Zdjęcie Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi - Łódź

Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi Łódź

4,91
28 opinii

"Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie przyjazne mózgowi" to książka, w której zostały zebrane wnioski płynące z neuronauk. Dzięki postępowi tych nauk możemy dziś zweryfikować stosowane w domach, w przedszkolach i szkołach metody nauczania. Neurobiolodzy obalają wiele wygodnych dla rodziców i …

Ostatnia znana cena: 19,90 zł Najbliżej: brak

Liczba ofert: 0

Podobne produkty nowe i używane

Opis

"Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie przyjazne mózgowi" to książka, w której zostały zebrane wnioski płynące z neuronauk. Dzięki postępowi tych nauk możemy dziś zweryfikować stosowane w domach, w przedszkolach i szkołach metody nauczania. Neurobiolodzy obalają wiele wygodnych dla rodziców i nauczycieli mitów i pokazują, jak wiele zależy od nas dorosłych. To my, tworząc określone środowisko, decydujemy o tym, czym będą zajmować się dzieci. Ich aktywność znajduje odzwierciedlenie w strukturze sieci neuronalnej, można nawet powiedzieć, że rzeźbi ich mózgi. Dlatego z wnioskami płynącymi z neuronauk powinni zapoznać się zarówno rodzice, nauczyciele, jak i studenci kierunków pedagogicznych, a także wszyscy, którzy chcą się dowiedzieć, jak lepiej wykorzystać potencjał dzieci. Jeśli szkoła ma być źródłem prawdy o świecie, sama nie może ignorować wiedzy o tym, jak przebiegają procesy uczenia się. Wstęp / 9 I. Neurobiologiczne podstawy procesu uczenia się / 13 1. Dlaczego neurodydaktyka? / 13 2. Jak działa mózg - fakty i liczby / 26 3. O głębokości przetwarzania informacji, czyli o tym, dlaczego ściągi są lepsze od zeszytów ćwiczeń / 38 4. Egoistyczny mózg, czyli o tym, dlaczego znaczenie ma tak duże znaczenie / 50 5. Czy nauka może być przyjemna? / 58 6. Neuroplastyczność / 70 7. Nauka wymaga aktywności, czyli o tym, dlaczego nikomu nie można przekazać wiedzy / 85 8. Reguły w szkole i w życiu / 92 9. Uczenie się jawne i utajone / 99 10. Rola neuroprzekaźników w procesie uczenia się / 105 II. Fascynujące neurony lustrzane / 118 1. Co mogą neurony lustrzane? / 118 2. Mózg jako organ społeczny / 124 3. Odzwierciedlanie, współbrzmienie i dostrajanie / 132 4. Dlaczego tak trudno ukształtować dziecko na własną modłę lub zmusić je do nauki / 139 5. Wpływ relacji międzyludzkich na efektywność nauczania, czyli o skutkach braku empatii / 143 6. Neurony lustrzane a zabawa / 149 7. Rozwijanie neuronów lustrzanych na przykładzie wiersza Juliana Tuwima Spóźniony słowik / 160 III. Cyfrowi tubylcy i cyfrowi imigranci / 166 1. Czy Marc Prensky miał rację? / 166 2. Cyfrowi tubylcy, czyli o tym, co jest dla nas łatwe, a co trudne / 169 3. Telewizja, komputery i internet a struktura mózgu / 174 4. Nowe technologie a ADHD / 182 5. Multitasking / 185 6. Cyfrowi tubylcy, imigranci i abnegaci a kompetencja medialna / 191 7. Nowe technologie a kształcenie nauczycieli / 196 8. Szkoła w erze Wikipedii / 203 9. Mózg wobec nowych technologii: rachunek zysków i strat / 213 10. Jak uczą się mózgi cyfrowych tubylców i jakie płyną z tego wnioski / 220 IV. Szkoła przyjazna mózgowi, czyli poszukiwanie alternatywy dla edukacji transmisyjnej / 227 1. Fundamenty obecnego systemu edukacyjnego / 227 2. Dlaczego uczniowie nudzą się w szkole / 238 3. Ciekawość poznawcza umiera w szkole / 243 4. Dydaktyka konstruktywistyczna / 253 5. Czy przedszkola i szkoły wyrównują różnice między uczniami? / 259 6. System testocentryczny, czyli jak urosnąć od mierzenia / 265 7. Mózg zawsze pyta, dlaczego ma się czegoś uczyć / 274 8. Cele edukacji / 277 Podsumowanie / 282 Bibliografia / 294 Słownik terminów / 304

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Żylińska Marzena
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2011
Ilość stron
  • 316
Język oryginału
  • Polski
ISBN
  • 9788323130925

Opinie Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4,91 na podstawie 28 opinii
  • Edyta
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Książka, którą powinien przeczytać nie tylko każdy nauczyciel, ale także rodzic.
  • Użytkownik Ceneo
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Bardzo dobra książka. Konieczna w bibliotece dobrego nauczyciela!
  • użytkownik_anonimowy
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Wartościowa pozycja w biblioteczce nauczyciela czy nawet rodzica
  • iwona-w
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Opracowanie odnosi sie do najnowszych stanowisk i badań naukowych.
  • Użytkownik Ceneo
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Super książka.