Wycena Przedsiębiorstwa Od Teorii Do Praktyki - Marek Panfil. Andrzej Szablewski Katowice

Egzemplarz outletowy. Może posiadać drobne uszkodzenia, przetarcia, zabrudzenia, które nie utrudniają korzystania z książki. Książka otrzymała Grand Prix i nagrodę Targów Wydawnictw Ekonomicznych jako najlepsza publikacja w kategorii Finanse i Bankowość, a jej autorzy zostali wyróżnieni Nagrodą …

od 54,81 Najbliżej: 0,2 km

Liczba ofert: 18

Oferta sklepu

Opis

Egzemplarz outletowy. Może posiadać drobne uszkodzenia, przetarcia, zabrudzenia, które nie utrudniają korzystania z książki. Książka otrzymała Grand Prix i nagrodę Targów Wydawnictw Ekonomicznych jako najlepsza publikacja w kategorii Finanse i Bankowość, a jej autorzy zostali wyróżnieni Nagrodą Zespołową Rektora SGH stopnia pierwszego w zakresie działaności naukowej Wycena przedsiębiorstwa jest nierozerwalnie związana z dążeniem do maksymalizacji jego wartości. Celem spółki jest pomnażanie kapitałów własnych, co wymaga sformułowania i wdrażania długoterminowej strategii budowania jej wartości. Podstawowe znaczenie ma przy tym ekonomiczna wartość przedsiębiorstwa, przez którą rozumiemy jego zdolność do generowania wolnej gotówki. Akcent jest zatem położony na przyszłość, a nie na przeszłość, oraz na realne przychody, a nie zysk księgowy. Celem książki jest prezentacja teorii, modeli i metod wyceny w powiązaniu z praktyką wyceny spółek kapitałowych. Rozważania rozpoczynamy od szczegółowego przedstawienia różnych ujęć i rodzajów kategorii wartości − od historyczno-filozoficznych po ekonomiczne. Historia i współczesność skłania do konkluzji, iż wycena jest zarówno teorią (jako jedna z wyjściowych i najważniejszych części Value Based Management), jak i sztuką opartą na doświadczeniu i intuicji wyceniających. Trzeba jednak mieć pełną świadomość, że zastosowanie nawet najlepszych teorii, metod i narzędzi nie musi (zwłaszcza w krótkim okresie) odzwierciedlać rzeczywistej wyceny rynkowej danych aktywów. Książka jest zbiorem tekstów, które wszystkie razem i każdy z osobna są znakomitym przykładem łączenia wysokiej, wnikliwej fachowości z umiejętnością zaciekawienia odbiorcy. Jest to dzieło zarówno naukowe, jak i w najlepszym tego słowa znaczeniu popularne. Przedstawia panoramę zagadnień, których znajomość i zrozumienie ułatwia odnajdywanie się w coraz bardziej skomplikowanych realiach globalnej gospodarki. Inwestorzy giełdowi znajdą w tej książce inspiracje dla własnej refleksji na temat podstaw kształtowania się wartości przedsiębiorstw i z pewnością bogatą wiedzę pozwalającą im krytycznie oceniać własne decyzje inwestycyjne. - Dr Ludwik Sobolewski, Prezes Zarządu, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie SA Książka zawiera w 24 rozdziałach cenne informacje, które każdemu menedżerowi dają asumpt do poszukiwania wartości w swoim przedsiębiorstwie. Teoria, a zwłaszcza podane przykłady praktyczne wzbogacają prezentowane zagadnienia, które przedstawione w przystępny sposób stanowią doskonałe kompendium wiedzy dla studentów, pracowników naukowych, a także praktyków. Z chęcią sięgam do tej publikacji, aby zgłębić swoją wiedzę w zakresie wyceny oczekiwań inwestorów czy też określenia wpływu wartości klienta na wartość zarządzanego przedsiębiorstwa. Zwłaszcza podane modele opcji rzeczywistych mogą być w większym stopniu wykorzystywane w wycenie przedsiębiorstw w branży surowcowej. - Dr inż. Herbert Wirth, Prezes Zarządu, KGHM Polska Miedź SA Nareszcie mam w ręku książkę, w języku polskim, którą mogę z pełnym przekonaniem polecać jako kompleksowy podręcznik do wycen – od spółek po wartości niematerialne i prawne. Jej zaletą jest niewątpliwie różnorodność poruszanych tematów i przedstawienie zastosowania różnych podejść i metod wyceny do specyficznych sytuacji. Jako ciekawostkę można potraktować przykład wyceny klubu piłkarskiego. Interesujące są również dwa teksty poświęcone wycenie przedsiębiorstw działających w branży surowcowej – KGHM (miedź) i Exxon Mobil (ropa). - Jacek Socha, Wiceprezes oraz Partner PwC w Polsce Praktyczny przewodnik po tematyce wyceny i wartości. Książka jest bardzo mocno osadzona w realiach polskich, a wiedza teoretyczna jest wzbogacona wieloma przykładami oraz studiami przypadków. Obowiązkowa lektura również dla finansistów i uczestników rynku kapitałowego. - Dr hab. Michał Wrzesiński, Prof. SGH, Prezes Zarządu, Dom Maklerski Navigator SA Akademia wyceny w pigułce. Wykład o fundamentach wartości i metodach wyceny przedsiębiorstw. Przykłady…

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Opracowanie zbiorowe
Wybrani autorzy
  • Opracowanie zbiorowe
Wybrane wydawnictwa
  • Poltext
Okładka
  • Miękka
Format
  • 167 x 236 x 34
Rok wydania
  • 2016
Ilość stron
  • 688
Język oryginału
  • Polski
ISBN
  • 9788375616477

Opinie Wycena Przedsiębiorstwa Od Teorii Do Praktyki - Marek Panfil. Andrzej Szablewski Katowice

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
5 na podstawie 1 opinia
  • bs958
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Książka przedstawia różne rodzaje wskaźników, metody wycen przedsiębiorstw oraz są objaśnione na przykładzie kilku spółek. Co pozwala lepiej zrozumieć jak powinna wyglądać analiza. Dobrze, że na zakończenie pewnych etapów są pytania kontrolne, które pozwalają lepiej się przygotować z danego zakresu wiedzy. Szkoda jedynie, że nie ma tej książki w formatach przystosowanych na ebooki, ponieważ znacznie lepiej się przegląda wybrane informacje i nie trzeba nosić wtedy ciężkiej książki. Podsumowując polecam
    • zawartość książki
    • w miarę przystępny język
    • przykłady analizowany spółek
    • cena
    • brak formatu na ebooki