By dziecko było geniuszem - Wiesław Andrukowicz (E-book) Łódź

Pojawiające się do tej pory różnego rodzaju książki, podręczniki czy poradniki dotyczące rozwoju zdolności, talentu czy geniuszu człowieka miały oczywiście nie wszystkie jedną zasadniczą wadę: kurczowo trzymały się bądź to jednej dyscypliny wiedzy (najczęściej psychologii lub/i pedagogiki), bądź to …

od 20,12 Najbliżej: 5,5 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Pojawiające się do tej pory różnego rodzaju książki, podręczniki czy poradniki dotyczące rozwoju zdolności, talentu czy geniuszu człowieka miały oczywiście nie wszystkie jedną zasadniczą wadę: kurczowo trzymały się bądź to jednej dyscypliny wiedzy (najczęściej psychologii lub/i pedagogiki), bądź to zredukowanego obszaru problemów (rozwoju umysłowego, percepcyjnego, emocjonalnego, intuicyjnego). Przypominało to czasami podawanie przepisów w książce kucharskiej. Tyle że każdy, kto chociaż raz gotował lub piekł ad hoc, mając nawet bardzo dobry model działania, przekonał się, iż trudno być od razu kulinarnym geniuszem. Na ogół musiał stwierdzić, że albo nie ma określonych zdolności percepcyjnych, albo operacyjnych, albo brakuje mu pewnej wiedzy o produktach, narzędziach i technikach oraz ich właściwościach, albo, wreszcie, brakuje mu odpowiedniej motywacji do podejmowania tego rodzaju czynności. Okazuje się, iż stworzenie w miarę optymalnego podręcznika wymaga szerszego przygotowania z kilku, a nawet z bardzo wielu dyscyplin naukowych (nie mówiąc o subdyscyplinach) głębokiego wglądu w kulturę, a w zasadzie w to, co transkulturowe, jak również konkretnych obserwacji i doświadczeń w wielu różnych praktykach i dziedzinach życia. Stąd niniejsza książka nie jest typowym poradnikiem odpowiadającym na praktyczne pytania typu jak, nie jest również typowym podręcznikiem historiozoficznym zbierającym wszystkie możliwe teorie i pytania typu co, a tym bardziej nie jest typowym dziełem zasad i reguł kanonicznych odpowiadających apodyktycznie na najważniejsze pytania typu dlaczego. Chociaż w jakiejś mierze stara się odpowiedzieć na nie wszystkie jednocześnie, jakby powiedział Erich Fromm, w metajęzyku logiki paradoksalnej, aby w każdym kroku rodzica, opiekuna, wychowawcy i nauczyciela ukazywać możliwie największą głębię i dynamikę rozwoju oraz strukturalną złożoność przeciwstawnych procesów edukacyjnych. Z jednej strony, ma prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka; z jednej strony, ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, a z drugiej przedstawić bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu. Powinno to zainteresować nie tylko faktycznych rodziców i wychowawców, ale również potencjalnych rodziców i tych, którzy mogą i powinni z nimi współpracować: studentów pedagogiki, nauczycieli, opiekunów społecznych, urzędników, dziennikarzy czy polityków, w trudnym procesie optymalnego rozwijania i formowania każdej ludzkiej istoty...[...] Niniejsza książka rozczaruje tego czytelnika, który oczekuje na podstawie atrakcyjnego jej tytułu gotowych (p)odpowiedzi, wskazówek czy metod, dzięki którym mógłby uczynić ze swojego dziecka geniusza. Autor sam o książce pisze tak: Z jednej strony ma ona prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej strony ma wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka, z jednej strony ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, z drugiej strony bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących, w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu. Spis treści: Część pierwsza - Odyseja ludzkiego geniuszu Rozdział 1 - Ten, który przekroczył granicę wyobraźni Rozdział 2 - Paideia jako wyzwanie dla śmiertelnych bogów Rozdział 3 - Ubóstwienie człowieka w trudnej jedności przeciwieństw Rozdział 4 - Geniusz jednostkowy i geniusz wspólnoty Rozdział 5 - Geniusz mówiący swojej woli nie Rozdział 6 - Geniusz różnojedni Rozdział 7 - Geniusz intuicji Rozdział 8 - Geniusz wychowania całościowego Rozdział 9 - Nie tylko duchowy wymiar w grze o geniusza Rozdział 10 - Geniusz a szaleństwo Rozdział 11 - Zdolność, talent i geniusz Część druga - Edukacyjne zadania i etapy rozwoju Rozdział 1 - Geny usprawiedliwieniem czy wyzwaniem? Rozdział 2 - Kiedy rodzi się człowiek? Rozdział 3 - Jakie są szanse i zagrożenia rozwojowe u progu ontogenezy? Rozdział 4 - Jaki model rozwoju pionowego i poziomego w cyklu życia człowieka? Rozdział 5 - Mózg jako genialny mechanizm czy żywy kosmos? Rozdział 6 - Jaka filozofia edukacyjnej pomocy? Część trzecia - Zdolności w ujęciu komplementarnym Rozdział 1 - Dostrzegać całego człowieka i dążyć do pełni możliwości Rozdział 2 - Meandry myślenia Rozdział 3 - Fenomen pamięci zintegrowanej Rozdział 4 - Znaki i znaczenia Rozdział 5 - Kompetencje językowe Rozdział 6 - Zdolność do przeprowadzenia optymalnych transakcji społecznych Rozdział 7 - Wartościowanie, wartościowy, wartościujący i wartości w perspektywie różnojedni Rozdział 8 - Autokreacja, czyli dynamiczna tożsamość Część czwarta - Strategie rozwoju jako coincidentia oppositorum Rozdział 1 - Charakterystyka dynamiki rozwoju synchronicznego Rozdział 2 - Strategia retrospektywna Rozdział 3 - Strategia deskryptywna Rozdział 4 - Strategia transgresyjna Rozdział 5 - Strategia prospektywna Zakończenie Bibliografia

Specyfikacja

Autor
  • Wiesław Andrukowicz
Wybrane wydawnictwa
  • Impuls
Rok wydania
  • 2012
Format
  • PDF
  • EPUB
Ilość stron
  • 479

Opinie By dziecko było geniuszem - Wiesław Andrukowicz (E-book) Łódź

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
5 na podstawie 1 opinia