Learning Resources Zestaw Aktywności Smart Toss™ Wczesne Wspomaganie Rozwoju Katowice

Dla kogo? Zestaw aktywności Smart Toss™ to zabawka przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz młodszym wieku szkolnym. Produkt oddziałuje na dzieci wielostronnie, wpływa na ich ogólny rozwój oraz jest pomocny podczas nauki. Rzucanie woreczków do otworów rozwija motorykę małą dziecka. …

od 334 Najbliżej: 49 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Dla kogo? Zestaw aktywności Smart Toss™ to zabawka przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz młodszym wieku szkolnym. Produkt oddziałuje na dzieci wielostronnie, wpływa na ich ogólny rozwój oraz jest pomocny podczas nauki. Rzucanie woreczków do otworów rozwija motorykę małą dziecka. Konieczność kontroli wzrokowej rzucanego woreczka i otworu rozwija także percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, koncentrację i skupienie. Woreczki można wykorzystać również do ćwiczeń motoryki dużej. Zabawka ma 4 plansze, co umożliwia połączenie ćwiczeń motorycznych z nauką. Dzięki planszom dziecko uczy się nazywać i rozpoznawać liczby, kolory i kształty. Na woreczkach znajdują się liczby, które mogą posłużyć do nauki liczenia oraz dodawania i odejmowania. Zabawka wpływa na aktywność fizyczną dziecka. Można ją wykorzystać podczas zajęć ruchowych, muzycznych, a także relaksacyjnych. Sprawdzi się ona także u dzieci z różnymi zaburzeniami, np. u dzieci z ADHD. Wewnątrz woreczków znajduje się fasola, przez co zabawka oddziałuje także na zmysł słuchu i dotyku dziecka, woreczki będą więc przydatne na zajęciach integracji sensorycznej. Produkt znajdzie zastosowanie na zajęciach wychowania fizycznego, na świetlicy oraz podczas konkursów i zabaw szkolnych. Zabawkę wykorzystać można zarówno do zabawy samodzielnej, jak i grupowej. Zapewni ona atrakcyjną zabawę w domu, w której może brać udział cała rodzina. Produkt będzie ciekawym elementem wyposażenia szkół, przedszkoli, placówek kształcenia specjalnego oraz placówek terapeutycznych. Zabawka przeznaczona jest dla dzieci powyżej 3 roku życia. [ikony-produktu-opisy] Dlaczego warto? Rozwój motoryki dużej i małej Głównym celem zabawki jest wrzucanie woreczków do otworów z odległości dostosowanej do możliwości dziecka. Dziecko musi więc wykonać odpowiedni ruch ręką i właściwie pokierować swoim ciałem, aby woreczek wpadł do otworu. Musi też określić, jak dużej siły powinno ono użyć, aby woreczek znalazł się w odpowiednim miejscu – rzut nie może być za słaby ani za mocny. Same woreczki można wykorzystać także do ćwiczeń palców, nadgarstków i całej dłoni oraz różnego rodzaju ćwiczeń rozwijających motorykę dużą, np. podrzucanie woreczków z przysiadem, przenoszenie woreczków na wskazanej części ciała, przerzucanie woreczków stopami za głowę w leżeniu na plecach. Rozwój percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej Rzucanie woreczkiem do celu wymaga kontroli wzrokowej zarówno rzucanego woreczka, jak i otworu, w którym powinien się on znaleźć. Plansze wchodzące w skład zestawu mają różne wzory, dzięki czemu oddziałują dodatkowo na percepcję wzrokową: dziecko może celować woreczkiem w konkretny miejsce, np. w otwór z trójkątem, otwór w kolorze zielonym lub otwór z liczbą 5. Zanim dziecko wykona rzut, musi najpierw odnaleźć na planszy właściwy otwór, a dopiero potem wykonać rzut. Nauka rozpoznawania kolorów Zarówno woreczki, jak i elementy na planszy mają różne kolory. Dzięki temu dziecko może w przyjemny sposób nauczyć się rozróżniania barw. Dziecko może nazywać kolory, łączyć w pary woreczki w tych samych kolorach, wskazywać, w jakim kolorze są otwory z liczbami lub figurami geometrycznymi oraz podawać kolor otworu, do którego wrzuciło ono woreczek. Nauka przeliczania, dodawania i odejmowania Zabawka może posłużyć do kształtowania pojęć matematycznych. Woreczki można podzielić na 2 zbiory, które dziecko przeliczy i wskaże, w którym jest mniej, a w którym jest więcej elementów. Woreczki sprawdzą się także podczas nauki dodawania i odejmowania. Młodsze dziecko może dodawać lub odejmować elementy nie sugerując się znajdującymi się na woreczkach liczbami, natomiast starsze mogą wykonywać działania z wykorzystaniem liczb znajdujących się na woreczkach. Dla dzieci nadpobudliwych Zabawka sprawdzi się u dzieci nadaktywnych ruchowo, np. u dzieci z ADHD. Oprócz samych rzutów do celu można dodatkowo stworzyć tor ćwiczeń z wykorzystaniem woreczków oraz różnego rodzaju zabawy ruchowe. Dzięki zabawce dziecko będzie mogło spożytkować nadmiar energii i nieco się wyciszyć. U dzieci nadaktywnych psychoruchowo często występują również zaburzenia koncentracji uwagi. Rzucanie do celu będzie jednocześnie ćwiczeniem terapeutycznym – rozwija ono u dziecka skupienie i koncentrację uwagi. Pomysły na zabawę Matematyka z woreczkami – rozwijanie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, motoryki małej i dużej, spostrzegawczości, koncentracji i skupienia, nauka dodawania i odejmowania Woreczki włożone są do torby. Dziecko losuje 2 woreczki. Dodaje do siebie lub odejmuje znajdujące się na nich liczby, a następnie wrzuca jeden z woreczków w miejsce na planszy, które przedstawia wynik działania. Jeśli wynik jest większy, niż liczby na planszy, dziecko dodaje do siebie cyfry wyniku. Np. jeśli po dodaniu 2 liczb wyjdzie dziecku liczba 15, to dziecko dodaje do siebie 1 i 5, po czym wrzuca woreczek w otwór z liczbą 6. Gra w kolory - rozwijanie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, motoryki małej i dużej, spostrzegawczości, koncentracji i skupienia, nauka nazywania i rozróżniania kolorów, ćwiczenia orientacji przestrzennej Dziecko stoi w pewnej odległości od planszy z kolorami. Bierze do ręki woreczek, mówi, jaki ma kolor i odszukuje ten sam kolor na planszy. Opisuje, gdzie znajduje się otwór w kolorze woreczka, podając jego położenie. Następnie stara się trafić woreczkiem w otwór. Zabawa kończy się, gdy wszystkie otwory zostaną zapełnione. Tor ćwiczeń z woreczkami - rozwijanie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, motoryki małej i dużej, spostrzegawczości, koncentracji i skupienia Dziecko pokonuje tor ćwiczeń według instrukcji nauczyciela. Wszystkie ćwiczenia w torze wymagają wykorzystania woreczków. Ćwiczenia dostosowane są do możliwości i potrzeb dziecka. Może to być np. podrzucanie woreczka oburącz oraz prawą lub lewą ręką, wrzucanie woreczków do szarfy przy pomocy palców stóp, przenoszenie woreczka na głowie lub na stopie tak, żeby nie spadł, przerzucanie woreczka stopami za głowę w pozycji leżącej. Ostatnim elementem toru są rzuty woreczkami w otwory na planszy. Zabawa kończy się, gdy dziecko wykona poprawnie cały tor ćwiczeń. Lustro – rozwijanie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, motoryki małej i dużej Dzieci dobierają się w pary, każde dziecko otrzymuje woreczek. Pierwsze dziecko z pary wykonuje dowolne ruchy i ćwiczenia z woreczkiem. Zadaniem drugiego dziecka jest dokładne odwzorowanie ruchów kolegi. Co zawiera? Składana tablica, 4 plansze, 12 woreczków z fasolą, przewodnik po aktywnościach. Główne informacje Wymiarytablicy: 60 x 50 cm. Wypełnienie woreczków: fasola. Wiek: produkt przeznaczony jest dla dzieci powyżej 3 lat. Tablicę można złożyć na płasko, posiada uchwyt do przenoszenia oraz kieszenie do przechowywania woreczków.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Marka
  • Learning Resources
Wiek dziecka
  • Dla malucha (<3 lat)
Bohater
  • Brak