Zostań architektem oprogramowania Chełm

Zostań architektem oprogramowania to idealne wprowadzenie do architektury oprogramowania dla programistów, którzy są gotowi rozwijać swoje umiejętności projektowe. Jeśli jesteś zupełnie nowy w projektowaniu architektury oprogramowania, ta książka jest doskonałym wprowadzeniem do tego tematu. …

od 80,50 Najbliżej: 1,8 km

Liczba ofert: 3

Oferta sklepu

Opis

Zostań architektem oprogramowania to idealne wprowadzenie do architektury oprogramowania dla programistów, którzy są gotowi rozwijać swoje umiejętności projektowe. Jeśli jesteś zupełnie nowy w projektowaniu architektury oprogramowania, ta książka jest doskonałym wprowadzeniem do tego tematu. Zaczniesz od podstaw i przejdziesz przez elementarne zasady, które należy znać, aby móc stać się architektem oprogramowania. Jeśli jesteś programistą, który już coś wie na temat architektury, ta książka pomoże ci uporządkować myśli. Jeśli jesteś już zaś architektem oprogramowania, ta książka da ci świeże spojrzenie na to, jak poprowadzić swój zespół. Nacisk na podstawy w tej książce przygotuje cię do nauczania i mentorowania dzisiejszym programistom architektom jutra aby mogli w pełni uczestniczyć w procesie projektowania. Wspólne metody projektowania opisane w tej książce dadzą nowe techniki bezpiecznej i produktywnej współpracy z mniej doświadczonymi członkami zespołu podczas wspólnego projektowania systemu oprogramowania. Praktyczne ćwiczenia, rzeczywiste scenariusze i praktyczne narzędzia do podejmowania decyzji sprawią, że zdobędziesz doświadczenie potrzebne do zostania pewnym architektem oprogramowania. Spis treści: Okładka Strona tytułowa Strona redakcyjna Podziękowania Przedmowa Witamy Część I. Wprowadzenie do architektury oprogramowania 1. Zostać architektem oprogramowania Czym zajmują się architekci oprogramowania? Czym jest architektura oprogramowania? Zostańmy architektami w naszym zespole Budowanie niesamowitego oprogramowania Studium przypadku: Projekt Lionheart Co dalej 2. Podstawy myślenia projektowego Cztery zasady myślenia projektowego Zastosowanie nastawienia projektowego Myślenie, robienie, sprawdzanie Co dalej Część II. Podstawy projektowania architektury 3. Opracowywanie strategii projektowania Poszukiwanie satysfakcjonującego projektu Decydowanie, ile zaprojektować na początku Niech ryzyko będzie naszym przewodnikiem Tworzenie planu projektowania Projekt Lionheart: do tej pory Co dalej 4. Wczuwanie się w interesariuszy Rozmawianie z właściwymi ludźmi Tworzenie mapy interesariuszy Odkrywanie celów biznesowych Projekt Lionheart: do tej pory Co dalej 5. W poszukiwaniu wymagań istotnych dla architektury Zawężanie możliwości projektowych za pomocą ograniczeń Definiowanie atrybutów jakościowych Poszukiwanie klas wymagań funkcjonalnych Dowiedzmy się, co jeszcze wpływa na architekturę Poszukiwanie potrzebnych informacji Budowanie specyfikacji ASR Projekt Lionheart: do tej pory Co dalej 6. Wybór architektury (zanim ona wybierze nas) Rozszerzamy, aby dostrzegać możliwości, zawężamy, aby decydować Akceptowanie ograniczeń Wspieranie pożądanych atrybutów jakościowych Przypisywanie elementom funkcjonalnych obowiązków Projektowanie z myślą o zmianach Projekt Lionheart: do tej pory Co dalej 7. Tworzenie fundamentów z użyciem wzorców Czym jest wzorzec architektoniczny? Wzorzec warstwowy Wzorzec porty i adaptery Wzorzec potoki i filtry Wzorzec architektury zorientowanej na usługi Wzorzec publish-subscribe Wzorzec współdzielonych danych Wzorzec wielowarstwowy Wzorzec centrum kompetencji Wzorzec otwartego udziału Wzorzec wielkiej kuli błota Odkrywanie nowych wzorców Projekt Lionheart: do tej pory Co dalej 8. Zarządzanie złożonością za pomocą sensownych modeli Myślenie o architekturze Projektowanie metamodelu Wbudowywanie modeli do kodu Projekt Lionheart: do tej pory Co dalej 9. Prowadzenie architektonicznych warsztatów projektowych Planowanie architektonicznych warsztatów projektowych Wybieranie odpowiednich działań projektowych Zapraszanie właściwych uczestników Zarządzanie grupą Praca z rozproszonymi zespołami Projekt Lionheart: do tej pory Co dalej 10. Wizualizacja decyzji projektowych Przedstawianie architektury z różnych perspektyw Rysowanie fantastycznych diagramów Projekt Lionheart: do tej pory Co dalej 11. Opisywanie architektury Opowiadanie całej historii Dopasowywanie metody opisu do sytuacji Szanowanie swoich odbiorców Tworzenie widoków wokół potrzeb interesariuszy Wyjaśnianie powodów naszych decyzji Projekt Lionheart: do tej pory Co dalej 12. Karty oceny dla architektury Ocenianie służy uczeniu się Testowanie projektu Prowadzenie warsztatów ewaluacyjnych Oceniajmy wcześnie, oceniajmy często, oceniajmy w sposób ciągły Projekt Lionheart: do tej pory Co dalej 13. Wzmacnianie architektów w zespole Promowanie myślenia architektonicznego Ułatwianie podejmowania decyzji i wspieranie rozwoju umiejętności Stworzenie możliwości bezpiecznej praktyki Delegowanie kompetencji projektowych Wspólne projektowanie architektury Projekt Lionheart: epickie podsumowanie Co dalej Część III. Skrzynka narzędziowa architekta 14. Działania na rzecz zrozumienia problemu Działanie 1. Wybór jednej rzeczy Działanie 2. Mapa empatii Działanie 3. Warsztaty cel-pytanie-metryka Działanie 4. Wywiad z interesariuszami Działanie 5. Lista założeń Działanie 6. Sieć atrybutów jakościowych Działanie 7. Miniwarsztaty atrybutów jakościowych Działanie 8. Mad lib punkty widzenia Działanie 9. Miara odpowiedzi sofizmatu rozszerzenia Działanie 10. Mapa interesariuszy 15. Działania w celu zbadania potencjalnych rozwiązań Działanie 11. Personifikacja architektury Działanie 12. Architektoniczny flipbook Działanie 13. Karty komponent-odpowiedzialność-współpracownik Działanie 14. Mapa pojęć Działanie 15. Dzielenie i zdobywanie Działanie 16. Burza zdarzeń Działanie 17. Grupowe postery Działanie 18. Projektowanie karuzelowe Działanie 19. Wspólna sesja przy białej tablicy 16. Działania służące osiągnięciu namacalności projektu Działanie 20. Zapisy decyzji architektonicznych Działanie 21. Architektoniczne haiku Działanie 22. Diagram kontekstowy Działanie 23. Lista najpopularniejszych haseł Działanie 24. Tablica koncepcyjna Działanie 25. Modularny diagram dekompozycji Działanie 26. Odrzucone ścieżki Działanie 27. Prototypowanie w celu zdobycia wiedzy lub podjęcia decyzji Działanie 28. Diagram sekwencji Działanie 29. Metafora systemowa 17. Działania służące ocenie możliwości projektowych Działanie 30. Briefing architektury Działanie 31. Przegląd kodu Działanie 32. Macierz decyzyjna Działanie 33. Obserwacja zachowania Działanie 34. Pytanie-komentarz-potrzeba Działanie 35. Burza ryzyk Działanie 36. Sprawdzanie poczytalności Działanie 37. Przegląd scenariusza Działanie 38. Szkicowanie i porównywanie D1. Biografie przedstawicieli społeczności Bibliografia Przypisy

Specyfikacja

Autor
  • Michael Keeling
Wybrane wydawnictwa
  • PWN
Rok wydania
  • 2019
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB
Kategorie
  • Programowanie
Ilość stron
  • 390