryka Łacińska i Półwysep Iberyjski, nueva canción (ruch nowej piosenki) Lata 60. XX wieku USA, ruch praw obywatelskich Lata 80. XX wieku estońska śpiewająca rewolucja 2010 2012 arabska wiosna Dodatki Dodatek A. Ścieżki audio Dodatek B. Tablica akordów Dodatek C. Słowniczek

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Holly Day|Michael Pilhofer|MM
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Broszura
Rok wydania
  • 2021
Ilość stron
  • 304
Tematyka
  • Kino i teatr
ISBN
  • 9788328377356